Verzamel E-Flite MSR topic

Als je goedkope lipos voor je MSR zoekt zou je de Nanotech 130 van Hobbyking eens moeten proberen. Ietsje duurder, maar wel een stuk betere kwaliteit.
 
ik heb ook een setje normale Turnigy lipo's, waarvan nu al 1 snel de geest geeft. ben er niet echt tevreden over. mischien toch maar eens een setje nano-tech bestellen.
 
De normale 160 gebruik ik in mijn Solo Pro alleen nog maar als testaccu's of voor binnen, waar je zo een andere accu kan pakken als er eentje het loodje legt. Ik heb er al een aantal van weg moeten gooien, 10 keer opladen lijkt het maximum ongeveer...
 
maar zijn die nano-tech wel super dan ?? want ik wil eigenlijk eens mijn hele setje van 6 lipo's gaan vervangen voor betere. want met zulk een slechte lipo's is het geen plezier meer om te vliegen. heb je net vol, zijn ze na 4 minuten al leeg.
 
maar zijn die nano-tech wel super dan ?? want ik wil eigenlijk eens mijn hele setje van 6 lipo's gaan vervangen voor betere. want met zulk een slechte lipo's is het geen plezier meer om te vliegen. heb je net vol, zijn ze na 4 minuten al leeg.

Ze krijgen wel betere recensies. Maar wil je meer op safe spelen, dan kun je Hyperion of Intellect overwegen. Ik heb goede ervaringen met de 130 mah van Intellect. Thunder Power maakt ook interessante lipo's. Hun 160 mah akku weegt net zoveel als een 130 van Hyperion of Intellect.
 
welke zijn dan de betere ?? de intellect of de Nano-tech ?? beide zijn best betaalbaar op e-bay te vinden.

Intellect presteert vrijwel identiek aan Hyperion, Nanotech zit daar iets onder. Ik zou dan voor de Intellects kiezen, en dan de 130 versie. De 160 mAh variant is meteen 0.7 gram zwaarder.
 
Hallo allemaal,
Ik heb een week geleden een Blade msr gekocht.
Ik heb nu de heli al aardig onder controle beetje rondjes vliegen door de kamer op ooghoogte.
Alleen met de neus naar me toe vliegen is nog pittig, veel dingen zijn dan precies omgedraaid...
Maar nou hetgeen wat ik eigenlijk wou vragen,
Mijn heli kan ik nooit stil op een hoogte houden als hij op een hoogte is stijgt hij of daalt hij namelijk langzaam.
Is dit normaal of is hier wat te doen?
Ik vlieg de blade met mijn dx6i,
ik heb al mensen gezien die aan het experimenteren waren met "expo" en "Dualrate"
wat kan je hier precies mee doen en hoe doe je dat?
Alvast bedankt!

J.G
 
Hey

Een heli is een stuk lastiger als een hovercraft ;)
Je zult echt moeten werken om hem stil te houden!

Met expo zorg je dat je sticks iets minder gevoelig zijn rond het middenpunt, wat voor een beginner best makkelijk kan zijn ;)

Dual rates maak je de uitslagen kleiner mee, maar dit heeft naar mijn idee niet veel nut bij een msr omdat die toch al redelijk stabiel zijn!
Beter is om jezelf gelijk aan te leren om maar hele kleine stuuruitslagen te maken!

Groeten
 
Oke bedankt,
vliegen gaat voor de rest gewoon goed hoor,
en crash bestendig is hij zeker!

Crashen gaat dus ook goed. ;)

Maar ik zou voor dat hoogte probleem geen dual rate etc erop los laten. Je houdt dit toch, naarmate de accu leger raakt moet je ook meer gas geven om hoogte te houden. Je kan eventueel je gas-curve aanpassen, waardoor je de verdeling van het gas over de stickuitslag aanpast. Dan kun je iets makkelijker een stand vinden waarbij je op hoogte blijft.
 
Crashen gaat inderdaad gewoon goed, tenminste zo lijkt het want ik zie nu dat als ik gas geef mij hele hoofdas ong. 4mm omhoog schiet en als ik gas los laat weer naar beneden zakt is dat normaal?
Met throttle curve heb ik ook al lopen prutsen dat gaat nu goed.

J.G
 
Hey

De main shaft hoort niet van boven naar beneden te bewegen! Zit je main gear nog goed op de as? En zitten de schroefjes in de rotorkop er nog allemaal in?

Groeten
 
Crashen gaat inderdaad gewoon goed, tenminste zo lijkt het want ik zie nu dat als ik gas geef mij hele hoofdas ong. 4mm omhoog schiet en als ik gas los laat weer naar beneden zakt is dat normaal?
Met throttle curve heb ik ook al lopen prutsen dat gaat nu goed.

J.G

Bekend probleem van de MSR, het tandwiel zit op de as geklemd, en kan los schieten. Gewoon weer omhoog schuiven en je kan weer. Het kan wel zijn dat je daarna opnieuw moet trimmen, want je hele rotorkop komt natuurlijk ook een stuk lager te zitten.
 
Het kan wel zijn dat je daarna opnieuw moet trimmen, want je hele rotorkop komt natuurlijk ook een stuk lager te zitten.

Bij de mSR zit een rood "tooltje" om je rotorkop precies goed te zetten!
Je hoeft dus alleen het tooltje op de rotorkop zetten, tandwiel aanduwen, ding er weer af en dan zou het goed moeten staan!
 
Bij de mSR zit een rood "tooltje" om je rotorkop precies goed te zetten!
Je hoeft dus alleen het tooltje op de rotorkop zetten, tandwiel aanduwen, ding er weer af en dan zou het goed moeten staan!

Tenzij de heli getrimd is met het tandwiel naar beneden geschoven. Zet je dan alles weer op zijn plek, dan moet je dat extra trimmen wel ongedaan maken... Daar waarschuwde ik even voor. Is er geen trim verzet nadat het tandwiel is verschoven, dan is het met opnieuw "calibreren" van de rotorkop al opgelost.
 
Oke bedankt,
ik heb het tandwieltje omhoog geschoven, en ietsjes speling over gelaten.
hij doet het weer perfect!

J.G
 
:P ben gisteren in de dakgoot gevlogen,
en heb hem er vandaag weer uitgehaald, hij doet het gewoon nog!!!
 
Back
Top