HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ahhhhhh ok thanks... Zal er mij morgen eens bij neerzetten en indien nodig wat verschillende shims gaan halen...

Ik hou jullie op de hoogte....
 
Voor de mensen die ook meer droop willen, de eerder genoemde partnummers kunnen misschien wel, maar vond op een ander forum een veel betere suggestie:
De lange ball ends van de D8T zijn een perfecte vervanging : partnummer 67820.

Met deze krijg je als het goed is bijna net zoveel droop extra als met de lange (112mm) schoks.

Door de extra lengte krijg je ook veel meer vrijheid om extra 'preload' te zetten zou je dit willen, maar ik vind het belangrijkste dat je nu zelf kunt bepalen wat de droop wordt, zonder door de lengte van de schok een beperking te hebben. Even buiten de vraag of de schoks dit wel zo leuk vinden, iedere keer een klap op de uiterste stand vond ik ook niks. Naar mijn mening moet de uiterste stand tegen de droopschroeven lopen of tegen de draagarm en chassis, niet trekken aan de max stand van de schoks. Maar dit laatste is meer een gevoel.
 
Dus je zou altijd iets droop gebruiken zodat de shock niet steeds naar zijn max uitslag springt?
Ivm de preload, wat bedoel je hier juist? De stelring van de shock verdraaien?
 
Preload is idd het onder spanning zetten van de schok terwijl de achterkant van auto omhoog is en dus maximale uitslag al heeft.

Nee, ik kan nu met de originele schoks de droop niet groter maken omdat ik tegen de beperking van de lengte van de schoks aanloop, precies de reden waarom velen de langere schoks monteren. Door de ball end iets langer te maken krijg je volgens mij (en die gast op het andere forum) exact hetzelfde effect.

Probeer het maar eens, zet de auto op een paar blokken onder het chassis. Kijk/meet hoever de wielen nog van de grond zijn. Nu haal je de schoks ervan af en doe je het nog eens. Dan zul je zien dat de wielen een milimeter of 6 lager kunnen en dus kan het chassis meer droop maken dan dat de schoks nu toelaten. Hoop dat ik het zo goed uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Ah ok dus hoe verder je de schroef naar beneden draait hoe meer preload je krijgt?

Ja lijkt me ook wel, als je de langere onderkant kan maken krijg je grotere afstand en kan je meer droop instellen zonder dat hij tegen de maximale uitslag loopt...
 
Je bent het gasket niet vergeten kurtje? Moest het diff te strak zitten kan er altijd 2 gaskets tussen doen. Maar kijk eerst een alle tandjes na als ze nog goed zijn.
Dat hakkelen is slechte tandjes, te strak of te los.
 
@ SSI thanks voor de info! dat is toch die afsluitring als ik het goed heb? Als het dat is wat je met gasket bedoelt, die zit er inderdaad tussen...

Ja ik moet ze nog nakijken, ben met de vrouw aant shoppen haha :) maar ga hem zeker volledig ontleden.
Net als de shocks, die heb ik gisterenavond vlug nog terug open gedaan en moet ik terug vullen volgens de juiste manier (shockshaft volledig indrukken en dan 1/4 laten zakken en dan dicht draaien.
 
@ SSI thanks voor de info! dat is toch die afsluitring als ik het goed heb? Als het dat is wat je met gasket bedoelt, die zit er inderdaad tussen...

Ja ik moet ze nog nakijken, ben met de vrouw aant shoppen haha :) maar ga hem zeker volledig ontleden.
Net als de shocks, die heb ik gisterenavond vlug nog terug open gedaan en moet ik terug vullen volgens de juiste manier (shockshaft volledig indrukken en dan 1/4 laten zakken en dan dicht draaien.

Klopt, precies zo'n papieren ring. Zo kun je er 2 tussen doen als alles te strak zit in het diff. En je diff ook niet te hard toeschroeven. Het moet wel vast zitten, maar niks forceren.
 
Thanks SSI ga er mij straks eens aanzetten... De shocks vullen met 25% rebound en terwijl dat deze staan het diff eens uitpluizen :)
 
Deadwish is net langs geweest. Allemaal zeer leuk:). Maar ik vind wel 1 negatief puntje , misschien niet erg maar de middenachter as , Die zorgt voor de aandrijving naar de achterdiff staat wat gebogen, kan dit kwaad ? Volgens mij komt het door de kracht die op de as te staan komt met dat brushless geweld. Het asje loopt nergens tegenaan. Maar voor de zekerheid dat ik het goed weet. Deadwish zei dat het al van het begin was, en ik geloof hem daarin. Maar is dit bij jullie ook ? Zoja , weet iemand het nut hiervan ??
 
