Traxxas Summit topic!

Ach, er zijn meer mensen die met de Rok Lok's crawlen op een summit, en ze zitten ook vaak op kleine AX10's / SCX10's :)

What wheels will fit ROK-LOK 4.0?

Dit is een Traxxas Summit met Castle Creations Mamba Monster, een Neu-Castle 1520 1600kV 1T motor erop en RC4WD Rok Lok 4.0 Competition banden. Exact zelfde setup als mij dus :)

Gaat imho wel goed, gewoon rustig aan doen... Voor 't bashen gooi ik die Big Joe's of de E-Revo bandjes er wel op :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Kick ! De Rok Loks van hierboven zijn inmiddels binnen, en gemonteerd, werken perfect! De Big Joe's moet ik nog vastlijmen aan de velgen.

Ik heb net een nieuwe servo, een Futuba S9157 (30kg/cm, 0.14s/60 graden, Futuba site, Servodatabase.com):

Futuba_S9157.jpg

Deze om de dual steering servo setup in de standaard Summit te vervangen. In die Summit zit een Mamba Monster die ik geplastidipped heb. Nou denk ik dat die Futuba best aardig zal draaien vanaf de ingebouwde ESC van de MMM, maar ik ben wel bang dat hij misschien te warm word van 't zomer omdat hij geplastidipped is...

Valt dit wel mee of kan ik beter een externe BEC aanschaffen? Het meeste wat ik vind kwa BEC's van bv Turnigy is allemaal 3A rated, en 5A max (maar word vaak verkocht als 5A rated). Dus dat schiet ook niet echt op voor deze monster servo.

de BEC van de MMM is ook rated op max 5A. :roll: verder zijn er zat grotere BEC's te koop hoor. heb zelf eens een 10A turningy BEC gekocht. durf met aardige zekerheid te zeggen dat ze die nog wel in het pakket hebben zitten.
CC heeft ook BEC (volgens mij heten die dingen ook CC BEC :p)

Vind zelf die Rok Lok wielen neit echt mooi. de diameter staat niet echt meer in verhouding tot de breedte van de wielen (lijken bijna fietsbanden.) wellicht dat het in het echt mooier staat uiteraard.
Was zelf toch eerder voor de Pro-line Trenchers gegaan.

Haha, de trenchers zijn geen rock crawling banden ;) Voor offroad bash heb ik al die set Pro-Line Big Joe's , die gaan goed hard :)

Maar de Servo lijkt zover prima te werken op de Mamba, met voldoende kracht. Je ziet wel de LEDjes net ietsjes zachter gaan branden als ik flink stuur, maar dat is niet meer dan normaal denk ik.

Kwam er afgelopen weekend wel achter dat m'n wiellagers half verrot zijn, dus een nieuw setje besteld :) Ik twijfel nu nog of ik de versnellingsbak ook een keer moet openmaken voor onderhoud.

Nou, ik heb alle onderdelen om m'n laatste crash te repareren binnen:

Nieuwe A-Armen (de onderste van zowel rechtsvoor als -achter) en een nieuwe aandrijfas.

Tevens allemaal nieuwe lagers, want de zooi was toch flink verroest (en 1 was er kapot gelopen), waarschijnlijk de oorzaak van m'n gebroken as. Ook een TQ-Linq zender gekocht, dus ben benieuwd :D

Zondag hier naar toe (komen er meer Summit rijders?)
Soesterduinen Electro offroad meeting 19-20 Maart

Ik heb een 2 kanaals gekocht, welke ik wil proberen te modden naar 4 kanaals :)

Maar ik vind de TQ link functionaliteit echt super handig, dus vandaar.. Als het niet lukt gaat hij weer de deur uit.

Gisteren weer vet gestunt op de dubbele half pipe achter het rijksmuseum in A'Dam.. Ik woon daar vlak bij en ga er 's avonds vaak ff langs...

Wel een push rod gebroken dit keer door een erg foute landing, maar zeker de lol waard :D

Helaas zat wel m'n vering vol met zand van afgelopen weekend in de soestduinen, waardoor ik ze moeilijk harder kon draaien... Daar moet ik nog ff wat op verzinnen..

Gisteren weer vet gestunt op de dubbele half pipe achter het rijksmuseum in A'Dam.. Ik woon daar vlak bij en ga er 's avonds vaak ff langs...

Wel een push rod gebroken dit keer door een erg foute landing, maar zeker de lol waard :D

Helaas zat wel m'n vering vol met zand van afgelopen weekend in de soestduinen, waardoor ik ze moeilijk harder kon draaien... Daar moet ik nog ff wat op verzinnen..

Tja dat zand heb je altijd.
Ik haal altijd me shocks eraf en dan maak ik ze goed schoon met een tandenborstel.

Hmmm die halfpipe klinkt als eentje die ik moet onthouden:) wist niet dat er daar eentje zat...

Waren de natives een beetje relaxed over het geheel?

!BZI1S7QBGk~$(KGrHgoH-CEEjlLly3cCBKlMZ,utKg~~_12.JPG

Shock socks waren ook het eerste waar ik aan dacht idd, want elke keer de veren eraf halen is ook zo wat. Besteld!

Hmmm die halfpipe klinkt als eentje die ik moet onthouden:) wist niet dat er daar eentje zat...

Waren de natives een beetje relaxed over het geheel?

Ja, er lopen af en toe wat hangjongeren rond, maar die zijn gewoon vriendelijk (tis Oud Zuid he), en ik had laatst 2 skaters, maar die vonden het cool, hebben 5 minuutjes staan kijken, en zijn toen weer doorgelopen / ergens anders heen gegaan.

Ook alle mensen met honden blijven wel ff 5 minuten staan :P

Als ik m'n pushrods binnen heb kunnen we wel een tegelijk keer gaan :D Tis hierzo:
http://maps.google.nl/maps?f=q&sour...noid=NTd2kQa7tmUTH_FEv321qA&cbp=12,13.81,,0,0

Ik heb trouwens ook een extra set veren gekocht, de dubbele oranje die standaard voorop zitten. Want op de skatebaan zakt hij met de dubbel geel nogal door achter, dus daar zet ik dan ook dubbel oranje op..

Laatst bewerkt:
Awesome vriend van me komt van de zomer naar a'dam en we waren al van plan hard te gaan chillen:P moeten we er misschien maar hard chillen en bashen van maken:)

Het is wel waarschijnlijk dat je naar huis gaat met iets kapot (niet ernstig, een A-armpje of pushrod ofzo), maar een lege batterij zal je dag niet snel verpesten denk ik :P

Ik raad trouwens aan om op NiMH's te rijden. Ik rijd nu op LiPo's, maar ik bedacht me dat al die klappen / ongelukjes op zo'n skatebaan niet echt handig zijn voor je lipo's... Dus ik ga binnenkort nog ff bullets op m'n oude NiMH set zetten.

Back