HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

20T pinion moet je wel kwijt kunnen (op 48T spur) en geloof niet dat het past kan je beter 18T Pinion & 46T Spur pakken

Heb eerlijk gezegd nog niet naar de mount gekeken van de forza :p
Pinky, heb jij toevallig nog een 13T en/of 14T pinion op overschot? Kleinste wat ik heb is 15T en goed voor 67km/h beetje veel voor kleinere banen :p

67km/u is perfect voor op een baan ik heb al mijn wagens gegeared op 65km/u en bevalt me prima. Overigens mijn pinions heb je niets aan ik rij met Long Shrank Pinions :)

67km/u is perfect voor op een baan ik heb al mijn wagens gegeared op 65km/u en bevalt me prima. Overigens mijn pinions heb je niets aan ik rij met Long Shrank Pinions :)

Ja just, ff niet aan gedacht :D 14T zou ik graag proberen/in de toolbox hebben :p Zal die wel eens meepikken als ik nog een keer iets moet bestellen.

HAHA

ik heb al de hele tijd gezegd dat deze buggy met de stock vertanding en op 6s lipo een beest is!! en met 4s een slak!!,

en idd dat geeft met de vertanding te maken,
en wat is er veiliger vertanden of op 6s zetten,

voor mijn is het simple met de stock vertanding op 6s en ongelooflijke kracht, haal de motor rond de 50graden , dus prima

als ik weer begin te vertanden zit ik weer steeds met controleren, dat zie ik niet zitten, ben ook niet zo handig :)

liever stock en een veilige 75kmp, dan beginnen vertanden en schijt te hebben,

mijn erbe is vertand naar 54t en de pion is stock, 18 of 19 denk ik
deze motor haal ,met 2x2s lipo na een dit half uur rijden op een veld ,
geen 40graden, en heeft een zeer goede snelheid min 65 a 70 kmp,mijn bewijs is dafke

morgen gaat de test naar de erbe op 2x3s
ik denk dat deze zal vliegen op 6s

het verschil tussen de erbe en de vorza

dit kan je haast niet vergelijken,

het voordeel van de vorza is dat hij altijd zelf zijn weg zoekt of beter gezegd zijn grip,

net waar de ervo zou omvallen, of kantelen.
met de revo moet je dan gas wat lossen,terwijl je met de vorza nog meer mag geven, die trekt gewoon alles mee in een rechte lijn

kortweg de vorza plakt meer aan de grond, maar op 6s maakt hij ook dikke whiely's hoor , en dat voor een buggy

ik heb 2 verschillende auto's en das just het plezante

Ik ben me aan het oriënteren om een Vorza te kopen, ik heb nu alleen een tamiya ta04 met een ouderwetse 11t borstelmotor en een Savage met een brandstof motor. Nu heb ik nog geen ervaring met borstelloze motors en lipo accu's. Mijn vraag is hoelang rij je gemiddeld met een lipo accu pack van bv 5000mAH? En wat is nu een goede accu voor de Vorza?

gr
Menno

Ik ben me aan het oriënteren om een Vorza te kopen, ik heb nu alleen een tamiya ta04 met een ouderwetse 11t borstelmotor en een Savage met een brandstof motor. Nu heb ik nog geen ervaring met borstelloze motors en lipo accu's. Mijn vraag is hoelang rij je gemiddeld met een lipo accu pack van bv 5000mAH? En wat is nu een goede accu voor de Vorza?

gr
Menno

Turnigy kopen. Hangt van de ondergrond af hoelang je rijdt. Op straat rij ik 30-40min met een 4S 5000mah lipo gegeared voor 67km/h.
Offroad zal het iets minder zijn, en op circuit waar je constant op trekt 15min.

Maar de Forza is met de standaard wat traag op 4S. Ofwel hoger gearen ofwel moet 5s/6s lipo kopen.
5s 4000mah en 6s 3500 zijn mooie batterijen voor jouw gebruik denk ik. Niet te zwaar en vrij lange rijtijden.

Laatst bewerkt:
trouwens hier eens een lijstje, onderaan de pagina,

van snelheid + vertanding van de vorza, je kan deze zelf tot 117 kpm laten rijden

link RC-Junkies.com

dus gewoon stock vertanding op 6s kom je gewoon uit op 82kpm, daar ben ik zeer tevreden mee, als ik nog eens zou vertanden , vliegt hij gewoon ,met alle gekende gevolgen

trouwens hier eens een lijstje, onderaan de pagina,

van snelheid + vertanding van de vorza, je kan deze zelf tot 117 kpm laten rijden

link RC-Junkies.com

dus gewoon stock vertanding op 6s kom je gewoon uit op 82kpm, daar ben ik zeer tevreden mee, als ik nog eens zou vertanden , vliegt hij gewoon ,met alle gekende gevolgen