Foto? Als de as krom staat gewoon vernieuwen. Ofwel zo laten, maar weet dat dit enorm gaat trillen onder hoge snelheden en je aandrijving/lagers gaan er van sneller slijten.
 
Tja, asje zou recht moeten zijn, maar ook mijne is niet 100% recht had ik al gezien.
Daar is trouwens wel een hopup voor, TCS shaft heet die as uit mijn hoofd. Maar zolang het niet te erg is kan het weinig kwaad denk ik maar.

Ik zou zeggen, als dat het enige puntje is en je krijgt een nette prijs, zeker doen !
 
ik ben op de hoogte dat het inderdaad van in het begin zo was.mss is het inderdaad niet zo maar voor zover ik weet heeft hij er niks van last mee gehad tot nu toe.en het asje heeft nogal wat power mogen verdragen bij hem.heb je hem nu nog niet zeg.;)



Deadwish is net langs geweest. Allemaal zeer leuk:). Maar ik vind wel 1 negatief puntje , misschien niet erg maar de middenachter as , Die zorgt voor de aandrijving naar de achterdiff staat wat gebogen, kan dit kwaad ? Volgens mij komt het door de kracht die op de as te staan komt met dat brushless geweld. Het asje loopt nergens tegenaan. Maar voor de zekerheid dat ik het goed weet. Deadwish zei dat het al van het begin was, en ik geloof hem daarin. Maar is dit bij jullie ook ? Zoja , weet iemand het nut hiervan ??
 
@ Dafke , zal je zometeen pm'men

Tja , ik vind het niet erg want ik geloof deadwish erop dat het zo was en geen effect had. Alleen is het wat raar maarja zo krom als een banaan is die nu ook niet:) Viel me alleen vrij snel op..
 
ff ter info , de vorza staat hier nog niet. Dat is voor deze week nog maar er zijn nog wat dingen die moeten geregeld worden;)
 
Nieuwe veren binnen :-) Nu nog ff wachten op de langere 'ball ends' en gaan proberen.
De standaard zijn dus idd oranje en niet zoals meerdere dachten rood !
De rode zijn ook iets langer, dus zelfs zonder langere ball ends kun je er in ieder geval al een stukje meer pre load mee maken op dezelfde shock.

Wat doen jullie er in olie in ? 500 voor, 600 achter ? kan er maar niet achter komen wat die originele waarden zijn.. 40wt en 45wt volgens de manual.. maar wat is dit in CPS ?
Ik wil wat harder dan de 45wt die er nu in zou zitten..

Hier een overzicht tussen de diverse merken, kun je goed zien wat de merken onderling er eigenlijk een puinhoop van gemaakt hebben, niks is hetzelfde zowat :

http://www.twf8.ws/php/tip/shock.html
 
Laatst bewerkt:
Hmmm Kurtje leest het onderschrift van Stewie...

Ishima Rave :D

Veel plezier ermee en zie dat da kreng vlug bolt haha :D

Hopelijk morgen droog weer, ga sebiet de voorste en achterste diffs open gooien van de Vorza dus als da lukt gaat hij ook mee met de Ishima...

De ishima zal niet voor direct zijn vrees ik. Staat hier mooi opgeborgen in de doos. Wacht nog op de ontvanger en moet nog gaan kijken voor deftige servo's.

Maar eerst moet de vorza op orde geraken.
Als ik het goed begrijp moet ik de shocks opnieuw doen, maar dan met 25% rebound? Want ook ik heb ze helemaal naar beneden gezet voor ze dicht te draaien (dat leek me logisch).
Verder moet ik iets doen aan het feit dat hij zo opspringt en omslaat in de bocht. Had daar gisteren echt veel last van.

Met de 10k olie in het middendif is het echt wel een andere auto geworden. Hij is beter onder controle te houden.
 
Met welke veren en olie rij je nu ? Dat opspringen is precies wat ik ook wil verhelpen !

Mijn idee nu, rode veren achter, 600 olie erin, lange ball ends, droop zo groot mogelijk maken. Voorkant voorlopig standaard laten. Mijne springt volgens nml alleen maar echt achter, voor lijkt me goed.
 
Back
Top