Het 1:12 Topic

ik weet dat er veel word gereden op tapijt 1/12
maar ik zou dan wel willen rijden op de nieuwe baan welke in grootebroek komt
zie anders topic van daar de vraag welke banden goed kunnen gaan
en dat is op een asfalt baan met me pro ten rij ik groen achter en paars voor
maar zie geen groen voor de 1/12 en heb een corally sp12sl
en dan moet je toch corally wielen rijden ivm de off set
dat had ik met me sp12x wel
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens Pink achter en Purple voor, daar zal je best een goed startpunt hebben... En als je met Enetti banden gaat rijden inderdaad on-road soft achter en on-road hard voor.
 
Deze week weten we meer over hoe de grip is, dus nog ff geduld dan dan kan ik mss vertellen hoe de omstandigheden zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vraag

welke banden keuze van het merk corally voor 1/12 asfalt baan

en wat is verschil met 36 en 38 mm is dat de breedte van de band
of de diameter

alvast bedankt
groet


Corally: 14505, 14605, 14655, Orange is an Outdoor compound.

Volgens mij werd er outdoor ook met yellow en green gereden.
Probeer voor gewoon een harde compound. (wellicht Purple idd)

sccs
 
Diff tooltje?!

Hoi,

Weet iemand of er ook een soort van diff. ring gereedschapje is voor een CRC 1/12? Waarmee je de diff. ring kan schuren.
Ik weet wel dat er één bestaat van "Diff master" maar die zijn alleen voor Xray, Tamiya en HotBodies. Die van HotBodies lijkt op dezelfde D-diff. ring maar ik weet het niet zeker.
Als iemand dit weet hoor ik het graag!

Gr. BenV
 
Ben, Asso, HotBodies en CRC hebben de zelfde "D Ring". Alleen de Toerwagen van HotBodies en de 1:12 hebben wel verschillende D-Ringen. Het kan dus zijn dat de Diff Tool voor de 1:10 is!
Ik gebruik altijd de Diff Output (waar je het wiel op schroeft) om te schuren :)

Groet Robert
 
Idem Hier Ben. Nog meer dan genoeg Diff Platen :-)

Helaas ben ik er vanavond niet bij. Van het weekend, en in de vakantie weer.

Robert
 
Diff master

Ik heb genoeg diff ringen hoor, maar je moet toch nieuwe diff ringen altijd schuren? Zeker die ringen die ik heb zijn niet helemaal vlak, ik bedoel dus die D-ring type...
Oke ik zit nu te denken of ik dan perfecte vlakke diff ringen moet hebben...

PS Bedankt voor jullie advies!
 
Doordat de diffplaten gestanst worden zullen deze nooit helemaal vlak zijn. Dit kun je ook zien doordat sommige plekken op de diffringen niet meteen mat worden als je gaat schuren. door het schuren maak je de ringen dus vlakker. Je hoeft de diff dan ook minder strak aan te draaien doordat de diffballen overal evenveel druk uitoefenen (min of meer).

Er zijn andere meningen dat het niets uitmaakt en dat je de ringen zo kunt gebruiken. Door het inrijden wordt er door de diffballen een groef gemaakt in de ringen waardoor het loopvlak in de groef vanzelf overal gelijk wordt.

Het inslijten van de diffballen gebeurd bij beide methodes trouwens.

Ik schuur de diffringen altijd vlak als ze nieuw uit de verpakking komen. Is puur gevoelsmatig, maar ik denk dat je met het schuren een betere diffwerking hebt dan wanneer je dit niet zou doen.

De diff schuur ik gewoon met een diff hub en p500-600 waterproof schuurpapier. Gaat prima. De hub wordt niet beschadigd door het schuren.
 
+1 voor Alexander zijn verhaal. Zo doe ik het ook, behalve dat ik iets fijner (1000) schuurpapier gebruik, maar dat is slechts omdat ik het heb liggen. Tussentijds schuur ik soms ook wel mijn platen.

Groet Robert
 
Ben , ik mag zondag gaan rijden op de MACH;), Ga weer meer snelheid proberen te krijgen en heb de auto voor iets zachter gezet voor meer stuur. :D
 
Booster

Hoii Allen,

Ben een CRC XL 1:12 lijstje aan het opstellen. Daar het toch begint te kriebelen.

