In de standaard esc zit idd geen lvc. Omdat ik ook geen externe lvc heb gemonteerd ben ik natuurlijk goed aan het opletten of ik m'n lipo's niet naar de "eeuwige jachtvelden" help.
Doordat de auto steeds op (schijnbaar) het juiste moment stapvoets gaat rijden en het lipo voltage nog goed is, (Dus boven de afslaggrens) veronderstelde ik een minimale input qua voltage die de esc nodig heeft om te kunnen functioneren. In dit geval zou dit 3,8+3,4=7,2V zijn. Dit voltage staat toevalligerwijs ook genoemd als minimale input op de Traxxas site. Alleen bij belasting (rijden) zakt deze in en gaat de auto niet harder dan stapvoets.
Dit zou dus kunnen betekenen dat ik me geen zorgen hoef te maken over de lipo's... De ecs grijpt door z'n specs onbewust in. Mijn vraag is dus eigenlijk in hoeverre dit betrouwbaar is???? Of anderen er ook zo mee omspringen?? En ja...Ik weet dat een exerne lcv monteren natuurlijk het meest veilige is
Het voltage verschil lijkt idd veroorzaakt te worden doordat de bec zijn spanning uit 1 lipo haalt. Als je een lipo aansluit op de bec zijde, kan je de esc aanzetten. Sluit je een lipo aan op de andere connector, dan kan de esc niet aan.