Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
The slash heeft progressive shocks en dat betekent dat ze stijver worden naarmate ze verder worden ingedrukt, dus als je spacers erin zet zullen ze worden ingedrukt en dus strakker zijn en de rijhoogte zal hoger worden.
Maar je moet dan ook de buitenste gaten in je A arms gebruiken om de rijhoogte weer lager te maken zodat hij beter op de weg ligt. :)

Let er wel op dat we het over de Rustler hadden ;)
 
Vandaag even bij PK langs geweest om m'n kapotte stub axle carrier te vervangen. Hiervoor heb ik de Alu's gekozen omdat de kunstof versie in mijn ogen toch niet tegen mijn rijkunsten(onkunsten) bestand lijkt.
Heb ze uitteraard gelijk l/r vervangen en de oude bewaard als reserve.
Ben benieuwd wat ik de volgende x sloop :p. Binnekort maar weer eens de bmx crossbaan opzoeken en het skatepark in Ridderkerk, of de carpoolplaats in barendrecht denk ik ook bij jullie bekend.

Nu ik het er toch over heb....Waar rijden jullie?
 
The slash heeft progressive shocks en dat betekent dat ze stijver worden naarmate ze verder worden ingedrukt, dus als je spacers erin zet zullen ze worden ingedrukt en dus strakker zijn en de rijhoogte zal hoger worden.
Maar je moet dan ook de buitenste gaten in je A arms gebruiken om de rijhoogte weer lager te maken zodat hij beter op de weg ligt. :)

je gaat dus spacers plaatsen om je veren stijver te krijgen, als bijkomend effect staat de auto hoger op zijn wielen, en dan ga je de shock positie veranderen op je draagarmen om je wagen weer lager te krijgen :rolleyes:

succes met het afstellen van je auto..
 
je gaat dus spacers plaatsen om je veren stijver te krijgen, als bijkomend effect staat de auto hoger op zijn wielen, en dan ga je de shock positie veranderen op je draagarmen om je wagen weer lager te krijgen :rolleyes:

succes met het afstellen van je auto..

Als ik geen spacers gebruik en de veren op de buitenste positie van de a armen doe ligt de auto bijna op de grond...
Dus moeten er wel spacers tussen.
 
Nog even een klein vraagje,...
Hoort de antenne kabel in de auto zo kort?, hij is maar 10/15cm lang en komt de body niet uit. Of hoort dit.... Is dat gat in de body voor een optionele langere antenne?

Alvast bedankt.
 
Deze weet het :
RTFM%20book.jpg
 
Kijk eens goed op pagina 19 dan ... Kost mij minder dan een minuut om te vinden.

EDIT: plus een minuut om alles hieronder neer te plakken en de complete opmaak te fixen.

Traxxas Rustler VXL Manual Page 19 zei:
VXL-3s Battery Settings (Low-Voltage Detection Setting)
The Velineon VXL-3s electronic speed control is equipped with built-in Low-Voltage Detection. The Low Voltage Detection circuitry constantly monitors the battery voltage. When the battery voltage begins to reach the minimum recommended discharge voltage threshold for LiPo battery packs, the VXL-3s will limit the power output to 50% throttle. When the battery voltage attempts to fall below the minimum threshold, the VXL-3s will shut down all motor output. The LED on the speed control will slowly blink red, indicating a low voltage shutdown. The VXL-3s will stay in this mode until a fully charged battery is connected. The electronic speed control is factory set with Low-Voltage Detection turned on. Low-Voltage Detection can be turned off for a slight increase in run-time when using NiMH batteries. Traxxas recommends leaving Low Voltage Detection on at all times. When Low Voltage Detection interrupts driving, NiMH batteries will already be at the end of their useful charge and voltage will be decreasing rapidly. Never use LiPo batteries while Low-Voltage Detection is turned off.

Verify that Low-Voltage Detection is turned on:
1. Turn on the transmitter (with the throttle at neutral).
2. Connect a fully charged battery pack to the VXL-3s.
3. Press and release the EZ-Set button to turn the VXL-3s on. If the LED is solid green, then Low-Voltage Detection is ON). If the LED is solid red, then the Low-Voltage Detection is OFF (not safe to use LiPo batteries).

To turn Low-Voltage Detection off (NiMH setting):
1. Make sure the LED on the VXL-3s is on and green.
2. Press and hold the EZ-Set button for ten seconds. The LED will turn off and then light red. Also, a “falling” musical tone will be emitted from the motor.
3. Low-Voltage Detection is now OFF.


To turn Low-Voltage Detection on (LiPo setting):
1. Make sure the LED on the VXL-3s is on and red.
2. Press and hold the EZ-Set button for ten seconds. The LED will turn off and then light green. Also, a “rising” musical tone will be emitted from the motor.
3. Low-Voltage Detection is now ON.

Transmitter Adjustments for the VXL-3s ESC
Before attempting to program your VXL-3s ESC, it is important to make sure that your transmitter is properly adjusted (set back to the factory defaults). Otherwise, you may not get the best performance from your speed control.

The transmitter should be adjusted as follows:
1. Set the throttle neutral switch to the 50/50 setting.
2. Set the throttle trim to the middle “0” setting. This sets the neutral position.
3. Set the Channel 2 servo reversing switch to the left position.
4. Do not change the position of any of the servo reversing switches after programming the VXL-3s ESC.

EDIT: 2uur later : Geen dank ;).
 
Laatst bewerkt:
hoi

waarschijnlijk knippert er een groen lichtje dat is de lipo mode

als je hem in de nihm mode wil zetten moet je hem uitzetten. dan ingedrukt houden todat hij rood gaat branden dan kan je nog kiezen tussen:

sport mode

race mode

training mode

groeten robert
 
sorry Nard cox, heeeel hard bedankt!!!!!
Er waren wat problemen ik hield hem ingedrukt maar ging geen rood lichtje branden.
Heb hem naar de hobby winkel gedaan en hij had dat probleem nog eens voorgehad maar kon zich niet meer herinneren hoe hij dat toen heeft opgelost dus gaat morgen bellen naar de leverancier
 
Geen dank hoor, ik was een beetje chaggie ;)

Zorg er wel voor dat je eerst de ESC aanzet en dan pas gaat veranderen. Als je het vanuit de ''uit-stand'' gaat doen dan wissel je tussen ''profielen'' en zal hij dus op de LiPo mode blijven staan. Succes ermee, hopelijk is hij niet defect en als het wel is hoop ik dat je snel wordt geholpen.
 
Mannen,

Ik heb lijkt het een lichte slag in mn achterwielen..
Hoort dit?(lijkt me niet), of komt dat door de koprollen die mn rustler met regelmaat maakt. En wat kan ik hier aan doen anders doen niet te crashen? Ik heb de bouw tekening bekeken en vermoed dat de 2753X verbogen zijn.

imagemagic.php


Tevens wil ik een setje on-road banden+velg aanschaffen, maar heb er geen kapitalen voor over (lees 60+ euro). Zijn de TRX Anaconda's+velg dan mijn beste optie?
En wat raden jullie mij aan voor strictly off-road?
Alvast bedankt!

Edit: Net nog even gekeken naar die assen, maar die lijken niet krom..vreemd?, er zit wel beetje speling op..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top