Hulp bij eerste RC brandstof wagen

Ik denk dat Roelof doelt op de maximale ontlading (aantal 'C') wat de NiMH Duracell accucellen kunnen leveren. Bij zware belasting worden ze snel warm en dan 'stort' het vermogen in...
.
Humppacks bereiken hun volle capaciteit pas na een paar laad/ontlaad cycli. Het kan dus zijn dat de cellen nog niet hun maximale capaciteit hebben bereikt.

Maar ja; test het gewoon met een set nieuwe 'normale' penlights; dan weet dat in ieder geval zeker...
 
Wel over hoe snel de capaciteit op is natuurlijk...
Als ik 2.8A uit het humpack zou trekken is deze op 30 minuten leeg.
Trek ik er 28A uit is hij op 3 minuten leeg.

Ik denk dat Roelof doelt op de maximale ontlading (aantal 'C') wat de NiMH Duracell accucellen kunnen leveren.

Yep!

Die 2700mAh penlights zullen bij 5 ampere al gaan flippen terwijl de 2/3A cellen in je humppack met gemak 15A kunnen leveren. Ik heb heel veel met een Micro RS4 gedaan, een setje 1800mAh Varta penlights was niet eens in staat om een simpele Speed-400 motor te voeden en dan praat je over een 7A terwijl mijn speedrun versie met 1100mAh 2/3A GP cellen een rijduur van 1 minuut op vol speed aan konden en daarmee zo'n 30A voor hun kiezen kregen.

Overigens gaat de hoge capaciteiten van de huidige penlights niet geheel op bij grotere stromen, een setje 2500mAh komt bij 2A of meer niet verder dan 1800mAh, die hogere capaciteiten worden alleen bj lage stromen gehaald. (zowel bij het laden als ontladen)

Kortom, de capaciteit geeft niet de sterkte aan maar de tijdsduur op 1 lading.
 
Dank voor je antwoorden. Ik trek dat ook niet in twijfel, sterker nog, ik ben ermee akkoord.

Ik ga wel eens testen met gewone penlights. Wanneer weet ik nog niet, ik zie mijn wagen niet dikwijls (haha, werk... druk... te weinig resources...).

Ik laat het resultaat nog wel weten.
 
Het probleem is gevonden.
De tandwielen van de servo zijn compleet stuk en de uitslag is veel te klein.
Er komt een beter exemplaar op met een grotere uitslag en meer kracht.

Vandaag op een parcours gaan rijden en dat was wel dikke fun.
Ook toffe mensen ontmoet die er redelijk wat vanaf kennen.
Zij hebben mij ook geholpen met de auto af te stellen.

Tijdens het kuisen van de wagen heb ik wel gemerkt dat er grote krassen op het chassis staan, maar daar zullen we maar mee leren leven zeker :rolleyes:.
 
Ahhhhhhhhhh ik dacht al :D hehe welk parcours is dat?

Het ligt vlakbij de autosnelweg. Zijn een paar vrienden die een vergunning hebben gekregen om er een parcours aan te leggen. Eén van de mensen is een ex-collega van hier op het werk (werk ook in zaventem).
Een naam heeft het bijgevolg niet, het zelfs geen echte club maar een groep vrienden.
Het is wel redelijk smal, de baan is 1,5 meter breed op sommige plaatsen, maar dat mag de pret niet drukken.
Als je er eens wilt rijden kunnen we altijd tot daar gaan, je kan mij ten alle tijden volgen met je GTI. (Heb een astra gtc 1.9CDTI - 120pk/280Nm| BJ:01/2008 | KM stand 113.000km :alien: ).
Je kan natuurlijk ook met mij meerijden.

Maar ze rijden allemaal met buggy's, 2 rijden er met een elektrische (nuja ze hebben er meerdere). Die had een MMM in een kyosho MP9E liggen en had nog een wagen of 5 bij. Mooi machientje en ging goed vooruit op 4S lipo.

Ik ga wss volgend jaar een elektrische buggy kopen, eerst nog wat ervaring opdoen met de nitro en dan de overstap maken.
Daar de nitro tegen dan wss onverkoopbaar is (als het aantal diepe krassen in het chassis zich in dit tempo verder zet toch) houden we deze voor erbij en voor de fun.

Het plan is om voor/in de winter een kit te kopen. Dan zal die na de winter wel in elkaar staan ;).
Welke het wordt weet ik nog niet haha...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van bij u in de buurt, maar het parcours ligt in zaventem.

