Is het reglement nu definitief?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja Chris,
Het reglement is definitief. Het is echter nog niet aangepast op de site.
De motor wordt een 13.5 met vrije regelaar.
Gr. Niels
Na het telefoontje van Joost vanavond voor het eerst dit topic maar eens gelezenWas al een tijdje niet op het forum geweest vandaar.
Als ik het goed begrijp zijn er 2 punten uit het reglement waar de meesten van jullie over struikelen: Lipo vs cellen en regelaars vertimen ja of nee.
Uitgangspunt voor lipo vs cellen is zo min mogelijk rijders bij voorbaat uit te sluiten. Vandaar iedereen met een T-bar auto mogelijk nog met cellen laten rijden (als deze er nog zijn). Indien blijkt dat iedereen inmiddels is overgestapt naar lipo en linkauto of erg handig is in passen en meten en een saddlepack lipo in zijn T-Bar auto krijgt geprakt vind ik het best om alleen met lipo te gaan rijden.
Het wel of niet vertimen van regelaars is lastiger. Welke (oude) regelaars gaan we toestaan? Is bijvoorbeeld de LRP SPX toegestaan? Deze heeft wel een vorm van dynamische vertiming maar kan niet aan de pc gehangen worden. Als het criterium 'vertiming' is dan dus niet. De moeilijkheid is de controle van de regelaars met een '0' graden instelling. Tussen de heats is te weinig tijd om de auto's aan de pc te hangen en dit te controleren. Verder zijn er alweer diverste trucjes om de ledjes te laten knipperen. Ik heb altijd geleerd: als je het niet kunt controleren moet je er geen regels voor maken. Het blijkt namelijk jammer genoeg dat rijders toch de grens op zoeken en er overheen gaan.
Zoals ook al eerder genoemd hier wordt de motor belangrijker in dit verhaal, dus zou ik het liefst een motor voorschrijven zodat iedereen met de zelfde motor rijdt. Dit betekent weer dat iedereen moet investeren. (na 2 weken indoor trainen weet iedereen waarschijnlijk toch wel wat de snelste combo is en schaffen de mensen die koste wat kost vooraan willen rijden dit toch wel weer aan).
Kortom: ik vind het zeer lastig om hierover een goede beslissing te nemen. Er zijn veel variabelen en evenzoveel argumenten te bedenken voor bovenstaande zaken.
Misschien allemaal met dezelfde motor en regelaar gaan rijden? ETS 1:12 klasse?
Ik sta open voor discussie en goede id'n. De eerste indoorwedstrijd is gepland voor 30 en 31 oktober. We hebben dus nog even tijd om hier een knoop over door te hakken. Ik zou zeggen kom naar de indoorbaan om te rijden/testen en dan is dit natuurlijk bespreekbaar. Mijn doel is om het voor zoveel mogelijk rijders leuk te maken (kan het helaas toch nooit voor iedereen goed doen ;-) ).
Groeten Niels
dus in de 1:12 gaan we nu rijden met een 13.5 turns motor geen 10.5 meer want in het 1:12 topic lees ik dat er wordt gereden met een 10.5 .
ik zie het anders wel wat het wordt
Groeten
John
De die-hards kunnen bijna gaan testen.
Ik ben benieuwd wat 10.5T op Lipo doet t.o.v. 13.5T op Cellen!
Tussen de regels door wordt ook nog gesuggereerd dat 1S LiPo op 10,5T gaat rijden en 4cells op 13,5T:
Dus wordt de MACH de enige club die de 1/12 met 13.5T gaat rijden?
Is dat nu wel zo verstandig?.....
... 10,5T gaat gewoon echt echt te hard
Mod rijdt met 4,5T en dat gaat dan niet zo hard? of bedoel je voor de stock klasse , of te wel de beginners?. Het is natuurlijk maar een 1/12 klasse nu bij de MACH namelijk Stock.
Volgens mij is Mach de enige club waar 1:12 gereden wordt...