Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor die T-Maxx/E-Maxx assen moet je dus 6x11x4 lagers hebben. Die zijn idd lastig te krijgen. Verder moet je de dan de T-maxx 14 hex wiel hhubs gaan gebruiken dus kan je je wielen niet meer gebruiken. Of je moet je Slash wiel hubs uitboren en hopen dat ze nog goed gecentreerd zijn. Wel tricki....
 
Voor die T-Maxx/E-Maxx assen moet je dus 6x11x4 lagers hebben. Die zijn idd lastig te krijgen. Verder moet je de dan de T-maxx 14 hex wiel hhubs gaan gebruiken dus kan je je wielen niet meer gebruiken. Of je moet je Slash wiel hubs uitboren en hopen dat ze nog goed gecentreerd zijn. Wel tricki....


geen 14mm wheel hubs. De originele kun je blijven gebruiken. Enkel de wielmeenemers en velgen 1 mm uitboren. Met een fatsoenlijk boortje moet dat toch wel aardig gecentreerd kunnen lijkt me
 
ik wacht nog heel even op de traxxas 4x4 cvd's ik heb een wel een vermoeden waarom ze nog niet op de markt zijn.
ik denk dat traxxas een all in one oplossing wil met de cvd's. dus met die dingen ook geen gebogen assen meer.

naamloosdr.jpg
 
@Robin,
Stond jij dan toevallig ook tegenover mij bij een van de tafels toen we stonden te babbelen over bootjes?

Ja dat samen rijden kan ik me wel herinneren. dat was echt lachen.

Ik heb me aandrijfassen nog eens bekeken, en ze gaan krom op het plekje waar het gat zit voor borgpennetje van de wielmeenemer.
 
@Robin,
Stond jij dan toevallig ook tegenover mij bij een van de tafels toen we stonden te babbelen over bootjes?

Ja dat samen rijden kan ik me wel herinneren. dat was echt lachen.

Ik heb me aandrijfassen nog eens bekeken, en ze gaan krom op het plekje waar het gat zit voor borgpennetje van de wielmeenemer.

dat ik toen daar stond bij het verhaal over de bootjes kan ik me niet echt herinneren. alhoewel ik wel iets heb opgevangen over een bootje die dag... Ik stond naast eelco aan dezelfde tafel in elk geval.

het kromgaan van de assen zal te maken hebben met een combinatie van de zacht metaal en een "te groot" gat voor het wielmeenemerpinnetje, waardoor ze ook op dat punt kromgaan.
 
Voor die T-Maxx/E-Maxx assen moet je dus 6x11x4 lagers hebben. Die zijn idd lastig te krijgen. Verder moet je de dan de T-maxx 14 hex wiel hhubs gaan gebruiken dus kan je je wielen niet meer gebruiken. Of je moet je Slash wiel hubs uitboren en hopen dat ze nog goed gecentreerd zijn. Wel tricki....

De Traxxas Slayer heeft 14mm meenemers. ;) daar zijn ook proline velgen etc voor te krijgen. de meenemer zal het probleem niet zijn. (maarja, de velgen die je op dat moment hebt zullen niet meer passen nee.)
 
@ murky: rijdt jij eigenlijk ook vaak je assen krom op jullie circuit? of ligt het puur aan mijn rijstijl?

gebeurt met enige regelmaat . heeft niets met rijstijl te maken.
zondag tijdens de wedstrijd ook gebeurd. en we hebben echt heel netjes gereden.

paar weken terug een 20 tal jumps van 4 meter hoog gemaakt en geen centje pijn.

er valt echt geen pijl op te trekken
 
Zijn er mensen die het front en rear diff al eens open gehad hebben?

In de handleiding staat:
From the factory, the front differential is filled with SAE 30,000W
viscosity silicone oil. The rear differential is filled with grease, but can
also be tuned with silicone differential oil.

Ik had in mijn front diff helemaal geen olie zitten maar alleen vet.
Achter was er wel een olie achtige substantie maar ook vet aanwezig.
Zou kunnen zijn dat ik WD40 naarbinnen gespoten heb wat nu lijkt alsof er olie aanwezig was.

Ook staat er in de handleiding dat er een rubbere afdichting moet zijn in het achter diff. Maar ik zie hier niets van in mij achterdiff.

Gr, Remmie :cool:
 
er zijn 2 blauwe afdicht ringen voor de diff-outputs lings en rechts
en er is 1 grote zwarte rubber pakking die je diff afsluit.

mijn diffs waren ook gevuld met een vet achtige substantie

vullen naar gewenste dikte

ik heb 7k voor, 50k midden en 5k achter. bevalt prima op mvb
 
Ik heb me aandrijfassen nog eens bekeken, en ze gaan krom op het plekje waar het gat zit voor borgpennetje van de wielmeenemer.

Ja dat geeft toch te denken. Ik rij zelf al een tijdje met de voor-wielhubs van de Slash 2WD op de achterassen. Dit omdat ik de lagere offset nodig heb om de 2.2 wielen te laten passen (i.c.m. met spacers, afvijlen van de rod ends en de binnekant wiel)
Ik heb het idee dat de grijze 2WD hubs wat verder over het borgasje vallen. Het zou natuurlijk kunnen dat er daardoor wat meer stevigheid is op de bewuste plek. Ik heb iig nog geen kromme achterassen gehad. Nou spring ik er ook niet mee en zo'n baan heeft natuurlijk nogal wat schansjes....
Die grijze hubs kosten geen drol dus het valt natuurlijk te proberen... Ik heb ook een paar alu Slash 2WD hubs van Hot Racing maar die heb ik nog niet geprobeerd.
 
Kromme assen valt bij mij nog wel mee. Ik heb vaker gehad dat het pennetje van de wiel-meenemer afbreekt. (kan effe niet zo snel op de naam komen)
 
Ik ga morgen middag (als het weer het toe laat) nog ff rijden op MVB dus als er iemand tijd en zin heeft! ik ben er rond 14.30
 
Was in ieder geval ontzettend lachen toen alle vrachtwagens gingen rijden.
Jammer dat ik de mijne niet klaar had. (kromme aandrijfassen)

Maar wat een dolle boel was het.

:thumbsup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top