E-REVO topic

Liquid Tape / Plastidip en je kunt compleet onderwater rijden als dat je ding is, plus je kunt ook nog achteruit :D

Ben niet van dit spul overtuigd. 1 ondicht plekje, en je regelaar gaat in rook op. laten we nog maar niet beginnen over het water wat tussen de cellen van de lipo's gaat zitten.
Als ik al met een electro auto door het water heen zou willen rijden, zou deze alles in een dichte behuizing moeten hebben. (Alu behuizing, welke dan voor de regelaar meteen als koeling gebruikt word.)

@ Klamath, de Revo 3.3 heeft ook een ACHTERUIT!

True, maar de LST valt toch weer in een totaal andere categorie qua lompheid. :)
 
Keek net in de beschrijving van de mamba en daar stond dat je voor castle link elke mini usb kabel kan gebruiken.
Is het zo dat ik dan alleen nog de software te downloaden?
Zojah die werkt niet op mijn pc om 1 of andere vage reden.

Is dat onder Windows 7 of Vista? Dan moet je de installatie van het programma uitvoeren als beheerder (rechtermuisknop op de setup, uitvoeren als administrator of beheerder). Onder XP en 2000 is dat niet nodig.

Je hoeft de MMM ook niet onder stroom te zetten, gewoon de servokabel op de castle link zetten en de mini usb naar de computer.
 
Ben niet van dit spul overtuigd. 1 ondicht plekje, en je regelaar gaat in rook op. laten we nog maar niet beginnen over het water wat tussen de cellen van de lipo's gaat zitten.
Als ik al met een electro auto door het water heen zou willen rijden, zou deze alles in een dichte behuizing moeten hebben. (Alu behuizing, welke dan voor de regelaar meteen als koeling gebruikt word.)
Onderdompelen lijkt me de beste oplossing. Zodra alle luchtbelletjes weg zijn is het al lucht/water dicht. LiPo's ... eventueel waterdicht maken door de seals af te sluiten?

Hoe dan ook, ik ben het ook niet van plan of zo, maar het is vaak genoeg gedaan / gefilmt dat het werkt. Wil binnenkort wel een bakje liquidtape kopen en mijn ESC's, servo's en ontvanger waterdicht maken, meer een ''ease of mind'' dingetje :).

p.s. Standaard heeft cc al een waterafstotend laagje op de MMM gedaan. Echter kunnen ze niet 100% zeker garanderen dat dit waterdicht is vandaar dat ze het niet opgeven.
 
True, maar goed zal het niet zijn. Vooral ook om en nabij de aansluitingen voor de + en - en de balancer tabs. Er zijn mensen die de LiPo in een balon steken met daar een elastiek om heen. Het zal niet alles tegen houden maar het zal zeker spat waterdicht zijn.

Ik ga ook niet onderwater rijden, maar als ik een keer door een plasje rij wil ik niet direct hartkloppingen krijgen :D
 
Volgens mij zit er in een lipo niet zo heel veel wat zwaar allergisch zal reageren op water.

Daar vergis je je behoorlijk in, een Lipo kan absoluut niet tegen water en ze zijn ook absoluut niet waterdicht ! De chemicalien zitten in een niet waterdichte verpakking.

Sterker nog, als je een Lipo onschadelijk wilt maken leg je hem in een bak met water (waar je wat zout aan toe moet voegen) voor een 2 weken. Alle chemische werking is dan weg ! Je hoeft om dit te doen de Lipo niet open te maken ofzo. Hou wel rekening met behoorlijk wat vies plakkerig schuim als je dat doet, weet ik uit ervaring.

Beschrijving van SMC (Fabrikant van Lipo's) :

Submerse the battery into bucket or tub of salt water. This container should have a lid, but it should not need to be air-tight. Prepare a plastic container (do not use metal) of cold water. And mix in 1/2 cup of salt per gallon of water. Drop the battery into the salt water. Allow the battery to remain in the tub of salt water for at least 2 weeks.

Remove the LiPo battery from the salt water, wrap it in newspaper or paper towels and place it in the normal trash. They are landfill safe.
 
Zout water geleidt stroom. Op deze manier ontlaad je de accu voor 100%. Daarna vreet het de contacten weg, en ontstaat er een lekkage, waardoor de polymeer kkan gaan lekken.
Maar als jij door een plas water rijdt, en de accu komt onder water, zal er met de accu niets gebeuren. Mits je bij thuiskomt er voor zorgt dat de boel weer goed opdroogt. Bij twijfel eerst nog even goed afspoelen emt schoon water en dan laten uitlekken en drogen.

Als de behuizing niet waterdicht zou zijn, zou je al veel eerder lekkage krijgen. Ook zouden ze dan nooit bol gaan staan. Bol staan ontstaat door de gasvorming. En wat gasdicht is, is in 110% van de gevallen ook waterdicht
N.B., dit is geen advies om dan maar onder water te gaan rijden met je lipo's natuurlijk. Maar ze kunnen er wel tegen!
 
Als de behuizing niet waterdicht zou zijn, zou je al veel eerder lekkage krijgen. Ook zouden ze dan nooit bol gaan staan. Bol staan ontstaat door de gasvorming. En wat gasdicht is, is in 110% van de gevallen ook waterdicht

Dit waag ik tegen te spreken :)

Heb je wel eens een paar gaatjes geprikt in de verpakking van een kant en klaar maaltijd en vervolgens in de magnetron gestopt?
Door de verwarming ontstaat er in korte tijd erg veel gas (waterdamp) wat niet snel genoeg uit de kleine gaatjes kan stromen. Gevolg: de boel gaat bol staan.

Bij een lipo die op het punt staat nucleair te gaan ontstaat er in korte tijd ook enorm veel gas (vandaar de "explosies"). Er kunnen dus prima kleine openingen zijn waar water langs komt als de lipo wat langer in aanraking is met water.

Disclaimer: ik weet niet zeker of er daadwerkelijk kleine openingen zijn, maar aan het gesis van de falende lipo's op youtube te horen heb ik sterke vermoedens.
 
Dat gesis komt meestal uit de zijkanten van de lipo's. Dat zijn de zwakkere punten waar hij openspringt en ook als eerste gaat roken. Volgens mij zitten er geen gaatjes (ook niet heel klein) in de verpakking. Maar helemaal zeker kan ik het je ook niet zeggen.

Zelf heb ik bij de lipo's die een "open" krimpkous er omheen hebben, de uiteinden dicht getaped met ducktape. Om zo het ergste water (in geval van regen of sneeuw) tegen te gaan.
 
Okee, ander onderwerp :P

Is een blower nodig voor een Stock brushless edition met alleen de zwaardere optionele gearing? (wel met standaard pinion)
 
Die revo is wel een beetje een onderdelenmonster. Gelukkig heb ik nu mijn stalen CVD aandrijfassen en wat andere dinkies binnen. Vanavond lekker sleutelen.

Misschien moet ik met demo's wat rustiger aan doen met de hoge jumps, maarja, die reacties zijn gewoon tof.
 
motorfan is de komende tijd niet echt nodig. Ik heb er trouwens nog nooit behoefte aan gehad ook. Motor komt bij mij niet boven de 60 graden
 
Back
Top