Rock crawler en scaler topic

zo daar staan hele mooi dingen bij

somige frame,s kan je er zo op schroeven
en er zijn ook aantal dat is chassie en dan kan je hem zelf op bouwen met de assen welke je wil als ik het zo begrijp
wel leuk om zon auto te bouwen

maar moet je dan gaan voor moa
of gewoon met aandrijf assen
 
De eerste 6 of 7 chassis' in de gegeven link zijn allemaal geschikt om te gebruiken met de complete aandrijving van de standaard LCC, dus met aandrijfassen.

Of je een moa of shafty (of allebei) wilt is natturlijk persoonlijke voorkeur, dus moeilijk aan te geven door een ander.
 
Nou de postbode is langs geweest met een heel leuk pakketje !
Axial ax-10 is dus binnen...hij is wel iets kleiner dan verwacht maar hij ziet er wel gaaf uit !
De pinion gear zat er niet bij... spur gear wel dus gelijk maar even 1 bestellen.
Het is nu nog wachten op het motortje (en de pinion :p ) en dan kan het feest beginnen :d
Mvg Stafford
 
Nou je hebt helemaal gelijk ...ik heb dat zakje 3 x nagekeken de 4e x open geknipt en ja hoor...daar is dat hele grote tandwiel:banana: zat er dus gewoon wel bij maar keek er overheen...
Mvg stafford
 
@stafford: :thumbsup: mooi dat je AX10 binnen is ! Idd vreemd dat er geen pinion bij zit, bij mijn kit zat die er gewoon bij. [edit] hij zit er dus wel bij en ik typ heel langzaam :mrgreen:

Na eindelijk 22 dagen en jammergenoeg bonuskosten aan de deur, is mijn servo eindelijk binnen. Het is mijn eerste van het merk hitec, de 7955TG voelt heel stevig aan, dat schept wel vertrouwen in het product. Ben benieuwd of de prestatie's op dit goede gevoel gaan aansluiten.

Nu alleen de bushings nog en de bouw kan gaan starten, die bestelling ligt helaas ook bij de blauwe brigade.
 
Laatst bewerkt:
@stafford: :thumbsup: mooi dat je AX10 binnen is ! Idd vreemd dat er geen pinion bij zit, bij mijn kit zat die er gewoon bij. [edit] hij zit er dus wel bij en ik typ heel langzaam :mrgreen:

Of ik keek niet snel en goed genoeg :hammer:
Wist ook niet dat ie zo klein zou zijn...maar goed ik heb m nu nog wachten op de motor en dan kan het feest beginnen...
Altijd vervelend die smurfen van de douane...
Gr stafford
 
Laatst bewerkt:
Tja, een crawler is nu eenmaal niet gebouwd om 70 km/h mee te gaan dus een vette pinion zou wat vreemd geweest zijn. ;)
 
Hallo

Ik ben hier nieuw, maar wil dus beginnen met trialen (is het juist geschreven?) Nu doe ik dus ook graag een beetje rock crawling.

Dus mijn vraag: wat raden jullie mij aan van off-road voertuig?
Ik zat te denken aan een 1:10 schaal.
Liefst in een kit-vorm zodat ik zelf kan bouwen en installeren.
Het voordeel: dan kan ik (als het budget het toelaat) al mijn eisen installeren.
Wat ik graag geïnstalleerd heb:
=> 4x4 met dus de mogelijkheid om via de afstandsbediening diff lock aan/af te zetten
=> LED-verlichting, uiteraard ;)
=> (DIG?) achteras blokkeren, voor een kortere draaicirkel (ik ga niet competatief rijden, maar wel meedoen aan trial-evenementen
=> liefst de mogelijkheid om 2 versnellingen te bedienen via de afstandsbediening (1 kleine voor te trailen/crawlen) (1 grote voor op de baan wat sneller te rijden, ik ga graag als ik die heb dan eens naar het bos, op 600m, om te oefenen, fun te hebben) en zeg nu zelf? Wie wil zo iets zwaars dragen :D
=> het moet er wel wat realistisch uitzien ook!

budget: 300-400€tjes (niet meer, anders moet ik weer gaan sparen, maar is misschien wel mogelijk)

Ikzelf zat aan de axial scx10 te denken, maar ik heb geen flauw idee (als ik de kit neem) van welke mogelijkheden er zijn (dus mijn bovengenoemde eisen/dromen) en wat het dan gaat kosten.

groetjes
Tim
 
Deze Venom Safari heeft een dig en heeft lockbare diff's. Je kan dan nog een kitje kopen om deze diff's vanaf je afstandsbediening te locken.

