HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ik weet trouwens niet als hij smaller is, hoger wel... Zou het eens moeten meten
Denk dat alleen hoger ook al een voordeel heeft qua veerwerking...
En de hoeveelheid olie in de grotere shocks, heeft dit ook invloed?

Nee nee niet meer droop, droop aanpassen zodat er iets meer was als ik had ingesteld eerst met de lange shocks...
 
Ja maar als het chassis de grond raakt zal je veerweg niet langer worden ofwel?

Want enerzijds raken de armen het chassis zonder droopschroeven (dus max droop) en anderzijds raakt je chassis de grond...

Met chassis tegen de grond gehouden kan elk wiel een kleine halve cm nog van de grond komen als ik eraan trek...
 
Omdat mijn gedacht bij aankoop was dat de wagen meer veerweg zou hebben :) net als jij dacht :)
Qua demping zal er wel verbetering zijn denk ik...

Kan beter wat minder denken :D
 
Ben heel benieuwd of je verschil gaat merken !
Op de US forums doen ook velen de upgrade zowat meteen als ze de auto serieus gaan gebruiken, maar lees weinig over of het nu ook daadwerkelijk wat brengt.
 
Heb vandaag ook de grotere shocktower en shocks gemonteerd.
Tevens de voorste shocks van andere olie voorzien.

Dan toch nog begonnen aan de brij in het middendiff. Zo een vettige smurrie. Heb er nu 10.000 ingedaan en het is al veel soepeler als voorheen.

Moet de voorste en achterste nog doen, maar heb de juiste diffolie nog niet (7000 ontbreekt in de collectie).
 
Hmmm Kurtje leest het onderschrift van Stewie...

Ishima Rave :D

Veel plezier ermee en zie dat da kreng vlug bolt haha :D

Hopelijk morgen droog weer, ga sebiet de voorste en achterste diffs open gooien van de Vorza dus als da lukt gaat hij ook mee met de Ishima...
 
De spur en pinion moeten blijkbaar idd ff inlopen, na 2 packs bashen maakt het allemaal tot mijn verbazing een heel stuk minder geluid.

Heb wel een serieus probleem met de achterkant van de Vorza, eigenlijk twee, maar kan ze niet zo goed rijmen. De achterkant springt verschrikkelijk als ik door kuilen en bulten rij, dit zou mij normaal vertellen dat de achterkant veel te hard staat.
Maar met sprongen klapt de achterkant veel te hard door zijn ophanging heen naar mijn zin, hij krijgt zelfs bij een halve meter hoog flinke klappen.
Ben de controle nu al een paar keer kwijt geraakt na een sprong met daarachter een relatief klein kuiltje, de auto klapt op de bodem, rijdt verder, komt bij dat kuiltje en springt dan met de achterkant zo hard omhoog dat ie bijna verticaal komt. Maar om het door de vering heen klappen te verbeteren zou ik hem net harder moeten zetten achter.. De voorkant lijkt wel erg goed.

Iemand die een idee heeft wat ik zou moeten doen ?
En ja, als dit betekent de langere schoks achter doe ik dat meteen, maar daar ben ik nog niet van overtuigd.
 
Snoebel als de grote shocks beter hun werk doen kan ik je morgen zeggen als het weer droog blijft.
Hij zal op een oneffen zandparcours getest worden
, dus achterzijde springen zou ik dadelijk moeten merken. Met de korte shocks deed hij dit ook omdat je de springs helmaal op het hardste zet tegen doorslagen. Daar hoop ik op de betere demping van de grotere shocks...

Zonet ook gedaan met de diffs te voorzien van 7000-10000-5000, ben ik ook wel benieuwd na!!! Vooral het verschil in het middendiff merk je al zo met de assen manueel te verdraaien :)
 
hmmm vandaag niet met de Vorza gereden, beetje uit voorzorg...
Ik merkte vandaag dat het achterdiff niet soepel draaide...

Ik heb hem 3x uit en in elkaar gestoken en kan niet speciaals zien wat mis is :(
Zodra hij ineen steekt, en je draait aan 1 asje terwijl je het diffhuis vasthoudt voel je op sommige momenten dat hij blijft 'haken' / 'tegenhouden' / 'hangen'...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Dan zit er iets verkeerd in de gearmesh van de tandwielen , te strak uitgeshimt of tandjes waar iets mee is.

Zou de diff tandwielen ff heel goed checken op beschadigingen , vuil of iets dergelijk .
 
Ja het diffhuis ligt al terug uit de wagen, maar ga er morgen verder na zien... Het is ook zo dat ik merkte hoe vaster ik het diffhuis draaide hoe harder hij 'haakte' ...
 
