E-REVO topic

Ja : meer voltage = meer hitte (met een zelfde set-up)
Ja : want je zit meer ''op het randje van het kunnen van de ESC''

Spur verwisselen moet wel te doen zijn, als dat niet lukt dan moet je een andere hobby gaan zoeken ;)
 
Ja, je geeft de regelaar wat meer voor de kiezen. nee, de setup word er niet warmer door bij dezelfde snelheden omdat de stromen lager zijn.
Uiteraard, omdat je 6s rijdt, ga je wel harder rijden, waardoor het wel warmer kan worden als met 4S.

Als je op het accu limiet van de regelaar gaat zitten, heb je ook een grotere kant op het doorranden an je regelaar, als je een verkeerde vertanding gebruikt.
Bijv, als je te zwaar vertand, komt er bij het remmen meer energie vrij dan de regelaar/accu's kunnen verwerken. met als gevolg dat de spanning daardoor boven de 25v uit kan komen. met als resultaat een tamelijk krokante regelaar.

ps: spur wisselen is een kwestie van 4 boutjes los en vast draaien. (nouja.. 5 als je het afstellen van de mesh meetelt.)
 
Het aller grootste spur wissel je niet zo maar (64t?), omdat die achter een kleine uitsparing in het chasis blijft haken. Is wel te doen, door met een beetje voorzichtig wrikken eerst het lager uit het spur te halen, en pas daarna de spur eraf te halen. De kleinere spurs zet je er zo op en af
 
Laatst bewerkt:
Ja het standaard gearing is volgens mij 18-68 als ik mij goed vergis...
Zou graag het meegeleverd 54T spur willen steken...

En dan nog de keuze tussen 4S of 6S te gebruiken voor bashing...

Ik heb verschillende 4S setjes, echter past er maar 1tje heel nipt ervan in de Revo... :(
 
Edit: na de koelsleuven te verwijderen passen dus 2 setjes...
:)

In de namiddag maar eens het 68T spur veranderen door het 54T spur...
Ben eens benieuwd...
 
4S, had twee sets 9000mAh SMC sportmax, maar zijn alle 4 defect nu.
Heb 2 sets Turnigy's 40C 5000mAh en een set Zippy 5800mAh 30C onderweg.
 
Ik heb een setje Ace RC 5000mAh 35C, setje bionic 5000mAh 40C, Bionic 4000mAh 30C en een setje Kypom 5200mAh 50C...

Allemaal 2S natuurlijk... De Ace en de Bionics passen in de Revo, de Kypom is net een mm of zo te hoog :(
 
ik reed al sinds mijn eerste brushless auto altijd op 6s lipo, heb nog nooit met 4s gereden. weet ook niet precies waarom, waarschijnlijk omdat ik een snelheidsgek ben en graag geld uitgeef aan kapot getrokken dingen:rolleyes:
 
op een cicuitje zal je het rap weten hoor.dat heb vandaag nogmaals gemerkt!daar is 6S gewoon te veel.

maar op de baan is 4 dan weer niks.


ik reed al sinds mijn eerste brushless auto altijd op 6s lipo, heb nog nooit met 4s gereden. weet ook niet precies waarom, waarschijnlijk omdat ik een snelheidsgek ben en graag geld uitgeef aan kapot getrokken dingen:rolleyes:
 
Even nog een vraagje over het wisselen van de 65t spur...
Het moertje en de veer moeten los, dan de 3 boutjes van het spur zelf, de motormount los maken en dan met wat wringen het spur eraf doen?
Klopt dit wat? Moet je nog ergens op letten?
 
Even nog een vraagje over het wisselen van de 65t spur...
Het moertje en de veer moeten los, dan de 3 boutjes van het spur zelf, de motormount los maken en dan met wat wringen het spur eraf doen?
Klopt dit wat? Moet je nog ergens op letten?

Neu, de moer van de veer kun je gewoon laten zitten.
De 3 boutjes uit je spur draaien is genoeg. en dan met een beetje gevoel eht tandwiel er af pakken.
 
Ahhh ok morgen eens proberen als ik hem er zo afkrijg :)

Wat snelheid mag ik ongeveer verwachten met de Revo op 2 keer 2S 5000mAh 35C lipo's met de optionele gearing 18-54?
 
Back
Top