Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mede hobbyisten :D,

Sinds 4 dagen de trotste bezitter van een Rode VXL Rustler.
Bij de aankoop bij PK direct een snellader en extra accu aangeschaft waarmee ik toch zo'n uurtje kanrijden zonder em in te houden.
Echter dit laatste heeft me al de das om gedaan toen ik aan het rijden was op een kunstgrasveldje bij mij in de buurt. Het ging lekker en maakte mooie rondejes, tot hij ging glijen en met zn linker achterwiel tegen het hek aan botste met zon 20kmp/h. En wat denk je? Rijd ik zo m'n "Stub axle carrier" kapot :'( (art.nr TRX3752). Helaas, maargoed, alles even uit elkaar gehaald en dinsdag maar een nieuw setje axle's halen. Het is mijn eerste RC auto, dus moet er nog echt aan wennen, die pure power en de wegligging off en onroad. Veel oefenen dus! Al met al een geweldige auto met veel upgrade mogelijkheiden qua snelheid maar ook aan het chassis etc.
 
Laatst bewerkt:
Meteen een tip.
Vervang je kapotte traxas onderdelen door RPM onderdelen.
Deze zijn veel sterker en tevens zit er een levenslange garantie op.
Die onderdelen zijn als het goed is ook via PK te verkrijgen.
 
Welkom lakigucci!

je hebt een goede keuze gemaakt om met een Rustler VXL te beginnen! Voor een beginner vind ik dit 1 van de beste autos. Easy going, niet te duur, genoeg hop-ups!

zoals Selwyn ook al zegt: als je iets van plastik breekt, bv een arm, dan is een upgrade van RPM the way to go!

Ik meen dat ergens voorin het topic een hele lijst staat met upgrades die ik zelf ook heb overgenomen en bijna allemaal ook op mijn Rustler heb!

Om je nog een tip mee te geven, lees het hele topic (het is veel idd) door en je zult ontzettend veel leren over de Rustler!!

Veel plezier ermee!
 
Dankje voor je reactie! Ik ga direct even die onderdelen opzoeken op de site van PK.

@Dikkehond: Jij ook bedankt , en dat ga ik zeker eens doen(het topic doorlezen).
Ik heb nog wel een aantal vragen namelijk haha. Maargoed, die horen jullie vanzelf wel :P.

Ik zie net dat ze bij PK geen RPM verkopen :|. Strange, of ik kijk niet goed... Is er nog een andere 2e optie?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een buitenlandse shop gaan zoals Liquidrc, thetoyz of HobbyKing.
In Nederland betalen vaak de hoofdprijs voor onderdelen...
Liquidrc is iig voor mij nummer 1
 
hallo

ik heb een vraag ik hoor hier en daar dat je er andere tandwielen. op kunt zetten maar waarvoor is dat nodig. ik rijd nog steeds op de gewone die er in zat. ik heb er wel een tandwiel bij gekregen

groeten robert
 
degene die er nu inzit is 19 tands, en de optionele is 23 tands en zal ervoor zorgen dat je auto harder rijd maar minder snel optrekt. :)
 
Is zon tandwiel makkelijk te veranderen?

Er zaten ook een soort zwarte veerstops bij... halfronde dingen n verschilllende maten, wat doen deze wat kan ik ermee en wat zijn de voor of nadelen ervan? Ik rij on en offroad.
 
Is zon tandwiel makkelijk te veranderen?

Er zaten ook een soort zwarte veerstops bij... halfronde dingen n verschilllende maten, wat doen deze wat kan ik ermee en wat zijn de voor of nadelen ervan? Ik rij on en offroad.

Ja het is makkelijk te vervangen, hier is een filmpje. :)
WriJREb1ePQ[/media] - How to do almost anything on a rustler or rustler VXL #1 Pinion Gear

En die "spacers" zijn evoor om de veren stijver te maken, op mijn slash heb ik 2 grote op elke schokbreker achter, en 1 halve per schokbreker voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja het is makkelijk te vervangen, hier is een filmpje. :)
[URL="
- How to do almost anything on a rustler or rustler VXL #1 Pinion Gear[/URL]

En die "spacers" zijn evoor om de veren stijver te maken, op mijn slash heb ik 2 grote op elke schokbreker achter, en 1 halve per schokbreker voor.

Maw, als ik dikke spacer eropzet ligt hij steviger in bochten, en kan ik deze dus ook harder nemen...(de bocht dan he ;)), stuggere vering = beter wegligging onroad. Heb ik dat goed begrepen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En die "spacers" zijn evoor om de veren stijver te maken.

ik heb altijd geleerd dat met spacers je de veren niet stijver maakt maar de rijhoogte van je auto aanpast.

meer spacers : je auto ligt hoger
minder spacers : je wagen ligt lager

stijfheid veren blijft het zelfde
 
Maw, als ik dikke spacer eropzet ligt hij steviger in bochten, en kan ik deze dus ook harder nemen...(de bocht dan he ;)), stuggere vering = beter wegligging onroad. Heb ik dat goed begrepen?

mijn logica : dikkere spacer dan ligt je wagen wat hoger. wat weer een hoger zwaartepunt geeft. als je dan harder de bocht door wil lijkt mij dan dat je auto sneller wil omrollen door het hogere COG ( center of gravity )

nu zal dat best meevallen met de rustler vanwege de brede wielbasis.

onroad wil je de auto zo laag mogelijk bij de weg hebben, dus ik zou alle spacers verwijderen. misschien zelfs een limiter onder je piston van je demper doen om je wagen nog lager te krijgen
 
Ik ga het maar eens uitproberen op een middagje...


Edit: Na wat leeswerk in het boekje en internet hebben jullie beiden gelijk.
De spacers zorgen voor meer stijfheid in de vering omdat deze dieper ingedrukt zit, maar hierom is ook de rij hoogte hoger, omdat de vering minder inzakt onder load.
Ik zal het binnenkort eens uitproberen en kijken of ik verbetering merk. Ook is het zo dat de auto nooit hoger kan worden dan je schocks lang zijn, no matter hoeveel spacers je ertussen stopt.
 
Laatst bewerkt:
Nog een belangrijke tip voor het afstellen van je wagen:

Koop een tempgun.

Je zult merken dat bij bepaalde set-ups de temps hoog kunnen oplopen en als je dit in de gaten hebt, sloop je je motor en/of je ESC!
 
ik heb altijd geleerd dat met spacers je de veren niet stijver maakt maar de rijhoogte van je auto aanpast.

meer spacers : je auto ligt hoger
minder spacers : je wagen ligt lager

stijfheid veren blijft het zelfde

The slash heeft progressive shocks en dat betekent dat ze stijver worden naarmate ze verder worden ingedrukt, dus als je spacers erin zet zullen ze worden ingedrukt en dus strakker zijn en de rijhoogte zal hoger worden.
Maar je moet dan ook de buitenste gaten in je A arms gebruiken om de rijhoogte weer lager te maken zodat hij beter op de weg ligt. :)
 
The slash heeft progressive shocks en dat betekent dat ze stijver worden naarmate ze verder worden ingedrukt, dus als je spacers erin zet zullen ze worden ingedrukt en dus strakker zijn en de rijhoogte zal hoger worden.
Maar je moet dan ook de buitenste gaten in je A arms gebruiken om de rijhoogte weer lager te maken zodat hij beter op de weg ligt. :)

Springs zul je bedoelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top