HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

das zonder 2x3 s , maar ga nu eens meten met,
en hij zakt just 2mm met 2x3s lipo, dus leeg gemeten,
zijn neus eens omhoog en laten vallen is 5cm en met lipo's er in en hetzelfde neus omhoog laten vallen 4.8cm,

maar heb wel wat zelf aan die vering gedraaid, maar niet heel veel,
denk als ik hem uit de doos haalde dat hij toch dicht bij 4cm zat,
moet wel zeggen dat het rijgedrag super is, hij geeft nog geen 1 keer omgevallen

Om af te stellen neem ik de auto vast en laat hem vallen van 20cm boven de tafel, dan eens meten en evt bij regelen. Ik run 26-27mm vooraan en 28-29mm achteraan.

Dank jullie wel voor de reacties. ik heb er weer wat aan gehad kom steeds een beetje verder.
Maar is de lader wat volgens jullie?
HPI geeft op om 2 lipo's te gebruiken met minimaal 4000mAH en 25c.
En is een borstelloze motor nu sneller als het c getal hoger word?

En wat kan je met een CASTLE LINK USB PROGRAMMING KIT doen?

Kan iemand mij uitleggen wat de kleuren betekenen bij de keuze van andere banden?

gr
Menno

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor de reacties. ik heb er weer wat aan gehad kom steeds een beetje verder.

Kan iemand mij uitleggen wat de kleuren betekenen bij de keuze van andere banden?

gr
Menno

Ja, hij zal sneller zijn.

Met de CC USB link kun je de regelaar instellen.

Sneller is niet het juiste woord. Hij heeft meer "punch". Je merkt gewoon dat de accu langer op spanning blijft. De acceleratie zal beter zijn. (en je kunt ze in de meeste gevallen met de juiste lader ook met meer A laden)
De lader is zonder voeding, moet dus of op een accu worden aangesloten of op een gestabiliseerde voeding. Volgens mij zijn er geen echte slechte laders. Is meer een kwestie van goed, beter en best.
Heb zelf een imax b6ac, en die doet zijn werk goed.

P.s., deze vragen hebben eigenlijk niets met de Vorza Flux te maken, en horen eigenlijk in het accu en laadtechniek gedeelte thuis

Je vraag m.b.t. de banden is een beetje summier De meeste banden die ik ken zijn zwart :-)
Maar sommige fabrikanten gebruiken een kleur code om de hardheid van de banden aan te geven. Hoe zachter de compound, des te meer grip je op de hardere ondergrondenin de regel hebt. Alleen op asfalt etc. slijten die dan weer veel harder.

Laatst bewerkt:

gr
Menno

Ja maar 2 keer 2cel lipo is hetzelfde als 1 4cel lipo. Alleen is 2x2lipo een enorm gekloot. Tegenwoordig vind je overal 4S lipo's met dezelfde specs als 2S lipo's.
Met die USB kit wijzig je instellingen in de ESC.

Kleurtjes bekeken hardheid van de compound. Zachtere compound heeft meer grip en slijt als de beesten. Ook als je niet op asfalt rijdt. Meestal is het zo: Hoe meer je hebt hoe harder de banden slijten.

Sneller is niet het juiste woord. Hij heeft meer "punch". Je merkt gewoon dat de accu langer op spanning blijft. De acceleratie zal beter zijn. (en je kunt ze in de meeste gevallen met de juiste lader ook met meer A laden)
De lader is zonder voeding, moet dus of op een accu worden aangesloten of op een gestabiliseerde voeding. Volgens mij zijn er geen echte slechte laders. Is meer een kwestie van goed, beter en best.
Heb zelf een imax b6ac, en die doet zijn werk goed.

P.s., deze vragen hebben eigenlijk niets met de Vorza Flux te maken, en horen eigenlijk in het accu en laadtechniek gedeelte thuis

Je vraag m.b.t. de banden is een beetje summier De meeste banden die ik ken zijn zwart :-)
Maar sommige fabrikanten gebruiken een kleur code om de hardheid van de banden aan te geven. Hoe zachter de compound, des te meer grip je op de hardere ondergrondenin de regel hebt. Alleen op asfalt etc. slijten die dan weer veel harder.

Sneller niet het juiste woord? De auto zal toch echt wel sneller zijn :p

25C is te laag .... 30-40C zeker en als je voor een 6S 4000 pack gaat zeker 30C nemen.
Op 4S kan de forza snel zat zijn kwestie van wat aanpassen namelijk spur & pinion.

