Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

He Gerald,

Hij wordt ontzettend mooi hoor. Alleen lijkt me de planning wat moeilijk. Dit is ook gebaseerd op eigen ervaringen; qua tijd valt het meestal tegen en anders ben je niet tevreden over het resultaat. We wachten met spanning af.

Bert
 
He Gerald,

Hij wordt ontzettend mooi hoor. Alleen lijkt me de planning wat moeilijk. Dit is ook gebaseerd op eigen ervaringen; qua tijd valt het meestal tegen en anders ben je niet tevreden over het resultaat. We wachten met spanning af.

Bert
Hoi Bert, ik denk dat je het antwoord voor Polen al weet.....:(


Verder met wieldeuren en dan wel met het kip of het ei :rolleyes:. Ik wilde namelijk eerst de luchtcilinders maken maar moet dan wel de preciese slag weten. Na wat tekenen bleken er toch nog wat variabelen te zijn dus eerst de deuren zelf maar maken. Die kan ik echter pas afwerken en passend maken als alle sponningen klaar zijn. En zo begon ik dus met hetgene wat ik als laatste wilde bewaren, de wielbakken ha ha ha. Soms gaat het nét effe anders.

Een paar delen van deze bakken zitten in de kit, sommige ook niet zoals het voorste deel. Hieronder een foto van de tekening voor cilinder maten en mal voor deze voorkant.
GroteFoto-Q7RSHHMS.jpg


En een mal uit karton geknipt, daarna het wandje gemaakt van dun abs en balsa. Elk helft weegt nog geen 10gram :D.
GroteFoto-6PNVIBM7.jpg


Nog een extra spantje om de scharnieren te verstevingen, teven schaal met deze gaten er in. Heb ze op laten meten op de echte door een forum lezer, tnx mel!
GroteFoto-MYORVYKX.jpg


En zo is de bak al aardig gevuld, de onderplaat moest nog op maat gemaakt worden en zit zit met kleine schroefjes vast. Alles kan er in principe weer uit. Later ga ik nog een paar schaal spanten maken om het zaakje op te vullen. Dan nog wat hydraulische leidingen, filters etc etc etc...
GroteFoto-D3TFBQHZ.jpg


Werk aan de wieldeuren, scharnieren in lijmen en passend maken.
GroteFoto-P4IQJAHL.jpg


En zo zit de eerste deur al op zijn plek, nu kunnen we de cilinderslag maten opmeten.

Groetjes,
Gerald
GroteFoto-3TR77WZA.jpg
 
Da's grappig, ik ben ook net met mijn wieldeuren bezig! :D Ik heb ook de verstevingingspanelen getekend, maar het lijkt erop dat de foto's in het boek van DACO (pagina 72) niet kloppen? Is dat van een andere F-16-versie? Die 3 kleine horizontale sleuven (op de deuren van het hoofdlandingsgestel) staan daar nl. niet op de foto...

Maar jou kennende zal dit allemaal wel kloppen? Dat houdt in dat ik die nog even bij mij in de tekening moet opnemen! :mrgreen:

~Jolmer
 
Da's grappig, ik ben ook net met mijn wieldeuren bezig! :D Ik heb ook de verstevingingspanelen getekend, maar het lijkt erop dat de foto's in het boek van DACO (pagina 72) niet kloppen? Is dat van een andere F-16-versie? Die 3 kleine horizontale sleuven (op de deuren van het hoofdlandingsgestel) staan daar nl. niet op de foto...

Maar jou kennende zal dit allemaal wel kloppen? Dat houdt in dat ik die nog even bij mij in de tekening moet opnemen! :mrgreen:

~Jolmer

Ja ja, ken je documentatie ha ha ha!

Zoals ik je al mailde, er zijn eigenlijk twee verschillende F16's in de omloop, de -A/B (Nederlandse) en de -C/D.
De -C/D is een latere, nieuwere versie met enkele wezenlijke verschillen tov de nederlandse -A/B varianten;
- Grotere motor met andere uitlaat nozzle
- Daardoor ook iets andere, bredere inlaat vorm, ook wel "Bigmouth" genoemd.
- Andere electronica, waaronder ook de bredere dorsal-fin waar eea in zit
- Ander HUD
- Sterker landingsgestel met iets grotere wielen en afwijkende struts.
- Daardoor grotere en dus andere wieldeuren die totaal afwijken van de nederlands variant.

Verder zijn er nog een paar kleine externe verschillen maar je moet ze wél uit elkaar houden met de documentie, ik ben er ook al een paar keer bijna mee de mist in gegaan. Er zijn zelfs kleine subtiele veranderingen aan de kisten in de loop der jaren gedaan en ik kijk nu dus ook alleen nog maar naar foto's van de kist die ik ga bouwen. Zo heb ik ook een hele zwik foto's van de kist in museum soesterberg maar zelfs die vertoont al afwijkingen, héél irritant!

Dusssss.......be aware! :D

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-W87XMCAF.jpg
 
Da's grappig, ik ben ook net met mijn wieldeuren bezig! :D Ik heb ook de verstevingingspanelen getekend, maar het lijkt erop dat de foto's in het boek van DACO (pagina 72) niet kloppen? Is dat van een andere F-16-versie? Die 3 kleine horizontale sleuven (op de deuren van het hoofdlandingsgestel) staan daar nl. niet op de foto...

Maar jou kennende zal dit allemaal wel kloppen? Dat houdt in dat ik die nog even bij mij in de tekening moet opnemen! :mrgreen:

~Jolmer

Nou ja, ik ben ook met wieldeuren bezig :rolleyes:. Hangt er een deur virus in de lucht?

grt peter
 
Gerald,

Heb morgenavond een KNVvL Sub Com vergadering weet je al iets, ziet er naar uit dat het met deze kist niet gaat redden.

Haastige spoed is tenslotte zelde goed:cry::hammer:

Gr
Ton
 
Klopt Ton, het gaat me niet lukken, erg weinig zin om het af te rafelen, die fout heb ik eerder gemaakt. Gerard weet het al. Ik ga ook niet met een andere kist omdat ze té oud zijn en achter lopen.

Groetjes,
Gerald
 
En dan weet ik nóg wel iemand... :mrgreen:

~Jolmer

Ja ja, aasgieren ha ha ha!!! :D


Afgelopen week niets aan de F16 gedaan, wat buitenhuis onderhoud en vrije dagen met meissie er op uit geweest, ook wel eens lekker. ;)

Verder gegaan met de wieldeur cilinders. Wel een hele kriem om ze goed schaal te krijgen én licht. De aansluitingen gaan degen de stroom in via het grote grijze blokje, met leiding naar het einde. Zijn nu bijna klaar, morgen testen.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-S73AVQQ4.jpg


GroteFoto-S8FM7MUT.jpg
 
Back
Top