Traxxas 1/16 e-revo Topic!

*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien heb je, na demontage, je hubs andersom gemonteerd. Vaak bepalen de hubs je uiteindelijke toe in. Bij veel Traxxas modellen zijn de hubs uitwisselbaar (links naar rechts en andersom) om een andere hoek te verkrijgen.


@ Bokkenrijder, dit kan wel kloppen want heb wel eens moeten demonteren.
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het opgelost.

Ik heb de wielen eraf gehaald en eens goed naar die Hubs gekeken en toen bedacht ik dat het eigenlijk heel simpel was.
In de hubs zitten balhoofdschroeven en die kan je verder en minder ver indraaien. Hoe verder je ze naar binnen draait, deste meer toe in, hoe verder je die naar buiten draait, deste meer toe-out. Ik vermoed dat je daar mee ook de camber van je wielen kan aanpassen door boven en onder verschillend in te draaien.

Ik weet niet of dit ook in een of andere handleiding zo staat, maar als dat niet zo is, zou dit er wel in moeten vind ik ;)

Hoe dan ook, hij heeft weer recht staande wielen :D

Klinkt meer alsof ze vreselijk schuin zijn ingeboord, toch maar is naar nieuwe wheelhubs kijken, of contact opnemen met Traxxas.
 
bajabug

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt meer alsof ze vreselijk schuin zijn ingeboord, toch maar is naar nieuwe wheelhubs kijken, of contact opnemen met Traxxas.
Verhaal klopt. Door alleen boven of onder in te draaien verander je de caster van de wielen. Wel goed opletten dat je niet teveel schroefdraad uit de draagarmen draait anders breken de kogellinks uit je draagarmen. :?

Als je beide indraait en je hebt de originele vaste links erop zitten, dan zullen de wielen meer toe-in krijgen. Zie het als het langer maken van de links. Als je de alu verstelbare links hebt, is dit niet meer nodig en hoef je alleen caster in te stellen. :yes: ;)

Mooi kapje. Is dat de kap van Proline? *kuch* Zo te zien wel. :oops: ;)
 
Erg leuk Beetle kapje!!

Ik heb inmiddels mijn diff en pinion binnen, maar wat lekker op de nieuwe bulks ... in de tussentijd zoveel mogelijk proberen om niet te rijden :D
 
ooh crap als dit zo doorgaat ben ik (als ik ooit nog een MERV koop) niet meer de eerste met een minibackslash;P crap i think i said that out loud....
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben nu een merv aan het "restaureren" van olii.

Ding had nogal wat schade, maar na een eerste inventaris valt het mee. Ik heb hem zonder motor en regelaar van hem gekocht, maar een ezrun 60A regelaar blijkt perfect te passen (dat is alweer een meevaller :) ).
380 size velineon motortje is niet echt cheap, maar wel noodzakelijk, dus die gaat er komen.

Verder moeten er nieuwe skidplates op, en het frontbulkhead is gebroken. De axlecarriers hebben ook behoorlijk wat speling en de stock bandjes hebben nog matig profiel (hoeft niet meteen vervangen te worden maar staat op het lijstje voor vervanging, net als de kap trouwens).

Toch jammer dat de verkooperswaardering verdwenen is, vind dat niet kunnen, want dat stond niet in z'n advertentie. ( had m bijna gekocht tot jij mij voor was :D )
olli had wel al 2x een min waardering doordat hij wel vaker dingen verkocht die niet aan de beschrijving voldeden.

Maargoed, suc6 met t restaureren.
Nu zul je wel balen dat bulkheads bijna nergens te krijgen zijn.
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top