Bouwverslag van een EVO 4 met enkele opties (FG)

  • Topicstarter Topicstarter hsleurink
  • Startdatum Startdatum
Tja, dat astbest klinkt best goed hoor (qua mogelijk probleem oplosser, want we weten nog niet OF het een probleem is he)
maar

IK WIL GEEN ASTBEST

Ik heb een collega die ziek is geworden door astbest en niet meer beter wordt. Heel heel triest is dat,

Dus, heel erg bedankt voor je aanbod, maar dat soort dingen durf ik echt niet.

Ik denk dat ik idd eerst maar eens ga proberen. Mocht de remdruk door de warmte wel teruglopen, dan is het de achterrem, en zal het niet zo snel gevolgen hebben. Ik bedoel: het zal gelijdelijk gaan en dan merk je het wel.
 
dat bedoel ik er zijn al teveel mensen ziek geworden van asbest en ik zou er geen enkel risico mee nemen
 
Hij heeft gelopen (alleen proef laten draaien)

Zit een superrr geluid in
 
Ik moet nog wel even een aanpassing op mijn tank-trechter maken: het filter steekt zo ver over de tank heen, dat tussen de dop en het filter nog maximaal 3 cm zit. Opzich geen probleem, maar dat zijn nu van die kleine dingetjes waar je tegen aan loopt.
 
Ik had het al gezien.
Zei al tegen django dat ik het vette luchtfilter vond maar dat het wellastig met tanken zou zijn.

LB Heeft een snel vul systeem is hier niet zo iets op temaken.
 
Nou ik weet niet het fijne er van.

Maar je moet iets op je tank maken/aansluiten dat gaat dan naar achteren en dan kan je met een bottle van 500cc je tank door het achterraam bij vullen
 
dat is die van fg lb is anders,, die heb ik op de fg's gezien.

op de lb komt een soort van ventiel en als je de fles opklikt dan spuit de benzine erin anders niet..
 
DIt is de LB

30_1_b.JPG


Hoe dan dan FG er uit ziet weet ik niet.
 
voor wedstrijden is het wel handig ja, om vlak voor de start nog ff uit het raam te tanken, maar ik doe het voorlopig wel met zo's busje als hierboven afgebeeld, met een slangetje eraan.
 
er word met wedstrijden toch geen pitstop gemaakt voor tetanken.. ik gebruik altijd gewoon de jerry can :oops:
 
neej maar wat ik begreep mag je na het warm rijden van de banden nog je auto helemaal aftanken voor de race werkelijk start.
 
Deden ze in Barneveld ook tijdens de finale. Dan heb je dat nodig.
 
woodcutter zei:
dat bedoel ik er zijn al teveel mensen ziek geworden van asbest en ik zou er geen enkel risico mee nemen

Hahaha..... Jij rookt toch Woodcutter??? Daar zijn nog veel meer mensen ziek van geworden..........
 
P@trick zei:
neej maar wat ik begreep mag je na het warm rijden van de banden nog je auto helemaal aftanken voor de race werkelijk start.
zo wel ja idd.
 
:idea: Zijn hier ook mensen die met de carbon remschijven rijden in plaats van met de epoxy :?:
(daarmee bedoel ik: de carbonschijven zijn grotendeels open en de epoxy die ik nu heb zijn helemaal dicht. Ik weet dat er ook epoxy's zijn waar groeven in zitten.

Is dit beter (als ze open zijn) , of zelfs aan te raden :?:
 
Of de open schijven echt een voordeel bieden bij epoxy schijven weet ik niet.

Voordeel van de dichte schijven is dat er geen rotzooi tussen gaat zitten. Zo willen er bij open schijfjes wel eens kleine stukjes rubber van de banden in de openingen gaan zitten.

Verder is er bij de combinatie epoxy schijven en stalen blokken minder verkoling van de materialen (remschijven in dit geval) aan de orde, omdat dit iets beter gekoeld is. Bij de originele combi (stalen schijven, met voeringen van frictiemateriaal) treedt dit waarschijnlijk sneller op, omdat de blokken geen of weinig koeling hebben.

Echter, of dit laatste echt zo aan de orde is bij onze 1:5 modellen, waag ik in twijfel te trekken. Er wordt ten slotte niet vaak lang en hard geremd. Laat staan meerdere keren achter elkaar.

Over de voor en nadelen van open, dan wel dichte schijven zal Pascal vast nog iets zinnigs kunnen vertellen.
 
Over die verkoling bij Epoxy... Weet even niet of epoxy een thermoplast of thermoharder is. Is dus wellicht helemaal niet aan de orde, die verkoling.

(Ook dit weet meneer PaSe vast en zeker)
 
Back
Top