Tamiya TA05

  • Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Hoi Rob W,
Bedankt voor je reactie, al is het probleem een tijdje terug al opgelost :p
Na veel gepruts en denkwerk wat het nou zou kunnen zijn, hebben we het hele gedeelte los gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Ik heb geen flauw idee wat ik nu veranders heb ofzo, maar het probleem is opgelost :s

Inmiddels heb ik ook al wat nieuwe dingetjes erop gezet, zoals 3Racing aluminium dempers, blauwe snaren en een ezrun 9t brushless set.
Het rijdt wel leuk, alleen zit ik nogsteeds met het probleem dat hij op hoge snelheid naar 1 kant wil trekken.
Ik weet de oorzaak wel (de ene kant heeft gewoon wat mee grip dan de andere), alleen krijg ik de wielen niet recht afgesteld. Ik heb er geen apparatuur voor, enkel een geo-driehoek :p Dus het camber kan ik wel neutraal krijgen, alleen toe-in en toe-out enzo niet.
 
Hoi Lochii,

Ik stel mijn TA 05 af met een setje van M racing. Redelijk betaalbaar en het werk ook nog eens goed.
Voor heb ik 1,5 gr toe-in en achter 1 gr. Camber voor en achter 2 gr. negatief.
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Er zat speling in de stuurservo en de overbrenging. Heb er een Tamiya alu/carbon stuursetje ingezet. Probleem was weg.
Rij met een 9 turns brushless, trf dempers en take off 27 banden.
 
Hoi Rob W,
Bedankt voor de tip. Ik zal eens rondkijken of ik zo'n setje ergens kan vinden. Elektro onroad is meer voor erbij zegmaar, dus het mag niet te veel kosten anders begin ik er niet aan. Zit er trouwens veel verschil qua grip in standaard slicks of andere?
Ik rijd voornamelijk op parkeerplaatsen.
 
Hallo Lochii,
Heb de afstel set ooit gekocht voor € 35,00 bij M RC racing in Canada. Is een E-Bay winkel. Op dit moment heeft hij niets op de site staan.
Afhankelijk van het asfalt op de parkeerplaats voldoen de standaard slicks prima. Met de Take Off heb je op een vlakke parkeerplaats meer grip. Let wel op dat, als Take Off of V-tech koopt er temperatuur gradaties zijn in dit soort banden.
 
Op zoek naar onderdelen voor het monteren van dempers

Ik ben op zoek naar de boutjes en moertjes die bij een carbon damper stay horen (zeg maar de onderste gedeelte van het plaatje hieronder). Waar o waar kan ik aan de losse onderdeeltjes komen??? :confused:

TA53845-2.jpg
 
Als je goed kijkt op de bovenste foto zie je dat ik zelf heb moeten knutselen aan mijn body mount...
Bij deze dus ook mijn vraag: bestaan er langere rear body mounts voor een Ta05? Heeft iemand mss het artikelnr?
 
Die Subaru ziet er goed uit :D Tamiya body?

Ik denk dat je met enige modificaties wel andere body posts kan gebruiken.
Ik weet dat er voor een TB02 langere verkrijgbaar zijn.

Groet, Christian
 
yep Tamiya body, wou eerst voor een Ken Block replica gaan maar zo heb ik er ook al enkele gezien dus dan is ie weer niet uniek dus dan maar zo, ben wel tevreden met het resultaat...
sizedimg8379.jpg
 
past er in een ta05 chassis een lipo hardcase batterij ?
wat met de hogere 5000 lipos ?
ik heb de indruk dat de huidige batterij houder reeds zeer nauw zit rond een standaard stickpack nimh batterij.
(moest nu al een extra plastieke ringetjes toevoegen onder beide "snelspan houder vijsjes" om het oogje net boven de stickpack te krijgen)
 
Hardcase lipo's passen er prima in.
Heb met mijn 4000's nog geen enkel probleem gehad.

Je kan de mounts verstellen voor de hoogte van de accuplaat (die de accu op plek houd). Ook zijn er carbonnen versies verkrijgbaar die een stuk dunner zijn als de plastic versies.

pt-TAM53884!1011.jpg


Groet, Christian
 
ik heb een tamiya ta05 ifs gekocht,
gister voor het eerst mee gereden en ik moet zeggen hij doet het goed,
nou heb ik 1 vraag
wat voor overbrenging hebben jullie in de ta05?
 
Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar weken geleden een TA-05 gekocht, omdat ik inzag dat m'n TT-01 te veel ging kosten om snel te laten lopen.

Ik ben van plan om net als met de TT-01 weer op een parkeerplaats te gaan rijden waar wel wat steentjes en zand ligt.

En nu zit ik al een tijdje op internet en in dit topic te zoeken, over hoe de TA-05 het op de parkeerplaats houd, en wat je eventueel aan moet passen. Maar ik kom 2 dingen tegen:

-Mensen zeggen dat je al de gaten in de onderkant moet afplakken+de spur.

-Maar dan lees ik ook dat, dat juist word afgeraden omdat dan de steentjes die ervanaf de bovenkant in komen er via de onderkant weer uitkunnen:confused::confused:

Dus nu zou ik graag de ervaringen van andere mensen horen;) Wat is wijsheid:confused:

En zou het zin hebben om een plastic kap ofzo erover heen te zetten??:confused:

Graag jullie reacties, groeten Bas
 
We hebben een 6uur race gereden met een ta05 die niet afgeplakt was. Ik geloof dat wij de enige auto hadden waarvan de riemen het hebben uitgehouden.

De steentjes worden opgeworpen via de banden. Als je alles afplakt blokkeren de steentjes wel ergens tussen pulley en riem.
 
Vraagje

We rijden dit jaar met een nieuwe motor die graag zo laag mogelijk vertand kan worden, de meeste rijden tussen de 3.5 en 4 aan overbrenging.
Voor een overbrenging van 4 heb ik al een 36t tandwiel nodig.

Wat is de kleinste spur danwel grootste pinion die op een TA-05 pas ?
IK gebruik nu 48p tandwielen, en de kleinste spur die ik nu kan vinden is 65T

Of is er een manier om de interne overbrenging van een ta-05 te verlagen ?
 
Ik rijdt met spur 67 en pinion 40 = 3,77; je zou spur 60 kunnen zoeken, dan kan je 3,375 halen......maar kijk altijd uit met de temperatuur!!!

groet,

Eric
 
Ik rijdt met spur 67 en pinion 40 = 3,77; je zou spur 60 kunnen zoeken, dan kan je 3,375 halen......maar kijk altijd uit met de temperatuur!!!

groet,

Eric

Maar pinion 40 past nog gewoon dus ?
Want dan bestellen we gewoon een setje van 34 - 40 :)
Wou alleen zeker weten dat ik geen $25 aan niet passende tandwielen ging zoeken :)

En kwa temp ga ik het in de gaten houden, maar er rijden al 2 mensen met hetzelfde setje en ongeveer die overbrenging, dus ik denk dat dat wel moet lukken :)
 
Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar weken geleden een TA-05 gekocht, omdat ik inzag dat m'n TT-01 te veel ging kosten om snel te laten lopen.

Ik ben van plan om net als met de TT-01 weer op een parkeerplaats te gaan rijden waar wel wat steentjes en zand ligt.

En nu zit ik al een tijdje op internet en in dit topic te zoeken, over hoe de TA-05 het op de parkeerplaats houd, en wat je eventueel aan moet passen. Maar ik kom 2 dingen tegen:

-Mensen zeggen dat je al de gaten in de onderkant moet afplakken+de spur.

-Maar dan lees ik ook dat, dat juist word afgeraden omdat dan de steentjes die ervanaf de bovenkant in komen er via de onderkant weer uitkunnen:confused::confused:

Dus nu zou ik graag de ervaringen van andere mensen horen;) Wat is wijsheid:confused:

En zou het zin hebben om een plastic kap ofzo erover heen te zetten??:confused:

Graag jullie reacties, groeten Bas

Bas,

Naar mijn mening is de TA05 niet geschikt voor terreinen waar steentjes liggen e.d.
Ik heb er al tig tandwielen door kapot gereden en ook al 2 riemen (en dan praat ik over een 4-5 middagen van 3 accupacks elk. Afplakken helpt niet echt (steentjes blijven dan onderin liggen met alle gevolgen vandien). Het enige wat een klein beetje helpt is zonder kap rijden (tis maar wat je mooi vind).

Heb nu een TT01R type E erbij en na een middag rijden niks aan de hand, de TA05 wordt dus alleen gebruikt voor circuit en dergelijke...
 
Back
Top