Traxxas Rally VXL topic

Krijg net een idee!, zou het niet leuk zijn van die inside bodyverlichting te plaatsen, komt als neon over. Het zijn eigenlijk van die lange lichtstrips...

grtzzz
 
GY520 in Traxxas Rally VXL

Zonet een experimentje gedaan.
Alles staat nog in zijn begin face maar de eerste tests zien er vrij belovend uit.
Bij het bekijken van de D-box van HPI Racing kwam ik op het idee om één van mijn gyro's in de Traxxas Rally VXL te bouwen.
Ik heb een Futaba GY520 aangesloten om te kijken of die idd compenseert bij het driften en jawel het ding stuurt dus echt wel tegen zoals het hoort.
Het enige probleem is bij fast forward, dus full throttle, er blijkbaar zoveel trillingen zijn dat de gyro het lastig krijgt wellicht door trillingen en dreigt te overcompenseren.
Ik moet wel direct zeggen dat het getest is op klinkers en niet op glad wegdek.
Wellicht nog wat instellingen proberen met gain en zoveel mogelijk de trillingen weg te krijgen. Een aantal gyro padjes uit testen en kijken wat het beste in de praktijk blijkt te zijn.
 
ik heb zelf zo`n dbox van hpi. Die moet ik binnenkort ook eens gaan testen, maar naar de ontvanger toe vind ik zo *** klusje! Daar hebben ze niet echt goed overna gedacht...
Denk dat ik dan direct een kabeltje maak aan de buitenkant zodat ik deze er altijd kan inprikken wanneer nodig.
 
Denk dat ik dan direct een kabeltje maak aan de buitenkant zodat ik deze er altijd kan inprikken wanneer nodig.

Dat zal moeilijk gaan vrees ik want de D-Box komt op de ontvanger en op de D-box wordt de steering servo geplaatst. Als je de D-Box niet wil actief hebben moet je nog wel de servo kunnen aansluiten en dat gaat dan niet meer want op CH1 zit de box al en dan moet de steering servo erop geconnecteerd worden. Tenzij je op een of andere manier een soort splitter zou kunnen maken maar dat lijkt me bijna ondoenbaar.
 
het is wel mogelijk. Je kunt een servo verlengkabel pakken en deze uit de ontvangerbox laten komen. Dan kun je kiezen of je de servo erin prikt of de d-box welke daar tussen zit.
 
het is wel mogelijk. Je kunt een servo verlengkabel pakken en deze uit de ontvangerbox laten komen. Dan kun je kiezen of je de servo erin prikt of de d-box welke daar tussen zit.

Op die manier zou het wel kunnen ja als je CH1 van de receiver als het ware naar buiten brengt en dan d-box of steering servo aansluit klopt.
 
hahaha dat moet jij zeggen... was dat niet jou auto welke maar 1 kant op kan driften (klein detail is dan de camera aan de zijkant) ;-)
 
idd, Vandaag nog een paar goede bandjes gehaald, echte medial pro's die vrij zacht zijn.
Deze hebben echt monsterlijk veel grip, wat leuk rijd vooral indoor denkk dan? Echter heb ik wel weer griprols. Als ik de bodemspeling verlaag tot enkele mm's voor indoor, heb ik dan niet minder griprolls, daar is tog een vlakke ondergrond...
Verder hebben ze wel minder offset, dit oogt wat minder mooi. Denk dat ik een setje van die wheelhubs koop die ja kan vastzetten met een schroefje op de as. Is dit geen idee om hem wat breder te zetten?

grtzzz
 
@Joren : breder en lager zal zeker helpen om minder op zijn kant te gaan maar ook teveel grip bij hoge snelheid pikt dat autootje gewoon niet. Het lijkt me een compromis tussen wat je net aanhaalde, bandenkeuze en snelheid. Ik heb er zonet een 11.1V 3S Lipo 800mAh van mijn Trex 250 in gestopt... waanzinnig hoe het ding tekeer gaat :D
 
Dan zal ik indoor de vering maar wat laten zakken:D Daar is de vloer vlak en kan het dus geen kwaad.
Maar als ik die hubs over de as wat naar buiten schuif, kan men wielas zelf dan niet verschuiven in de behuizing van de lagers..?

@tribal69, weet ja al of je zaterdag komt?
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bigshifty2.gif




laughhard.gif
 
Back
Top