Traxxas 1/16 e-revo Topic!

persoonlijke ervaring van hem:P

Ik dacht dat je een nieuwe case had gekregen van castle man? ik meen me iets te herrineren dat ze die speedrun van jou gewoon "win" vonden?

Die heb ik inderdaad van ze gekregen en nog steeds liggen. Alleen krijg ik dat allemaal niet meer passend door de taaie silicone meuk waar de print nu in gehuld is.

@ruudxd, de MMpro is een ware icequeen, je moet aardig je best doen om d'r warm te krijgen :cool:
 
ik gebruik altijd olie van LRP. ik vind deze olie echt super gebruik ze bij elke wagen dat ik heb. voor lagers , diffs en een aparte voor brushed motoren
 
Heb eigenlijk nooit anders dan voor 50K en achter 30K gereden en dat gaat in elk geval lekker. Dat is wat het overgrote deel van de MERV rijders van .com ook gebruikt.
Zorg wel even dat je twee nieuwe setjes TRA7080 standby hebt liggen voordat je aan deze (k**)klus begint. Kost drie keer niks en dan heb je meteen lekker nieuwe sealtjes en difff caps met verse (lees niet dolgedraaide) schroefdraad.

Als je nog even geduld kan hebben zou ik ook nog even wachten op de vernieuwde bulkheads die komende tijd beschikbaar komen. 7029X en 7030X ipv 7029 respectievelijk 7030. Bij de X-versie zit een schoef die het diffhuis strak bij elkaar houdt en waarmee de bekende problemen met strippende diffs vermoedelijk tot het verleden gaan behoren!
 
Heb helaas geen setje 7080 liggen, de vloeibare heeft ze ook niet.

Ik heb de MERV nu al bijna 2 weken uit elkaar liggen (wachten op orders zuigt, vooral al ze na een week nog niet verzonden zijn). Dus wilde hem wel asap in elkaar zetten. Denk dat ik de diffs nu gewoon ga gebruiken (dus met het skippen). En dan door rijd tot dat de 7029X en 7030X uit zijn. Dan bestel ik die 2 parts plus 7080.
 
Als je nog even geduld kan hebben zou ik ook nog even wachten op de vernieuwde bulkheads die komende tijd beschikbaar komen. 7029X en 7030X ipv 7029 respectievelijk 7030. Bij de X-versie zit een schoef die het diffhuis strak bij elkaar houdt en waarmee de bekende problemen met strippende diffs vermoedelijk tot het verleden gaan behoren!


Iemand een idee wanneer deze gaan komen??? en hoe kom je aan dit soort info???
 
@Nard, een echte 1/16 fan heeft gewoon alle spares in huis;) Je kan PM sturen als je rapido wat nodig hebt, heb bijna alles voor de 1/16.

@ruudxd, op de foto heb ik Proline 30 series Torque velgen, hebben 12mm meenemers en passen perfect.

@Diver, alleen Traxxas zelf levert die nieuwe bulkheads op nieuwe kits en als spare aan klanten met diff-problemen. Ze worden echter elk moment in de (online) winkels verwacht !
 
Als het mijn enige wagen zou zijn zou dat grotendeels ook het geval zijn, tevens zou ik ook het meeste geupgrade hebben naar Neu / RPM / etc. maar met vijf auto's en student zijnde wordt me dat te duur.

Zojuist ook weer de MERV in elkaar gezet (met wheeliebar) en even gereden, zodra je iets harder begint te accelereren hoor je het diff skippen... De wheeliebar werkt wel echt ideaal, heb hem in het 3de standje van onderuit gezien, de bar staat dan bijna horizontaal. Nadeel is dat ik de body niet passend kreeg, maar morgen nog maar eens even naar kijken.
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien heb je, na demontage, je hubs andersom gemonteerd. Vaak bepalen de hubs je uiteindelijke toe in. Bij veel Traxxas modellen zijn de hubs uitwisselbaar (links naar rechts en andersom) om een andere hoek te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
misschien de stang naar de vering en de stang om toe-inn te bepalen omgedraaid? ik weet niet of die dezelfde lengte hebben.
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top