HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

HAHA

mijn erbe is vertand naar 54t en de pion is stock, 18 of 19 denk ik
deze motor haal ,met 2x2s lipo na een dit half uur rijden op een veld ,
geen 40graden, en heeft een zeer goede snelheid min 65 a 70 kmp,mijn bewijs is dafke
Hier geloof ik geen ene moer van. Maximum wat je met deze gearing haalt is een goed 50 km/u. En een half uur in het veld rijden idem dito, tenzij je de plas en praat pause meetelt
 
Als ik hier tussen de lijnen lees krijg ik het gevoel dat de Vorza stukken sterker is dan de e-revo, ook voor het bashen.

Als ik met mijn revo rij moet ik ieder uur een aandrijfas vervangen.

'k heb slechts 1 vraagje: ik had indertijd 2 3s lipo's gekocht voor mijn revo: hyperion 5000mAh met afmetingen 163,5 x 44,4 x 29,4 mm
(slechts 2x gebruikt, 'k rij al teveel brokken op 2x2s)

gaan die beide in de vorza passen?

thanx
 
een vraagje heb ik eigenlijk over de vorza... voor echt bashen, ligt de vorza daar niet te laag voor? maw. rij je jezelf niet snel vast? mij lijkt de vorza eerder iets voor op een (misschien heel zwaar) circuit, eerder dan bashen.
 
@GV de Hyperions gaan alleen passen als je de accubak iets aanpast zodat deze verder open kan schuiven. Kwa breedte zal 2 x 3S krap worden met de Hyperions heb ik het idee.

@harry
Correct een buggy zal minder goed rijden in gras je kan de rijhoogte natuurlijk maximaal zetten dat verbeterd het wel iets.
 
een vraagje heb ik eigenlijk over de vorza... voor echt bashen, ligt de vorza daar niet te laag voor? maw. rij je jezelf niet snel vast? mij lijkt de vorza eerder iets voor op een (misschien heel zwaar) circuit, eerder dan bashen.

Bwa, heb met de Losi ook al een keer gereden op plaatsjes om hem te testen.
Auto ligt 27-29mm boven de grond en ik geraak bijna niet vast. Tenzij je stil komt te staan boven een put, maar zolang je door rijdt vlieg je gewoon overal over en door.
Was zelf ook verbaasd toen ik het probeerde :)

@Hierboven: Chill een beetje jongens. Op tijd een stond een hoofdletter en leesteken leest inderdaad prettiger. Probeer er een klein beetje op te letten en de "universitairen" zullen het dan wel door de vingers zien. Beetje geven en nemen he.
 
Laatst bewerkt:
sorry hoor maar ik wil echt weten of ze erin gaan passen voor ik tot aankoop overga.
De lengte kan ik dus mits een beetje dremelen wel goed krijgen.

Kan er dan eens iemand de breedte van die battery trays opmeten
 
Bedankt voor de reactie's.
Dus als ik het goed begrijp is de accu extra belangrijk als het om de prestaties gaat van de Vorza, ik heb dus niks meer aan mijn Nimh batterijen. Wat is dan daarbij een goede temperatuur van zowel de accu en de motor? MIjn Ta4 hield met gearen zo rond de 60 a 70 graden volgens mij.
Wat k ook lees is dat een lipoaccu niet geheel leeg gereden kan/mag worden zoals dat wel juist goed was bij de Nimh accu's. Moet je dan weer een speciale beveiliging tussen zetten of zit dat dan in de regelaar een beveiliging hiervoor in?

Als ik bv deze lader en lipo ( HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 6S 40C Lipo Pack $97.76
HobbyKing Online R/C Hobby Store : IMAX B8 Charger/Discharger 1-8 Cells $59.95 ) zo kopen dan gaat hij er goed vandoor en kan lekker lang rijden, want ik zag bij pkracing (LIPO STARTSET ) een aanbieding staan van lader en 2 lipo's voor iets meer dan 200 euro maar dit is volgens mij dan minder? Ik zie aan de lipo accu een plus en een min draad zitten maar ook nog een andere stekker, waar dient deze voor?


Misschien een hoop vragen maar ik wil er wel wat meer over weten voordat ik me in weer in het rc gebeuren ga storten en dan ook maar gelijk borstelloos. je kan maar beter gelijk goed spul kopen dan goedkoop en het daarna weer opnieuw moeten aanschaffen.

gr
Menno
 
Laatst bewerkt:
Die batterijen zijn best zwaar voor een buggy. Gij gaat erg door zijn pootjes hangen en lomp rijden. Ik zou kijken naar een batterij tussen de 550 en 600 gram.
3200-400mah wss. Die lipo beveiliging zit al in de regelaar ;)
 
Bedankt voor de reactie's.
Dus als ik het goed begrijp is de accu extra belangrijk als het om de prestaties gaat van de Vorza, ik heb dus niks meer aan mijn Nimh batterijen. Wat is dan daarbij een goede temperatuur van zowel de accu en de motor? MIjn Ta4 hield met gearen zo rond de 60 a 70 graden volgens mij.
Wat k ook lees is dat een lipoaccu niet geheel leeg gereden kan/mag worden zoals dat wel juist goed was bij de Nimh accu's. Moet je dan weer een speciale beveiliging tussen zetten of zit dat dan in de regelaar een beveiliging hiervoor in?

Als ik bv deze lader en lipo ( HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 6S 40C Lipo Pack $97.76
HobbyKing Online R/C Hobby Store : IMAX B8 Charger/Discharger 1-8 Cells $59.95 ) zo kopen dan gaat hij er goed vandoor en kan lekker lang rijden, want ik zag bij pkracing (LIPO STARTSET ) een aanbieding staan van lader en 2 lipo's voor iets meer dan 200 euro maar dit is volgens mij dan minder? Ik zie aan de lipo accu een plus en een min draad zitten maar ook nog een andere stekker, waar dient deze voor?