Nee niet sneller. Top heeft niks te maken met amps, wel met volts. Met 40C lipo's zal je harder kunnen optrekken, als je een lage punch control op de ESC hebt natuurlijk.

"Top heeft niks te maken met amps, wel met volts." Klopt, maar volgens mij beweer ik dat nergens? En we hebben het hier voor zover ik zie over de C waarde?

Eigenlijk snap ik deze reactie niet helemaal...

"Top heeft niks te maken met amps, wel met volts." Klopt, maar volgens mij beweer ik dat nergens? En we hebben het hier voor zover ik zie over de C waarde?

Eigenlijk snap ik deze reactie niet helemaal...

C waarde zegt hoeveel amps een accu kan leveren. Hoe meer amps je kunt leveren aan de motor, hoe meer punch je hebt. Acceleratie dus. Je uiteindelijk topsnelheid zal af hangen van het voltage van de accu. Niet van het aantal amps dat deze levert.

En nee je beweerde dat nergens, maar je zei wel dat een auto rapper zou rijden als je er een accu inlegt met een hogere C waarde.

Je topsnelheid zal inderdaad afhangen van hoeveel volts je accu levert. Echter, de ene accu zal op topsnelheid 3,8v leveren en de andere misschien 3,6v. Dat zal afhangen van de kwaliteit van de accu en de hoeveelheid ampères die deze accu kan leveren. Deze ampères zijn niet alleen afhankelijk van de C-Waarde van de accu, maar ook van de capaciteit van de accu. Een 15c8000mah accu kan net zo veel ampères leveren als een 30c4000mah accu.

edit: het heeft dus invloed op je acceleratie én je topsnelheid (zij het in mindere mate).

Laatst bewerkt:
C waarde zegt hoeveel amps een accu kan leveren. Hoe meer amps je kunt leveren aan de motor, hoe meer punch je hebt. Acceleratie dus. Je uiteindelijk topsnelheid zal af hangen van het voltage van de accu. Niet van het aantal amps dat deze levert.

En nee je beweerde dat nergens, maar je zei wel dat een auto rapper zou rijden als je er een accu inlegt met een hogere C waarde.

Als je een accu van 5000mAh 11.1V 5C in een auto legt, en daarna een 5000mAh 11.1V 40C zal je WELDEGELIJK een verschil in topsnelheid meten, en ja, ook in acceleratie. Ik heb het ook niet over een verschil van 1-2km/h, maar over een 5-10km/h (misschien wel meer) verschil.
Nu kan je wel knots eigenwijs gaan doen, maar in theorie klopt dit, als ook in praktijk. Dit heb ik zelf bij mn Rustler gemeten, een verschil van (ik dacht) 13.1 km/h, dit met een LiPo die 41,5A kon leveren en eenn die 100A kon leveren.

Als je nu nog steeds zo eigenwijs gaat doen kan ik je er jammer genoeg niet verder mee helpen, en heb ik er ook weinig zin in tbh :bye:

Deels gelijk, verschil tussen 50C en 60C zou je namelijk niet merken.

Jullie praten over verschillende uiterste :
Verschil tussen 5C en 30C merk je wel in acc en top.
Verschil tussen 30C en 40C merk je niet in acc en top.

Deels gelijk, verschil tussen 50C en 60C zou je namelijk niet merken.

Jullie praten over verschillende uiterste :
Verschil tussen 5C en 30C merk je wel in acc en top.
Verschil tussen 30C en 40C merk je niet in acc en top.

Dat zeg ik ook niet.... Ik heb alleen antwoord gegeven op de vraag: "En is een borstelloze motor nu sneller als het c getal hoger word?". Waarop het antwoord "ja" is. Natuurlijk zit er een verschil tussen 5C en 30C, en 30C en 40C en zal je het bij die tweede combinatie niet zo goed merken.

Jij pikt dat op als ''is er een (merkbaar) verschil tussen 5C en 30C'' en je antwoord ja, want dat is ook zo dus dat is juist.
bricks en stroomstrijkijzer pikken het op als ''is er een (merkbaar) verschil tussen 30C en 40C'' en antwoorden nee, dat is ook juist.

AKA: jullie pikken het beide anders op maar hebben beide gelijk. Het probleem lag dat de vraag kut was, als de vraag was ''merk je verschil in top tussen 5C en 30C?'' zou iedereen ''ja'' geantwoord hebben en was deze hele (nutteloze) discussie er niet geweest.

Back