Wbt het kostenplaatje om serieus competitief mee te kunnen komen, is natuurlijk voor iedereen om zelf in te vullen. Het probleem van de laatste jaren is de onzekerheid of je met de aankoop nog wel jaren vooruit kan. Voor een hele lange periode was de brushed regelaar een “solide investering” er was wel vooruitgang maar dit was veelal kruimelwerk, 1 maal een goede gekocht, dan kon je daar vele jaren (soms wel 10 jaar) mee vooruit wbt de technische vooruitgang. Het enige wat technisch verbeterd kon worden was de “on resistance” van de schakel Fett’s, of het eigen gewicht. Zelfs voor iemand zonder enige technische achtergrond, was dit een redelijke, begrijpelijke materie.
@2wd, jij mag er dan van overtuigd zijn dat er een volgende update qua firmware komt voor jouw regelaar, zodat je weer mee kan komen, maar voor hoelang, ik weet het niet?? De volgende generatie esc’s zouden wel eens een compleet ander besturingsysteem kunnen hebben, waardoor jouw esc niet meer aantrekkelijk is. Het punt is dat deze besturingtechniek nog vele jaren van ontwikkelingfase zal moeten ondergaan, nog voordat het kruimelwerk gaat komen van bv een “lage on resistance”. Ik heb het idee/gevoel dat de ontwikkeling tijdelijk is stil gelegen, vanwege vermoedelijk toekomstig tegenvallende verkopen, dus wat dat betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat je nog jaren vooruit kan met de regelaar die je nu heb.
Een gereguleerd wedstrijdreglement hoef niet altijd kostenbesparend te werken, wel kan je een stuk gemakkelijker de kosten inschatten, en veel rijders willen die zekerheid zodat men weet of men het gehele seizoen competitief kan zijn. De tijd dat rijders met een blanco cheque konden rijden is echt passé, ook het vertrouwen in het feit dat men de kosten in de hand kan houden, is ruimschoots geschaad de laatste 4/5 seizoenen, en dat hakt er bij vele keihard in. Persoonlijk wil ik hier ook niet meer al teveel in gaan investeren (onzekere toekomst), en ben dus F1 gaan rijden waarbij ik de eerst wedstrijd 3de werd, dit lijkt netjes alleen de nummer 1 en 2 gaven mij 3 of 4 ronden aan de broek (shame on me
), daar schik ik mij in mijn lot en probeer met eigen ontwikkeling mezelf op te werken. Al mijn collega rijders hebben maar een beperkt budget, dat rijdt toch wel heel ontspannend, dus ik kan wel enkele redenen verzinnen waarom niet iedereen zich meer thuis voelt in het huidig wedstrijd element, “welke best hout snijden”.
De hele NiMh revolutie (3300 > 4600) opkomst LiPo, en het brushless verhaal komt nu niet goed uit in deze tijd, daarnaast het hele internet winkelen heeft er voor gezorgd dat “alles” binnen “koopbereik” is gekomen en niet meer is voorbehouden aan de fabrieksrijders, jaja dit heeft ook de kosten de laatste jaren laten stijgen, het had niet alleen een positieve kant maar ook een negatieve kant voor diegene die de verleiding niet kon weerstaan.
@2wd, jij mag er dan van overtuigd zijn dat er een volgende update qua firmware komt voor jouw regelaar, zodat je weer mee kan komen, maar voor hoelang, ik weet het niet?? De volgende generatie esc’s zouden wel eens een compleet ander besturingsysteem kunnen hebben, waardoor jouw esc niet meer aantrekkelijk is. Het punt is dat deze besturingtechniek nog vele jaren van ontwikkelingfase zal moeten ondergaan, nog voordat het kruimelwerk gaat komen van bv een “lage on resistance”. Ik heb het idee/gevoel dat de ontwikkeling tijdelijk is stil gelegen, vanwege vermoedelijk toekomstig tegenvallende verkopen, dus wat dat betreft zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat je nog jaren vooruit kan met de regelaar die je nu heb.
Een gereguleerd wedstrijdreglement hoef niet altijd kostenbesparend te werken, wel kan je een stuk gemakkelijker de kosten inschatten, en veel rijders willen die zekerheid zodat men weet of men het gehele seizoen competitief kan zijn. De tijd dat rijders met een blanco cheque konden rijden is echt passé, ook het vertrouwen in het feit dat men de kosten in de hand kan houden, is ruimschoots geschaad de laatste 4/5 seizoenen, en dat hakt er bij vele keihard in. Persoonlijk wil ik hier ook niet meer al teveel in gaan investeren (onzekere toekomst), en ben dus F1 gaan rijden waarbij ik de eerst wedstrijd 3de werd, dit lijkt netjes alleen de nummer 1 en 2 gaven mij 3 of 4 ronden aan de broek (shame on me

De hele NiMh revolutie (3300 > 4600) opkomst LiPo, en het brushless verhaal komt nu niet goed uit in deze tijd, daarnaast het hele internet winkelen heeft er voor gezorgd dat “alles” binnen “koopbereik” is gekomen en niet meer is voorbehouden aan de fabrieksrijders, jaja dit heeft ook de kosten de laatste jaren laten stijgen, het had niet alleen een positieve kant maar ook een negatieve kant voor diegene die de verleiding niet kon weerstaan.