Misschien een hoop vragen maar ik wil er wel wat meer over weten voordat ik me in weer in het rc gebeuren ga storten en dan ook maar gelijk borstelloos. je kan maar beter gelijk goed spul kopen dan goedkoop en het daarna weer opnieuw moeten aanschaffen.

gr
Menno

6S is voor veel toepassingen to much
de extra kabeltjes dienen om de individuele celspaning te kunnen meten. Je lipo lader weet daar wel raad mee
Een goede regelaar heeft een ingebouwde afslag (LVC)
Hoobyking is niet verkeerd, je kan soms pech hebben met de levertijd en douane. Bestellen uit het Duitse pakhuis geniet mijn voorkeur (DE Warehouse staat er dan achter)
 
hey menno, die 3e kabel is je balance kabel. Deze zorgt dat het voltage van de lipo cellen gelijk zijn. Bij electro auto's staat een sticky met "hoe warm mag alles worden" hier staat van elk component wat de richtlijnen zijn.

Ik zie trouwens dat je in zaandam woont, kom eens langs bij een meeting in de boekelermeer in alkmaar anders. Kun je even rondkijken!
 
Ik heb zelf het liefst 1 * 4S ivm kabels en laden en balance bordje e.d.
Maar 2*2S kan natuurlijk ook gewoon.
 
je kan idd 1x4s steken, maar dan is de auto een slak!! of je moet gaan vertanden,

ik ga persoonlijk voor de 6s lipo, en ja wat meer gewicht,
daar weet de flux motor wel weg mee,

die lipohouder is de flux zijn gemaakt om 6s in te leggen, waarom zou je dat niet doen?

en je hebt een hele hoop power, en je hoeft niet te vertanden


op de vraag hou hoog de flux van de grond komt!!

bij de mijn is het 5cm op het laagste van mijn voorarmpje, dus kun je overal door, ( dit kun je ook zien in mijn fotoalbum)

@bricks

je gaat me toch niet vertellen, dat een erbe , vertand om sneller te rijden geen 50kmp rijd he, waarom dan zo'n dure auto met mmm kopen,

ofwel is jou erbe versleten ofwel wil je gewoon de mensen opjagen, bij deze stopt mijn discussie met jou,
neem er trouwens de handleiding bij traxxas daar staat duidelijk de vertanding + de snelheid in
 
[mod]Man man man man, wat lees ik hier allemaal weer. Willen jullie niet op de man spelen. Staat je iets niet aan dan de report knop gebruiken. Als mensen op de man gaan spelen kunnen wij dat ook maar liever niet aub.

M.a.w. gedraag jullie

Martin[/mod]
 
Maar heb je dan een 2x een 3c nodig of 2x een 2c?

gr
menno

1 packje is leuker vind ik. Sukkelen met 2 packs is een beetje onhandig en neemt meer plaats in.
De forza is licht vertand en met 4s ga je 49kmh gaan, 5s 62km/h, 6s 75km/h.
4s 5000mah nemen, 5s 4000mah, 6s 3200-3500mah om in deze gewichtsklasse te blijven.

@Erevobe: Is dat met of zonder batterij in de auto? Rtr is 5cm wel hoog.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn ERBE op 18/54 vertand staan. deze is zo vertand voor een eindsnelheid van 90km/h op 6s Lipo (zonder balloonen van de band, maar met een onbelaste kv, dus dat zal elkaar niet zoveel doen gok ik.)
op 4s Lipo zul je dus 2/3 van die snelheid halen gezien je 2/3 van de spanning hebt. dan heb je 60km/h. dat is op de 18/54 vertanding (wat Traxxas aanbeveelt voor 4s Lipo.)
Voor off-road is dat behoorlijk snel, en je hebt nog plenty koppel om overal doorheen/overheen te komen.

Dus wat Bricks zei komt aardig dicht bij mijn vertanding in de buurt.

edit: sorry Burp, reactie op hetzelfde moment getyped. zal me stil houden. :)
 
Laatst bewerkt:
@bricks

je gaat me toch niet vertellen, dat een erbe , vertand om sneller te rijden geen 50kmp rijd he, waarom dan zo'n dure auto met mmm kopen,

ofwel is jou erbe versleten ofwel wil je gewoon de mensen opjagen,
neem er trouwens de handleiding bij traxxas daar staat duidelijk de vertanding + de snelheid in

Ik weet wat ik meet. (GPS) iets over de 50 op 18/54 en 4s , ruim 70 op 6s met dezelfde vertanding. Ben verder niet zo van de speedruns, dus heb het niet met zwaardere vertanding geprobeerd.
 
1 packje is leuker vind ik. Sukkelen met 2 packs is een beetje onhandig en neemt meer plaats in.
De forza is licht vertand en met 4s ga je 49kmh gaan, 5s 62km/h, 6s 75km/h.
4s 5000mah nemen, 5s 4000mah, 6s 3200-3500mah om in deze gewichtsklasse te blijven.

@Erevobe: Is dat met of zonder batterij in de auto? Rtr is 5cm wel hoog.

das zonder 2x3 s , maar ga nu eens meten met,
en hij zakt just 2mm met 2x3s lipo, dus leeg gemeten,
zijn neus eens omhoog en laten vallen is 5cm en met lipo's er in en hetzelfde neus omhoog laten vallen 4.8cm,

maar heb wel wat zelf aan die vering gedraaid, maar niet heel veel,
denk als ik hem uit de doos haalde dat hij toch dicht bij 4cm zat,
moet wel zeggen dat het rijgedrag super is, hij geeft nog geen 1 keer omgevallen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top