Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Ben je er al achter wat de flame outs op Leeuwarden heeft veroorzaakt, vorig jaar augustus? Was dat nu iets in de software van de ECU?

~Jolmer

Zie hieronder uit ander draadje......;)

Groetjes,
Gerald

Daarna gelijk verder aan de oude Avonds F16 motor, de JG100. Deze heb ik voorzien van een nieuwe kamer na een paar flame-outs vorig jaar op Leeuwarden. Temperaturen waren prima, weinig verhoging merkbaar. Toch bleken er (na 5 jaar vliegen) een aantal gaten in gebrand te zijn die blijkbaar een paar vervelende lucht wervelingen aan de verbranding toevoegen met als gevolg de flame-outs. Eenmaal open bleek waarom......:

GroteFoto-ACMDS6R3.jpg

GroteFoto-YWDCJHOK.jpg

GroteFoto-RN3PVHDW.jpg

Aardig gatenkaas dusssss, tijd voor een nieuwe kamer. De oude had nog 6 sticks, de nieuwe heefd er nu 12. Ook het patroon aangepast vergelijkbaar met m'n GR180, iets kleinere gaten vanwege de lagere flow door de motor.
GroteFoto-QYKWKY84.jpg

Hier nog met 6 sticks, die heb ik vanwege temperatuur problemen later aangepast naar 12 sticks waar deze kamer blijkbaar om vraagt.

Hieronder na een aantal runs, ook gelukkig weer goede temperatuur verdeling. Ik moest nog een beetje aanpassen aan de gatren verdeling voor een koelere verbranding, aan de voorkant zijn een paar extra gaten geboordt als je goed kijkt en vergelijkt. Vanmiddag flink aan het testen geweest en de motor is weer klaar voor de F16. Temperaturen zijn ongeveer gelijk aan voorheen, stuwdruk........ ik ben gegaan van 11,4 naar 13,5!!!! Da's een hele verbetering voor een KJ66 (P80) met een iets groter compressortje! :D
GroteFoto-I6TGFPT6.jpg

Ook deze weer klaar om in te bouwen zodat we het weekend weer kunnen vliegen met nóg meer vermogen, cool! :cool:

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-3G3AI6VP.jpg

GroteFoto-JP4M3DDV.jpg

Hey Gerald, even een plaatje om het verschil in grootte te laten zien tussen een F15 en een F16.

full

Bij jou in je hokkie is het anders om haha. :rolleyes:

Grt,
Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Gerald, even een plaatje om het verschil in grootte te laten zien tussen een F15 en een F16.

Bij jou in je hokkie is het anders om haha. :rolleyes:

Grt,
Peter

Ja inderdaad, die F15 staat er bij mij nu wel een beetje verloren bij ha ha ha :D.

Afgelopen dagen druk bezig geweest met voorlopig laatste handelingen aan de wieldeuren, wielbakken en terugbouwen van het onderstel. Hoop passen en meten, het past écht allemaal maar net hoor! Maar dat zal bij de originele niet veel anders zijn denk ik. Het zaakje moet nog aangesloten worden, hier en daar nog effe kijken hoe ik het beste de lucht leidingen weg werk daar waar ze niet thuis horen. De hoofddeur cilinders heb ik schaal nagemaakt en de leidingen steken naar buiten in de airflow zoals op de echte. Nog een paar dagen bezig en dan zit het erop, kunnen we verder met de inbouw van overig apperatuur. Zit helaas nog steeds te wachten op een jetpijp die al laaang geleden besteld is......:(

Hieronder het zaakje zoals het nu ingebouwd is:
GroteFoto-P6K3E8SE.jpg

GroteFoto-U3RJALGF.jpg

GroteFoto-ZKQWW3PX.jpg

GroteFoto-NG8QZWDD.jpg

Groetjes,
Gerald

mooi

Mooi werk gerald!

Ging je nou ook nog de filters en alles in de wheel well's maken?

Maarreuh... die safety pinnetjes niet vergeten als je take-off gaat he!!! ;-)

dus tijd voor een een op 1:5 f-15 niet dan

Heu....dan wordt'tie bijna 4 meter lang.......past niet meer in m'n auto!

Ging je nou ook nog de filters en alles in de wheel well's maken?