Had hetzelfde bij het middendiff, toen ik die uit elkaar haalde zag ik dat hier een shim te weinig in zat. Maar toen ik deze er wel ingezet had zat de zaak te strak, blijkbaar moest ie in elkaar zonder een shim aan 1 kant. Ff proberen zonder olie erin is wel zo praktisch, de diff's maken een iets tikkend geluid, maar lopen heel soepel, tikken is weg als de olie erin zit.

Maar die van jou klinkt meer als een defect tandwieltje of simpelweg een steentje ofzo tussen de tandjes.

Nieuwe vering, die aanbevolen wordt op het US forum is de 68mm rood. In eerste instantie dacht dat ik dat je gelijk had Kurt, (je gaf aan dat de originele al rood is) maar die erop zit is 60mm, dat moet dus de oranje zijn. (Hij is meer rood als orange) Ik zag wel dat de rode de strakste is voor 68mm, maar dat de oranje wel harder is.
Hoop dat de rode van de week binnenkomen, kan ik eens gaan spelen.

Op zich ben ik al erg tevreden over de 'wegligging', of moet ik dan zeggen 'off road ligging' van de auto, nu nog dat klappen door de achtervering eruit en het springerige en ik ben klaar om eens een circuit te gaan proberen :-)

Waarschijnlijk al vaak langs gekomen, maar welke schok olie waardes gebruiken jullie, geef ff aan met welke veren en welke schoks (origineel of 112mm). Naar welke EU waardes vertalen de 40wt en 45wt die er nu in zou moeten zitten ?? Ik weet dat W en WT geen standaard aanduidingen zijn en dat die per merk nogal verschillen, maar kan nergens een overzicht vinden met HPI of HotBodies waardes erin tov bv Xray (die wel normale W waardes opgeven). De Ve8 heeft trouwens waarschijnlijk wel de EU normale CPS getallen in de manual staan, die gaan van 350 en 450 uit.

Dit is trouwens nog een keer het lijstje :

67446 60 74 gf Gray
67447 60 81 gf White
67448 60 89 gf Blue
67449 60 98 gf Orange
67450 68 59 gf Green
67451 68 68 gf Yellow
67452 68 81 gf Red
67453 76 52 gf Gray
67454 76 59 gf white
67455 76 63 gf Blue
67456 76 74 gf Orange

In het 1:8 buggy topic kreeg ik nog de tip om de onderkant van de schok iets langer te maken, maar kan niet vinden wat de maat is van het kogeltje. Ik denk 7mm, op zich zou die van het stuur misschien passen.. Die zijn 6.8mm. Idee is dus om 67351 te vervangen door HBC8100, iemand hier al eerder aan gedacht ?
 
Laatst bewerkt:
Ja het diffhuis ligt al terug uit de wagen, maar ga er morgen verder na zien... Het is ook zo dat ik merkte hoe vaster ik het diffhuis draaide hoe harder hij 'haakte' ...

Das een teken dat de boel te strak geshimt is....

Er blijft bij het aandraaien van de schroeven te weinig ruimte over en daardoor gaan de tandwielen geforceerd lopen , de raakvlakken van de tanden zitten dan strak op elkaar.
 
Ahh oki morgen dus nog een keer uit elkaar halen :)
Ze zaten er thans zo standaard in... Heb geen shims bijgestoken of weggehaald...
 
Hmmzzz... Dan moet je ze echt goed na gaan kijken , d'r moet een reden wezen dat ze klem lopen.

Alle tandwieltjes checken op bramen of vuiligheid.
 
Thanks voor de tip, ga ik morgen doen...
Zal hier zeker het resultaat posten...

Dus ik mag gerust opnieuw het diff leeghalen, olie eruit alle tandwielen eruit en dan alles nazien en terug in elkaar steken zonder olie en manueel testen?

Dan zou het ook soepel moeten lopen?

Stel dat het dan nog stroef loopt, en er zit een schim op bvb een van de 2 grote tandwielen, mag je die eruit halen?
Want hoe zie je de juiste mesh tussen die tandwielen?
 
Die mesh kun je natuurlijk niet zien, maar wel voelen. Zonder olie moeten ze heel soepel lopen, maar geen of heel weinig speling hebben.

De mesh wordt gemaakt met 6 shim plaatsen in deze diffs, 4 achter de kleine tandwieltjes en 2 achter de grote.
 
Zonder olie zou het idd soepel moeten lopen , voor het testen kan het geen kwaad dat er geen olie in zit. Das hoofdzakelijk voor de sperwerking tijdens het rijden ;)

Als ze te stroef lopen moeten er idd shims tussenuit , beste is om alle 2 de tegenover liggende shims te verwijderen en te vervangen voor dunnere.

Zien is lastig , is iets wat je op gevoel moet doen ;)
 
Back
Top