Nu lees ik verhalen over boosters om net dat beetje meer power uit een 1 cell lipo configuratie te krijgen.

De regelaar die ik nu in mijn lijdt heb staan is de SPAEXT98802LPF - Speed Passion Gran Turismo V2.0 LPF Low Profile Brushless ESC (Carbon Black)


Zag ook een regelaar staan met ingebopuwde booster alleen waren de motoren hiervoor niet efra goed gekeurd. Is het een groot verschil qua vermogen zo'n booster?

Hebben jullie voor mij tips wat aan te schaffen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Niels
 
Niels,

Een "Booster" doet NIETS met het vermogen dat aan de motor geleverd wordt. Een Booster verzorgdt enkel de BEC spanning voor de Servo, Ontvanger (en eventueel Personal Transponder). Een Booster maakt van 3,7V (lipo Nominaal) ongeveer 6V (BEC Nominaal). De 3,7V van de Lipo accu wordt gewoon aan de motor door gegeven, en zal niet verhoogd worden door een booster!

Een booster zou dus eventueel ook vervangen kunnen worden door een Lipo, Life of NiMH Ontvanger pakket, deze geeft immers ook geen spanning aan de motor.

De Speed Passion regelaar is een erg fijne regelaar, maar wel ontzettend groot en past maar met moeite in een 1:12. Van Speed Passion is er een een LPF 2.1 uit, deze is speciaal gemaakt voor 1:12, en had (dacht ik) ook een ingebouwde Booster, misschien daar eens naar kijken? Of anders een totaal andere regelaar die kleiner is?

Er schijnt een hele goedkope Hobbywing 120A ESC vor de 1:12 te zijn. M7H en Fgroen op het forum gebruiken deze, en zijn er erg over te spreken. Was niet heel duur, misschien is dat een idee? Ik zelf gebruik de Tekin RS met een losse TQ Cells Booster. Werkt ook vlekkenloos.

Het verhaal over de EFRA goedgekeurde motoren begrijp ik niet? Een regelaar heeft niets (bijna niets) te maken met wel of niet goed gekeurde EFRA motoren. De Speed Passion ESC's kunnen gewoon alle EFRA goedgekeurde motoren aan.


Groet Robert
 
Laatst bewerkt:
Hoii Allen,

Ben een CRC XL 1:12 lijstje aan het opstellen. Daar het toch begint te kriebelen.

Nu lees ik verhalen over boosters om net dat beetje meer power uit een 1 cell lipo configuratie te krijgen.

De regelaar die ik nu in mijn lijdt heb staan is de SPAEXT98802LPF - Speed Passion Gran Turismo V2.0 LPF Low Profile Brushless ESC (Carbon Black)


Zag ook een regelaar staan met ingebopuwde booster alleen waren de motoren hiervoor niet efra goed gekeurd. Is het een groot verschil qua vermogen zo'n booster?

Hebben jullie voor mij tips wat aan te schaffen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Niels

Hoi Niels, je haalt wat dingen door elkaar.

De booster is alleen maar om een voor de ontvanger en stuurservo appeteitelijke 6V BEC spanning te leveren uit een 1S LiPo. Die 3,7 V is echt te laag voor de ontvangers/servo's.

De booster heeft dus niets te maken met de performance van de motor.

Ikzelf heb momenteel een Hobbywing Xerun 120A 1S, die heeft een ingebouwde booster, en de LRP SXX stock spec heeft dat ook. Verder heb ik op dit moment geen regelaars in gedachten die dat hebben, en voor een aantal andere regelaars (Tekin, Speed passion etc) zul je dus zelf een externe booster moeten gebruiken om je ontvanger te laten werken.
dus in het geval van jouw speed passion zul je dus aan een booster, of aan een klein 2S LiFE ontvangeraccuutje.

Qua performance: je moet wel een regelaar hebben met "stock spec" software. In jouw Speed passion kun je als het goed is Hobbywing software downloaden, dus dat moet verder geen probleem zijn.

mvrgr, Fokke.
 
Lipo 1sell battery pack

Hoi,

Bedankt allen voor de informatie. Allemaal nieuw voor me.

Weten jullie of de intellect 1 cell 50 CV 5600mah een goed lipo?
 
Back
Top