Traxxas Summit topic!

Heb hem vandaag 2 maal door de sneeuw gejaagd, is gewoon geweldig!:p
Wel heb ik de indruk dat hij een beetje trager rijdt, maarje zal wel niets bijzonder zijn;)
vind eig wel dat hij lekker mooi word van die sneeuw, ik hoef hem al niet meer te poetsen:p

grttzzz
 
Ja hoor, sommige delen ook met wd40 behandelen.
Hopelijk vanacht een nieuwe lading sneeuw, dan kan ik er morgenavond terug invliegen!

grtzzz
 
Best raar niet???

De Summit ratelde dus het klonk als of er tandwielen over elkaar gingen. Begonnen aan de achter kant kon ik niets vinden diff buitenhuis netjes daar binnen alles netjes diff en tandwielen(diffhuis en aandrijf pinion) als nieuw diff zelf niet open gemaakt.
Naar het midden dan transmissie er uit zag er uit als nieuw (veel plastic trouwens). Alles weer in elkaar voorwielen draaien prima achter niet en rrrrrrr????

Achter weer uitelkaar (gaat wel steeds sneller) buiten huis diff ziet er oke uit dan het diff zelf maar eens open. De schroeven van de diff zitten niet helemaal aan eigenlijk wel los! Even open ziet er netjes uit weer dicht kan 1 van de schroeven niet helemaal strak draaien. Wanneer alles inelkaar zit geef ik gas en opgelost?????

Ik denk dus diff zat niet strak dicht grote tand wiel van het diff(huis) werd daardoor iets op zij geduuwd en daardoor had de aandrijf pinion geen grip??


Wat denken jullie hoop dat mijn verhaal te volgen is.
 
Weet je zeker dat het niet zo'n schoefje van de center as was die iets los is gaan zitten? (zou je sporen moeten zien in het grijze chassis. ) dat heb ik namelijk wel gehad met de E-revo, dacht eerst ook dat het 't diff was, maar bleek dus zo'n schroefje te zijn. :)

Gr,
Tim
 
IMG_4408.JPG


IMG_4406.JPG
 
heb me eens gewaagd aan het spuiten van een body.
full
full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Summit_in_mud.jpg


Vandeweek lekker gereden, en toen de summit een meer in gereden om de modder af te wassen :P Helaas stopte hij met rijden toen de antenne helemaal onder water was, en had ik een touw nodig om hem eruit te krijgen. Zodra de antenne iets boven water uitstak kwam hij weer tot leven, en reed hij makkelijk het water uit :D Echt een vette auto die Summit.

Helaas wel 2 microservo's overleden (rear diff lock en 1st/2nd gear). Iemand goede waterproof (niet perse duikboot proof) vervangende microservo's ?
 
ben benieuwd! Zijn ze wel een beetje groot ik vind als de wielen/banden kleiner worden dan die van de Summit zelf het een beetje ielig staan
 
Zo zien zijn duikboot-ervaringen er dus uit..

Dus volgens mij zijn die extra-huge-ass-grote banden alleen maar om te zorgen dat de Summit blijft drijven als 't weer eens fout dreigt te gaan ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha supermelig filmpje.
En Diver, paar posts terug zei hij dat er 2 microservo's overleden zijn.
 
Uiteindelijk was er 1 microservo overleden. Een tandwiel was gestript (waarschijnlijk omdat een steentje de as blokkeerde). Ik heb een nieuwe binnenwerk besteld voor 4$ :)

Teven heb ik de andere microservo's open gehad, en bij 2 van de drie zat er een drikke druppel water in! Ik heb dus snel alles schoongemaakt, en de hele bovenkant van de servo gevuld met een dikke laag siliconenvet! Waterdicht weer nu :)

De stuurservo's ook open gehad, deze waren niet nat, maar de lagers hadden wel last van roest, en 1 lager zat zelfs vast! Niet 100% waterdicht dus uit de fabriek :P

Anyways, schade: 1 microservo + 2 lagertjes.
 
Back
Top