LEDs zal je zelf moeten installeren. En 2 versnellingen zit er niet in... Voor die 2 versnellingen moet je naar een Traxxas Summit gaan, da's zo'n beetje de enige waarvan ik weet dat die een 2bak heeft.

[edit]Van Antwerpen, zie ik. Waar precies?
 
die lockbare diff's ( met of zonder afstandsbediening ) dat werkt nie zo goed. de diffs blijven niet gelocked.
ik snap ook niet waarom venom op een crawler de fuctie wil hebben om je diffs te kunnen unlocken.
 
Hallo

Ik ben hier nieuw, maar wil dus beginnen met trialen (is het juist geschreven?) Nu doe ik dus ook graag een beetje rock crawling.

Dus mijn vraag: wat raden jullie mij aan van off-road voertuig?
Ik zat te denken aan een 1:10 schaal.
Liefst in een kit-vorm zodat ik zelf kan bouwen en installeren.
Het voordeel: dan kan ik (als het budget het toelaat) al mijn eisen installeren.
Wat ik graag geïnstalleerd heb:
=> 4x4 met dus de mogelijkheid om via de afstandsbediening diff lock aan/af te zetten
=> LED-verlichting, uiteraard ;)
=> (DIG?) achteras blokkeren, voor een kortere draaicirkel (ik ga niet competatief rijden, maar wel meedoen aan trial-evenementen
=> liefst de mogelijkheid om 2 versnellingen te bedienen via de afstandsbediening (1 kleine voor te trailen/crawlen) (1 grote voor op de baan wat sneller te rijden, ik ga graag als ik die heb dan eens naar het bos, op 600m, om te oefenen, fun te hebben) en zeg nu zelf? Wie wil zo iets zwaars dragen :D
=> het moet er wel wat realistisch uitzien ook!

budget: 300-400€tjes (niet meer, anders moet ik weer gaan sparen, maar is misschien wel mogelijk)

Ikzelf zat aan de axial scx10 te denken, maar ik heb geen flauw idee (als ik de kit neem) van welke mogelijkheden er zijn (dus mijn bovengenoemde eisen/dromen) en wat het dan gaat kosten.

groetjes
Tim

de axial scx-10 is een perfecte start voor een crawler/scaler/trial auto.
de mogelijkheden zijn eindeloos. je kan customizen tot je een ons weegt


  1. ziet er scale uit
  2. is 4x4
  3. DIG is mogelijk
  4. vier wiel besturing is mogelijk
  5. welbassis is aan te passen dmv lengtes aanpassen links en aandrijfassen. zodat je uit 100 verschillende body's kan kiezen
  6. past binnen je budget.
  7. is in kit vorm, incl 14 lightbuckets voor je leds.
  8. diffs zijn compleet gelocked
  9. 2-speed kan dmv een summit transmissie.
 
die lockbare diff's ( met of zonder afstandsbediening ) dat werkt nie zo goed. de diffs blijven niet gelocked.
ik snap ook niet waarom venom op een crawler de fuctie wil hebben om je diffs te kunnen unlocken.

Lockbare diff's is eigenlijk een hebbedingetje, voor mij mag het ook gewoonweg permanent in lock staan :D


@Zjeraar, ben van Ranst, ligt ergens tussen Lier en Wijnegem.
 
de axial scx-10 is een perfecte start voor een crawler/scaler/trial auto.
de mogelijkheden zijn eindeloos. je kan customizen tot je een ons weegt


  1. ziet er scale uit
  2. is 4x4
  3. DIG is mogelijk
  4. vier wiel besturing is mogelijk
  5. welbassis is aan te passen dmv lengtes aanpassen links en aandrijfassen. zodat je uit 100 verschillende body's kan kiezen
  6. past binnen je budget.
  7. is in kit vorm, incl 14 lightbuckets voor je leds.
  8. diffs zijn compleet gelocked
  9. 2-speed kan dmv een summit transmissie.

Heb je enig idee hoeveel het totale plaatje gaat kosten?
Want hoe meer je wil (van functies hoe duurder je zender wordt).

Wat lijkt voor jullie het beste? DIG of 4WS? als ik ga trialen.

Kan er iemand mij ook helpen met het aangeven van alle extra nodige componenten voor te kunnen trialen?
Want die axial is enkel het chassis en body, dus geen electronica, motor's, servo's, ontvanger,....

mvg
Tim
 
Als die lockbare diffs niet moeten, dan zou ik idd ook naar een ander auto dan de Venom kijken. En dan lijkt die SCX wel interessant.

Veel plezier met de hobby ;-)
Ik zit op kot in 't Stad :p
 
En het voordeel, die body ziet er wel goed uit, alleen een ander kleurtje geven, da groen trekt nu is echt op NIKS :2gunfire:
 
Heb je enig idee hoeveel het totale plaatje gaat kosten?
Want hoe meer je wil (van functies hoe duurder je zender wordt).

Wat lijkt voor jullie het beste? DIG of 4WS? als ik ga trialen.

Kan er iemand mij ook helpen met het aangeven van alle extra nodige componenten voor te kunnen trialen?
Want die axial is enkel het chassis en body, dus geen electronica, motor's, servo's, ontvanger,....

mvg
Tim
zelf heb ik een cheap ass 6ch 2,4ghz stick-zender. die vind je al voor 35 euro op ebay of hobbyking.
het is goedkoop en niet super naukeurig. maar dat is ook niet nodig. je staat toch niet verder dan 5 meter van je auto.

tja hoe duur kan het worden. dat heb je helemaal zelf in de hand. ik zit nu wel ruim op het dubbele van de aanschafprijs . maar als je een scaler koopt voor 3 a 400 euro, zit je zomaar rond de 800 euro als je een paar maandjes verder bent.
maar je kunt het ook zo laten als het is.

ff globaal mijn uitgave patroon voor mijn honcho


  • 300 = scx10 kitversie
  • 35 = 6ch 2,4ghz zender
  • 25 = alu c-hubs
  • 25 = alu stuurblokken
  • 45 = rc4wd winch
  • 45 = custom stalen bumper
  • 45 = custom stalen sliders
  • 100 = custom alu velgen
  • 20 = 2 stuks lipo
  • 30 = 2 stuks led-lights system
  • 15 = custom 4 link truss achter
  • 40 = losi 4" crawler shocks
  • 75 = savox servo
  • 100 = novak rooster regelaar
  • 35 = novak 45T motor
  • 20 = 10A CCBEC
  • 50 = klein materiaal/vet/olie/boutjes
  • 25 = hard staal underdrive gears
misschien ben ik wat vergeten. maar zoals je ziet kan het flink oplopen, maar dat is geheel aan je zelf.
dit heb ik in een tijdsbestek van 2,5 maand er aan gespendeert
 
Laatst bewerkt:
zelf heb ik een cheap ass 6ch 2,4ghz stick-zender. die vind je al voor 35 euro op ebay of hobbyking.
het is goedkoop en niet super naukeurig. maar dat is ook niet nodig. je staat toch niet verder dan 5 meter van je auto.

tja hoe duur kan het worden. dat heb je helemaal zelf in de hand. ik zit nu wel ruim op het dubbele van de aanschafprijs . maar als je een scaler koopt voor 3 a 400 euro, zit je zomaar rond de 800 euro als je een paar maandjes verder bent.
maar je kunt het ook zo laten als het is.

Zo'n zendertje moet ik ook hebben :cool:
1 ch voor rijden
1 ch voor sturen
1 voor led aan/uit doen
Oeps nog 3 over ;)
Da betekend, winch here i come :rolling:

De kit kost toch geen 400? Of bedoel je de kit met alles erop voor te rijden?

Oeps, ik zie nu, tis voor je honcho, niet voor de scx10 :p
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook een heel verhaal op gaan steken nu. Alleen na alles wat murky heeft gezegt, hoeft dat gelukkig niet meer..

scx10 is eigenlijk de meest geschikte wagen voor de combinatie die jij wilt..
en qua upgrades kun je het rustig aan zo gek doen als je zelf wilt..

begin gewoon met de kit van de scx, leuke zender, goeie regelaar met dragbrake, losse bec en een sterke servo..

de andere dingen, zoals dig en verlichting kun je dan altijd later toevoegen..

zender kun je mooi voor een simpe dx5e van spektrum gaan..
regelaar kan ik eigenijk alleen maar een tekin fx-r adviseren.. die zijn perfect, klein en makkelijk in te stellen (heb er zelf 2 in mijn axial xr10 liggen)
servo ga ik eigenlijk altijd voor hitec tegenwoordig.. alleen zijn de servo's een beetje aan de dure kant...

veel succes met de bouw als je hem binnen hebt

groetjes
 
Back
Top