stoute schoenen aangetrokken
Vanavond maar (als eerste van de club) de stoute schoenen aangetrokken en de aileron-servo's vervangen door zwaardere MG servo's.
Deze servo's had ik nog liggen van mijn robbe F18 (rest in pieces...
)
Als eerste een foto van de orginele toestand...
Vervolgens met een stanleymes het afdekkapje verwijderd...
Daarna de stuurstang verwijderd en de servo voorzichtig los gewrikt...
Let op! binnen in de vleugel zit nog een stekkerverbinding.
Bij het verwijderen van de servo trek je deze gegarandeerd los!
Je kunt aan de zijde van de koorde een dik stuk ijzerdraad langs de servo-verlengkabel laten glijden om zo de connector door het servo-gat naar buiten te laten komen en de nieuwe servo te verbinden.
Dit gaat vrij eenvoudig mits je het met beleid doet. De servo-verlengkabel in de vleugel is lang genoeg om er aan beide zijden uit te steken.
Hierna de nieuwe servo geplaatst. Als eerste wat montagekit onder in het "servo-bakje" aangebracht en vervolgens de servo op z'n plek geduwd...
Daarna het kapje weer teruggelijmd met dezelfde montagekit en het kapje even gefixeerd met isolatieband...
Om beide servo's te vervangen kost niet meer tijd dan een uurtje....
Het opnieuw trimmen is inmiddels ook alweer gedaan dus morgenavond nog maar eens een duik maken!!
Vanavond maar (als eerste van de club) de stoute schoenen aangetrokken en de aileron-servo's vervangen door zwaardere MG servo's.
Deze servo's had ik nog liggen van mijn robbe F18 (rest in pieces...

Als eerste een foto van de orginele toestand...
Vervolgens met een stanleymes het afdekkapje verwijderd...
Daarna de stuurstang verwijderd en de servo voorzichtig los gewrikt...
Let op! binnen in de vleugel zit nog een stekkerverbinding.
Bij het verwijderen van de servo trek je deze gegarandeerd los!
Je kunt aan de zijde van de koorde een dik stuk ijzerdraad langs de servo-verlengkabel laten glijden om zo de connector door het servo-gat naar buiten te laten komen en de nieuwe servo te verbinden.
Dit gaat vrij eenvoudig mits je het met beleid doet. De servo-verlengkabel in de vleugel is lang genoeg om er aan beide zijden uit te steken.
Hierna de nieuwe servo geplaatst. Als eerste wat montagekit onder in het "servo-bakje" aangebracht en vervolgens de servo op z'n plek geduwd...
Daarna het kapje weer teruggelijmd met dezelfde montagekit en het kapje even gefixeerd met isolatieband...
Om beide servo's te vervangen kost niet meer tijd dan een uurtje....
Het opnieuw trimmen is inmiddels ook alweer gedaan dus morgenavond nog maar eens een duik maken!!

Laatst bewerkt door een moderator: