Ben je er al achter wat de flame outs op Leeuwarden heeft veroorzaakt, vorig jaar augustus? Was dat nu iets in de software van de ECU?
~Jolmer
Zie hieronder uit ander draadje......

Groetjes,
Gerald
Daarna gelijk verder aan de oude Avonds F16 motor, de JG100. Deze heb ik voorzien van een nieuwe kamer na een paar flame-outs vorig jaar op Leeuwarden. Temperaturen waren prima, weinig verhoging merkbaar. Toch bleken er (na 5 jaar vliegen) een aantal gaten in gebrand te zijn die blijkbaar een paar vervelende lucht wervelingen aan de verbranding toevoegen met als gevolg de flame-outs. Eenmaal open bleek waarom......:
![]()
![]()
![]()
Aardig gatenkaas dusssss, tijd voor een nieuwe kamer. De oude had nog 6 sticks, de nieuwe heefd er nu 12. Ook het patroon aangepast vergelijkbaar met m'n GR180, iets kleinere gaten vanwege de lagere flow door de motor.
![]()
Hier nog met 6 sticks, die heb ik vanwege temperatuur problemen later aangepast naar 12 sticks waar deze kamer blijkbaar om vraagt.
Hieronder na een aantal runs, ook gelukkig weer goede temperatuur verdeling. Ik moest nog een beetje aanpassen aan de gatren verdeling voor een koelere verbranding, aan de voorkant zijn een paar extra gaten geboordt als je goed kijkt en vergelijkt. Vanmiddag flink aan het testen geweest en de motor is weer klaar voor de F16. Temperaturen zijn ongeveer gelijk aan voorheen, stuwdruk........ ik ben gegaan van 11,4 naar 13,5!!!! Da's een hele verbetering voor een KJ66 (P80) met een iets groter compressortje!![]()
![]()
Ook deze weer klaar om in te bouwen zodat we het weekend weer kunnen vliegen met nóg meer vermogen, cool!
Groetjes,
Gerald
![]()
![]()