Is dat outdoor of indoor? Ik ben namelijk van Grimbergen (niet zo ver van Zaventem) en zou het wel leuk vinden om eens op een circuit te crossen met m'n Savage, maar hier in de buurt zijn geen circuits (meer) om dat brullend monster op los te laten :(
 
Is dat outdoor of indoor? Ik ben namelijk van Grimbergen (niet zo ver van Zaventem) en zou het wel leuk vinden om eens op een circuit te crossen met m'n Savage, maar hier in de buurt zijn geen circuits (meer) om dat brullend monster op los te laten :(

Tis outdoor.
Maar krijg dat nooit uitgelegd waar het ligt ze. Zal volgende keer de coördinaten van mijne GPS opschrijven :cool:.
 
Zoals hier al gemeld is mijn stuurservo stuk en moet deze dus vervangen.
De gasten waar ik mee reed hebben mij een ace aangeraden (type niet gespecifieerd).

Maar ze vertelde me dat ik best er eentje van 14 kg neem, dan kom ik dus uit op de ACE DS 1015.
Gaat deze echter passen?

Dimensions (mm) voor de ace: 41.8 x 20.6 x 39.6
De maximum maten volgens de handleiding als je de servo "recht bekijkt", dwz het tandwieltje naar boven: Lengte: 36-41mm | Hoogte: 29-42mm en breedte 15-21mm.

Past deze servo nu, ik vermoed van wel daar hij voor 1/8 buggy en truggy bedoeld is maar officieel is hij 0.8mm te lang.
 
Zoals hier al gemeld is mijn stuurservo stuk en moet deze dus vervangen.
De gasten waar ik mee reed hebben mij een ace aangeraden (type niet gespecifieerd).

Maar ze vertelde me dat ik best er eentje van 14 kg neem, dan kom ik dus uit op de ACE DS 1015.
Gaat deze echter passen?

Dimensions (mm) voor de ace: 41.8 x 20.6 x 39.6
De maximum maten volgens de handleiding als je de servo "recht bekijkt", dwz het tandwieltje naar boven: Lengte: 36-41mm | Hoogte: 29-42mm en breedte 15-21mm.

Past deze servo nu, ik vermoed van wel daar hij voor 1/8 buggy en truggy bedoeld is maar officieel is hij 0.8mm te lang.

Als ie voor de HongNor is gaat ie zeker passen, maar ik zou eens kijken naar deze: Savöx SC-1258TG – Digitale Servo 12kg en 0.08 sec/60° Savöx Servo Shop

Stukkie goedkoper en vind je 12kg niet genoeg kun je voor +/-10E meer 20kg nemen.
 
Als ie voor de HongNor is gaat ie zeker passen, maar ik zou eens kijken naar deze: Savöx SC-1258TG – Digitale Servo 12kg en 0.08 sec/60° Savöx Servo Shop

Stukkie goedkoper en vind je 12kg niet genoeg kun je voor +/-10E meer 20kg nemen.

Bedankt, servo heeft goede specificaties.
Hij is nog sneller dan de ace.
12 kg zou genoeg moeten zijn.

Zijn er servo's die verder draaien dan andere?
Ik vond de wieluitslag met de originele servo ook niet zo denderend.
 
De Savox 1258 is een absolute topper en wordt door veel wedstrijdrijders gebruikt vanwege zijn goede combinatie van snelheid en kracht.
 
De Savox 1258 is een absolute topper en wordt door veel wedstrijdrijders gebruikt vanwege zijn goede combinatie van snelheid en kracht.

Geloof ik graag dat het een goede servo is, maar is de hoek die een servo maakt altijd evengroot of zit hier verschil in? Vond de wielen namelijk niet zo ver draaien.

De Ace is blijkbaar 10€ duurder en is iets sterker, maar minder snel.
Ik vermoed dat 12 kg @ 6V meer dan genoeg is daar de originele maar 7 kg @ 6V was.

*Edit*
De ACE is op stock, de Savox moet besteld worden. Nu kan ik gelukkig wachten want volgende week ga ik zoiezo op vakentie.
 
Laatst bewerkt:
12 kg is dan al een hele vooruitgang, maar zoals gezegd het is een compromis tussen snelheid en trekkracht. De 20 kg uitvoering is sterker maar langzamer, daar zit ook in feite dezelfde motor in alleen een andere tandwielverhouding. Daardoor is deze sterker maar langzamer.
 
Voor stuur uitslag moet je het toch ergens anders zoeken, in iedergeval niet in de servo. Kijk eens hoever de wielen insturen zonder dat je elektronica aanstaat. Zover als de wielen sturen kan je ook krijgen als de elektronica aanstaat. En soms met een beetje dremelen kan er nog ietsjes meer stuur gecreeert worden. En dan daarbij de goedkopere zenders zijn ook je instellingen beperkt, dus misschien ook de instelling van stuuruitslag.

Maar het kan ook nog aan de afstelling van de auto liggen, bv: veren, diff olie, toe, caster enz, als de auto niet wil sturen
 
Back
Top