Maarreuh... die safety pinnetjes niet vergeten als je take-off gaat he!!! :wink:

Hey Mel, ja, die filter/leidingen/battery/extra spanten komen er later nog allemaal in. En ja...., die pinnetjes inderdaad niet vergeten, pre-flight check hé ;).
(Ook in de civiele luchtvaart wordt het wel eens vergeten hoor......:oops:)

Ben ook dit draadje aan het doorworstelen.
Ongelooflijk, topschaal, kannietbeter, het is ECHT in mini formaat.
Geweldig, smul,smul,..... petje af hoor.
Ik blijf het volgen..

Dat weet ik zeker van niet :noo:

Wegens omstandigheden ligt dit project al even stil :-(

Wanneer Gerald dat weer te boven is zal hij zeker hiermee weer verder gaan.

Tot die tijd zullen we geduld moeten hebben.

Jo, ben ik weer.........:-|

Afgelopen maanden met heel wat anders bezig geweest, enorm triest gebeuren binnen de familie waar ik hier liever niet op in ga, daar is het forum naar mijn mening niet voor. Betrokkenen weten er van, ontzettend bedankt voor de berichtjes die er voor gestuurd zijn via diverse media.

Anyway, tijd om weer eens de gedachten te verzetten, daar is deze hobby dan weer erg goed voor. Ontspanning tijdens knutselen of een rustige vliegdag kun je met geen psych. vergelijken!

Heel af en toe wel iets aan de kist gedaan en laatste dagen de draad weer opgepakt. Moet zeggen dat het weer een beetje oplucht dan.

Hieronder wat foto's van m'n werk:

Staart details uithollen voor gewicht besparing:
GroteFoto-UJXNTMEG.jpg

Ribbel structuur plamuren voor staart/dragchute housing detail:
GroteFoto-QZQTKHQC.jpg

Alles er op:
GroteFoto-KG8FSXHF.jpg

"MLU Pacer" versterkingsplaten aftekenen:
GroteFoto-DT8RWAWH.jpg

GroteFoto-SEMG3VYU.jpg

GroteFoto-P3XQAZ7H.jpg

Zaakje uitsnijden, hier de extra dikke rugplaat van 2mm (Bijna 10mm dik bij de echte!) op een brandblusser gestrapped en natgemaakt zodat de romp bolling er goed in komt:
GroteFoto-IXUVFDLB.jpg

Flush bouten er in frezen:
GroteFoto-KZ7JC8WN.jpg

En uiteindelijk vanmiddag op de romp geplakt:
GroteFoto-OUUG7ECM.jpg

Neus details aangebracht; 4 x IFF antennes, 2 x druppel en verstevigings plaatjes zoals bij de echte:
GroteFoto-83FN8KBE.jpg

Smokewinders opgebouwd en prepareren voor montage met lichte koolstof pijpjes:
GroteFoto-TSZS6YMW.jpg

Op de vleugel:
GroteFoto-K6QJVYSM.jpg

En uitlijnen in de tuin. Ik doe dat op het oog van een afstand en een timmermans-oog (potloodje) Tuin is L-vormig en kist staat nu in smalle ruimte tussen keuken en muur, zooo smal was het nu ook weer niet totdat je er een 1/5 jetbak in stopt!
GroteFoto-8HLVWM8Q.jpg

Deze week druk bezig met nog een paar kleine details, nalopen van de romp en dan maar eens beginnen aan de spuitmallen, wordt een flinke klus. Bedoeling was om het in eerste instantie in grondverf in te vliegen maar een paar spullen zijn erg laat zoals de jetpijp die ik ergens besteld heb. (Zelf materiaal kopen en maken was veel duurder) Echter...., dat ding laat al een paar maanden op zich wachten, hoopjes correspondentie is al geweest maar blijkt groot probleem.....hij is kwijt in de post! Dan maar verder gaan met de spuitklus. Heeeeeel misschien hoop ik hem oranje te hebben voor de KLu luchtmachtdagen 18&19 juni waar wij van de club GR een plekkie in een schelter hebben. We zullen wel zien hoe eea verloopt.

Groetjes,
Gerald

Paar weken geleden wezen meten op Leeuwarden, afmetingen en maten voldoende!

GroteFoto-BC6WFWBI.jpg

GroteFoto-3CW8L6PX.jpg

GroteFoto-F3XNPPM7.jpg

Heee Gerald weer op het MBF :thumbsup:

Soms is dat modelbouwen toch ook wel errug lekker he ;-)

Deze maand met Ger weer eens afsrpeken op EMCR?
Lijkt me wel gezellig.

Knutsel ze en we gaan weer van je genieten :yes:

Grt,
Berto.

Back