Traxxas Rally VXL topic

Moet zeggen dat de ESC mod . aardig heeft uitgepakt , vandaag 4 lipo's erdoor heen , 1x 3S & 2S , met de speedpinion, en stock banden , ligt in de bocht beter en is bij bocht uitkomen goed controleerbaar . Snelheid is goed , next nog meer uit balanceren :p

zat een beetje op internet te zoeken en kwam dit tegen

De Traxxas 1:16 modellen (Rally, Slash, E-Revo) kan ingesteld worden op een Lipo max 11.1V en of NiMh stand max 18V

dus ::arrow:

deze info komt gewoon van toemen.nl dus is geen joetjoep info maar laat maar als jullie mij nog niet fatsoenlijk kunnen helpen

idd , lekker eigenwijs, en (te)dom om te lezen dan je neus langs is :arrow:

VXL-3m WATERPROOF ESC SPECIFICATIONS
Input voltage: 6 to 12 cells NiMH, 2S to 3S LiPo
Case Size: 26.5mm W x 46.5mm D x 22mm H
Weight: 38 grams
Motors: Sensorless Brushless
Motor Limit: None
On Resistance: 0.0005 Ohms
PWM Frequency: 12,000Hz
Peak Current: 326A
Continuous Current: 52A
BEC Voltage: 6.0V DC
Bron:Traxxas

pssst ,dit staat in je manual van je auto / ESC , dus lekker eigenwijs de Info van de webshop volgen ipv hier raad te vragen :arrow: toedeloe
 
Laatst bewerkt:
jullie zeggen eigewijs maar volgens mij staat er toch duidelijk dat ik met 12 cell nihm kan rijden???



VXL-3m WATERPROOF ESC SPECIFICATIONS
Input voltage: 6 to 12 cells NiMH, 2S to 3S LiPo
Case Size: 26.5mm W x 46.5mm D x 22mm H
Weight: 38 grams
Motors: Sensorless Brushless
Motor Limit: None
On Resistance: 0.0005 Ohms
PWM Frequency: 12,000Hz
Peak Current: 326A
Continuous Current: 52A
BEC Voltage: 6.0V DC
Bron:Traxxas

pssst ,dit staat in je manual van je auto / ESC , dus lekker eigenwijs de Info van de webshop volgen ipv hier raad te vragen :arrow: toedeloe[/QUOTE]
 
ik heb wel is gehoord dat het boven de 17V uit wil komen met een snellader....weet trouwns niet wat hier van waar is...
 
Laatst bewerkt:
daarom maar ik had een idee om van een 6 cell een 5 cell te maken en dan met 11cells te rijden als dat mogelijk is misschien iemand ervaring

ik heb wel is gehoord dat het boven de 17V uit wil komen met een snellader....
 
post # 834 in dit topic ,

en ja als je met een snellader een accu laadt dan is de piekspanning na laden hoger dan het aantal cellen.

dus 7,4 Volt (6cellen) kan na snelladen met bv 2C al gauw 8,4 Volt of hoger liggen , (laad het pack een dagje liggen zal deze zakken naar weer de nominale spanning ~7,4 Volt) , 2x 8,4 Volt = 16,8 V

opgave traxxas 12 cellen = 14,4 Volt
geladen packs (2x6 serie )= 16,8 Volt

mag je zelf bedenken wat nu goed is , bovengenoemde waarde's van snelladen kan afwijken en is niet 100 %

dus bv vrijdag laden en zaterdag gebruiken is prima , zaterdag gebruiken ,snelladen en gelijk weer gebruiken kan bye bye ESC zijn ..snappie:confused::???::|:nosmile:
 
Kijk wel eens in het Mini E-Revo topic. Nard Cox heeft eens speedruns gedaan met de verschillende accu sets. (2s Lipo, 3s Lipo en 12 cell NiMh.) het resultaat was dat de Revo VXL sneller was op 3s Lipo dan op 12 cell NiMh.
 
nu zit ik te kijken bij hobbyking( nog bedankt voor de link trouwens) maar welke is de beste keuze of welke rijden jullie


Ik reed met rhino 3s 1550 mah 20 c .
Die bevielen mij goed.
Rijd nu met graupner 3s 1600 mah 20c.
Wel iets prijziger.

2s lipos had ik van turnigy 2200 mah 20c .

Misschien hebben andere betere ervaringen met andere merken.

Maar deze passen en voldoen aan mijn eisen.
 
ben net aan het meten geweest bedankt voor opmerking anders had ik mooi int schip gezeten

@dooyke : deze ga je niet in de batterytray van de rally vxl krijgen

maar alks ik nu een rhino 3s 1550 mah 20 c neem hoelag kan je er dan ongeveer mee rijden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top