Terwijl esc's nu toch het onderwerp zijn, enkele vraagjes :
- wat is de beste rollout voor deze Xerun1S met 10.5 motor (icm de X11 of SpeedPassion Ultrasportsman 10.R van de vorige reeks)
- we hebben zelf met die regelaar gereden, maar die enkel maar met de 'uit de doos' instelling geprobeerd, met een 5.5t was dit heel soepel en snel, maar met 10.5 zonder aanpassen, was het resultaat dat we 2 à 3 meter terrein verloren op het rechte stuk....(met de SP een rollout van 63mm) Deze nog vergroten/verkleinen , gaf geen beter resultaat.
Ook zou die esc standaard met modified software geleverd worden, dus da's geen voordeel voor een spec-klasse :-(
Heb niet dat lcd-regelkastje, ik kan dus geen software/firmware aanpassen maar dmv het gewone doosje wel alle mogelijke parameters instellen.(alles staat nog standaard)
Heeft iemand soms een goeie afstelling voor een 10.5 ?
#9 boosttiming
#12 turbotiming
#13 booststart rpm
#14 turbo delay
#15 timingpunch
modified met 1S is anders wel eenvoudiger, gewoon ff het gas erop hé..... ;-)
Ik rij 57mm met een 13.5T X12 (4 dots **** vertimed)
Met een 10.5 moet je toch meer richting de 45mm gaan denken, denk ik.
Mijn huidige 13.5T settings:
#9 boosttiming - 8 (21graden)
#12 turbotiming - 9 (8 graden)
#13 booststart rpm - 4500rpm
#14 turbo delay - 0.4s
#15 timingpunch - 3 (400 rpm/degree)
De MACH heeft een speedtrap in de baan en mijn topsnelheid is daar 60km/u.
Dit betekend bij een rollout van 57mm een motortoerental van 17.500.
Met de settings die ik gebruik, 29 graden totale timing, 400rpm/degree, 4500 start rpm, dat mijn regelaar bij 4500 rpm begint te vertimen en bij 16.100 vol vertimed heeft (4500+29x400).
Turbo delay uit zetten (0 seconde) geeft minder punch, omdat meteen die 8 graden op de motor wordt gezet, is teveel bij lage snelheid.
Bij deze settings wordt mijn motor 70 Celsius.
De topsnelheid van een 10.5T ligt niet veel hoger, maar vanwege de lager rollout, zal het toerental wel hoger liggen. Aangepast aan deze getallen zul je je settings ook moeten aanpassen. Rollout 45mm, 60km/u geeft een rpm van (ongeveer) 22.000 (hulde aan gearchart.com, hoef ik het zelf niet te berekenen), daar moet je je instellingen aan aanpassen.
ik denk zoiets om te beginnen en als het niet erg heet wordt aanpassen.
#9 boosttiming - 7 (18 graden)
#12 turbotiming- 7 (6 graden)
#13 booststart rpm - 4500rpm (dat is 15km/u)
#14 turbo delay - 0.4s
#15 timingpunch - 4 (550 rpm/degree)
ik hoop dat je hem nog snapt, ikzelf bijna niet meer (brandstof is toch makkelijker..

)
Oh, en voor de echte electro rijders, als ik het totaal mis heb, kom maar op met dat commentaar!