Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Om eerlijk te zijn als beginnenend rijder ben ik erg blij met mijn Castle creations USB link voor mn ESC. Daardoor kan ik zonder veel geld uit te geven toch dingen aanpassen op mn auto. Of sla ik nu de plank mis?
@ Heuveltje - Dank je voor de uitleg ik snap het nu een stuk beter en ben het met je eens dat zon " I win " button een beetje doet denken aan cheaten. Ik ben dan ook van mening dat in het geval van een ProStock classe de autos ook Stock moeten zijn. begrijp ik hem nu wel?
……Speed Controllers eligible for Sportsman Class racing must be capable of providing ZERO Timing Advance along with disabling Advanced Motor Control Functions (i.e. Boost, Cheat Mode, Turbo, SuperCharge, etc)……
……ESC manufacture affiliates have been working with the ROAR Section Committees to develop the sportsman ESC definitions and update firmware to meet the class standard. Firmware in the latest advanced speed control products must provide a profile, which allows its use to comply with sportsman ESC profile requirements.
Several affiliates are working on firmware updates which will allow additional ESC’s to be added…..
Je slaat de plank compleet mis !
Het gaat niet over wat voorkeuren instellen kwa punch en zo. wat je instelt naar persoonlijke of baan instellingen.
Het gaat over controllers die halverwege het seizoen een update krijgen met een "I WIN" button. Waarna de rest van de mensen die zo'n controller niet hebben opeens geen kans meer hebben tot ze ook zo'n (peperdure) regelaar kopen.
En dan 3 maanden later komt er weer een andere regelaar met een nog betere versie van het "I WIN" knopje en het gezeik begint weer van voor af aan.
Daarnaast is het gevolg dat de klasse's stukken sneller en duurder worden dan bedoeld, en dat schrikt rijders af.
Ik persoonlijk zie liever dat het gehele veld met dezelfde snelheid (sregelaar) rijd, en het op stuurkunst aankomt wie wint, IPV wie nu weer de goede regelaar heeft gekocht.
Hoe kan dat nou.... ik heb een updateble regelaar dus zou ik moeten winnen toch!!! Nou nee....veel trainen en goede lijnen, constante tijden rijden blijft belangrijker. dus het een "I win" knopje of het kopen van snelheid is stemmingmakerij op deze en andere forums.
Natuurlijk is het rijden van de lijnen belangrijk maar ik kan uit ervaring zeggen dat een verkeerde regelaar of een verkeerd ingestelde regelaar per definitie een verloren wedstrijd is. Ik wil het dus zeker geen stemmingsmakerij noemen, zeker niet nu de ETS en de ROAR bezig zijn met een standaard, blijkbaar speelt het een grote rol!
En heel misschien kan je die opmerking ook omkeren met de uitspraak dat ik juist denk dat al die mensen die tegen een stock regelaar zijn bang zijn een voordeel te verliezen.
In de brushed tijdperk was het allemaal niet koek en ei en een eutopia met dezelfde snelheid lekker close racen met oude spullen. toen moest je wel een godsvermogen aan accus kopen met alle randmaterialen om ze nog een beetje in topconditie bij te blijven en de reglaars waren ook niet bepaald goekoop in het topsegment. je hebt iets te rooskleurige herinnering aan die periode lijkt me.
Volgens mij zijn er nog geen intelligente esc’s, zie zelf aan de hand van het stijgen van het motortoerental, de belastingtoename, de gashandelstand, een voorgeprogrammeerde timingcurve, een optimale variabele timingcurve kan bepalen/samenstellen. De reden hiervoor zou zijn dat de esc niet snel genoeg de grote hoeveelheid data kan verwerken, maar dat zal ongetwijfeld veranderen in de toekomst zodat je alleen nog maar de “punch” hoef in te stellen.