Die 82km/h is op 4.2V/cell. Beetje marketing truck van HPI. Je lipo zakt zeer snel weg van die spanning, maar blijft wel heel lang rond de 3.7V zweven.
De snelheid op 3.7V van de Forza op 6S 76km/h. Nuja, zo'n verschil is het niet :D Op een verse lipo zul je dat misschien wel kunnen halen.

nee ik wil het niet hebben over de snelheid,

ik toon gewoon aan ,wat de mogelijkheden zijn,

rond de 70 kpm vind ik een zeer mooie snelheid,

dus met 4s en zonder vertanden kom ik er niet!!

dus ik heb gewoon gekozen om hem op 6s te zetten en niet te vertanden,

men temperaturen blijven ok, zou zot zijn om nu nog te vertanden, en dan een auto hebben waar je niets kan mee doen,

ben blij na dagen discussie , we eindelijk tot 1 geheel gekomen zijn :)

Tja waarom zou je uberhaupt zo hard willen rijden ...

Tja en waarom niet??bang dat je je eigen grenzen niet weet zijn?niet weten wanneer je moet stoppen??ik weet niet wat jullie hier allemaal lopen te verkondigen.maar wat erevobe verklaard is zekers niet gek.een goeie vertanding om lekker hard te gaan.maar waar het systeem toch vlot bij draait.temp enz... het ligt toch allemaal zelf in je hand zekers. en wil je op parcour minder gaan.dan is er toch nog de instellingen van de regelaar + dat de meeste hun zender ook nog eens kan instellen.je rijd met een MMM dan ga je die toch niet heel de tijd op half toeren laten draaien?zo zonde!!

Och leuke discussie ....

Van te snel rijden leer je geen moer (in geval van Offroad)... je gaat vooral van A naar B in een rechte lijn wat steek je hiervan op natuurlijk daargelaten dat het de kick is dat het zo hard kan.

Ik zie met zeer grote regelmaat wagens bij ons op de baan verschijnen die in de catagorie kanonskogels vallen duidelijk is dat de rijder zodra hij daadwerkelijk moet sturen kompleet niet met de wagen overweg kan. Wij adviseren dan ook de wagen VEEL langzamer te maken want zelfs met een snelheid van 35 km/u kunnen ze een parcours nog niet eens volgen. Meestal na een maand of wat zie je dat de rijder het pas doorkrijgt en zal hij zijn snelheid opvoeren.

Ik durf te stellen dat 85% van de speedfreakjes hier voor geen meter op een baan kunnen rijden :)

Anyway ieder zijn ding natuurlijk ik ben juist anti bashen simpelweg omdat ik geen zin heb om een beetje domweg op een parkeerplaatsje heen en weer te raggen en weinig te leren. Juist door het baan rijden weet ik wat een wagen kan, doet maar ook vooral wat afstellingen (lees setups) doen die juist cruciaal zijn in wedstrijd verband. Die 85% speedfreakjes vinden het rijden zoals ze doen leuk prima ieder zijn eigen ding :)

@Dafke ik durf te be-amen dat mijn offroad wagens nog harder hebben gereden als de snelheden die hier voorbij komen en vondt ik het leuk ... ja voor 5 minuten.

nutteloze reply van mij, maar ik vind dees wel grappig. gij zijt nen ECHTE westvlaming... zo erg dat je het verschil tussen een g en een h al niet meer KENT gewoon...
"en idd dat geeft met de vertanding te maken, "
en als we dan toch bezig zijn:
simple => simpel
kmp =>km/u (ik veronderstel dat je kilometer per uur bedoelt toch?)
"voor mijn is" => voor mij is ...
"haal de motor rond de 50graden" => weet ik niet goed wat het betekent...
"als ik weer begin te vertanden" => je vertandt ALTIJD, je bedoelt waarschijnlijk "anders vertanden"
"deze motor haal" => deze motor haalT
"whiely's" => Wheelies ?

om van leestekens enzo maar te zwijgen. Misschien in het vervolg wat moeite doen?

nutteloze reply van mij, maar ik vind dees wel grappig. gij zijt nen ECHTE westvlaming... zo erg dat je het verschil tussen een g en een h al niet meer KENT gewoon...
simple => simpel
"als ik weer begin te vertanden" => je vertandt ALTIJD, je bedoelt waarschijnlijk "anders vertanden"
"whiely's" => Wheelies ?

om van leestekens enzo maar te zwijgen. Misschien in het vervolg wat moeite doen?

Eeklo is Oost-Vlaanderen :p
En net ietsje correcter is km/h (meer wetenschappelijk) ipv km/u (eerder volkstaal). Nu beiden zijn juist hoor, alleen even muggenziften :p

we snappen het allemaal!dat is het belangrijkste toch??
wie waar een fout zet ??????dat is toch niet belangrijk..

simple => simpel
"whiely's" => Wheelies ?

schoolmeester harry, wij zitten niet in de klas Nederlands.
Note - ik vind dees wel - ik vind deze wel........., Je zwijgt ergens over
en niet van..... zijn maar kleine puntjes maar toch.........

Back