Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
De buggy is (een stuk) kleiner dan een truggy in alle dimensies (lengte, breedte, hoogte). Kan me voorstellen dat het moeilijk is voor te stellen wanneer je nog nooit zo'n auto hebt gezien, maar als je ze eenmaal hebt gezien is het verschil direct duidelijk.
 
De buggy is (een stuk) kleiner dan een truggy in alle dimensies (lengte, breedte, hoogte). Kan me voorstellen dat het moeilijk is voor te stellen wanneer je nog nooit zo'n auto hebt gezien, maar als je ze eenmaal hebt gezien is het verschil direct duidelijk.
Oow, ja ik heb natuurlijk wel eens een bandit gezien en, wat xray truggy's . Maar dat was niet naast elkaar. Dus dat is wat moeilijker te onderscheiden. Behalve de bandit, dat was wel duidelijk maar dat komt vooral door de kap.
 
Indigo, zoek eens een afbeelding / specs op van de Mugen MBX6 en MBX6T (T = Truggy).

Truggy:
mugenmbx6t-1.jpg

Buggy:
mbx-6.jpg


Met die shock tube mod zorg je er voor dat de shock niet zo ver uit kan veren, dus de shock blijven altijd ingeduwt dus de wagen ligt lager. Dat is, naar wat ik lees, precies wat je wilt.

darkfire, waar haal je die wijsheid uit? Mijn spoiler zit vast aan de spoiler brace welke vast zit aan de shocktower/bulk head, de bulk head zit aan het chassis. Heb ik dan een truggy of niet?


:confused: T kan altijd aan mij liggen, maar die stukjes fueltube in t hpi-filmpje zorgen er alleen maar voor dat die niet verder kan inveren; zoals t al zegt ..een bump-stop.
Zodat die juist niet te ver inveert/verlaagt dus. Of ben ik nu gek?

In jouw filmpje, Nard, kan ik alleen maar zien dat je vrij lange stukjes hebt gebruikt, van 15mm? Maar wat t nu precies doet...daarvoor zou je toch een behoorlijke jump moeten maken?

Maar behalve verlagen - wat voor mij niet direct een prioriteit heeft en daar verzin ik wel wat anders op - ...wat is er nog meer nodig om t op een (4wd)-rustler te laten lijken? Of zijn er andere mogelijkheden, met bv andere chassisses?

Ik vind de revo ook wel leuk , maar vaak net iets te groot met een te grote draaicirkel en de merv, mwah...net iets te klein denk ik!
 
Laatst bewerkt:
:confused: T kan altijd aan mij liggen, maar die stukjes fueltube in t hpi-filmpje zorgen er alleen maar voor dat die niet verder kan inveren; zoals t al zegt ..een bump-stop.
Zodat die juist niet te ver inveert/verlaagt dus. Of ben ik nu gek?
Dat dacht ik ook al ja.. Door dat stukje fuel tube wordt de shock afgeremd als hij te laag komt.
 
kez, ik kon het filmpje niet afspelen (nu nog steeds niet) maar jullie zullen wel gelijk hebben, dan heb ik het verkeerd herinnert.

Ik heb inderdaad 15mm fuel tube gebruikt per shock. Dit plaatst je onder de piston, zodoende kan de piston niet compleet naar onder / de shockshaft komt niet compleet uit de shock body. Van oog tot oog is de shock dus korter en een kortere shock betekend lager CoG.

Wat er nog meer nodig is ... denk dat je met een body en wellicht andere wielen al een heel eind komt.
 
Als ik na verloop van tijd weer voldoende geld tot mijn beschikking heb wil ik nog wat dingen voor mijn Rustler VXL gaan kopen.
Vast staat al:
- Sterke batterijpacks (ik ga ws. lipo's kiezen).
- Buggy/truggy banden voor de straat (12 mm, zeskant).

Dat gaat bij elkaar al gauw rond de €100 kosten dus ik denk dat ik eerst de banden ga bekijken en daarna de batterijpacks.
Op mijn rekening-courant staat voor het eerst in jaren onder de €100 (en ik werk nog niet), de spaarrekeningen waar wel erg veel geld op staat zijn eigenlijk nog alleen voor autorijles en studiekosten.

Zijn er nog upgrades voor later die de snelheid van de Rustler verder kunnen toenemen behalve lipo's?
Volgens mij zit het de materialen en de motor van de auto wel snor alhoewel alles altijd beter kan.
 
kez, ik kon het filmpje niet afspelen (nu nog steeds niet) maar jullie zullen wel gelijk hebben, dan heb ik het verkeerd herinnert.

Ik heb inderdaad 15mm fuel tube gebruikt per shock. Dit plaatst je onder de piston, zodoende kan de piston niet compleet naar onder / de shockshaft komt niet compleet uit de shock body. Van oog tot oog is de shock dus korter en een kortere shock betekend lager CoG.

Wat er nog meer nodig is ... denk dat je met een body en wellicht andere wielen al een heel eind komt.
De shock veert minder in, maar de lengte blijft hetzelfde. De bodyposts wordt sowieso ook verlaagd , dan nog een rustler body er op ( als dat past) en dan is het wel goed :D
Nu nog wachten op een goedkopere stampede 4x4 chassis.
 
Zijn er nog upgrades voor later die de snelheid van de Rustler verder kunnen toenemen behalve lipo's?
Volgens mij zit het de materialen en de motor van de auto wel snor alhoewel alles altijd beter kan.

Een zware gearing, 3S, fuel tube mod, goede bandjes en je gaat zonder problemen richting de 100...
 
kez, ik kon het filmpje niet afspelen (nu nog steeds niet) maar jullie zullen wel gelijk hebben, dan heb ik het verkeerd herinnert.

Ik heb inderdaad 15mm fuel tube gebruikt per shock. Dit plaatst je onder de piston, zodoende kan de piston niet compleet naar onder / de shockshaft komt niet compleet uit de shock body. Van oog tot oog is de shock dus korter en een kortere shock betekend lager CoG.

Wat er nog meer nodig is ... denk dat je met een body en wellicht andere wielen al een heel eind komt.


Ja, d8 al wss verkeerde filmpje:-);
maar ik snap t nog niet; de enige manier- volgens mij - om de shock te verlagen is door dan een "stopper" in de shockbody te zetten, zodat de shockshaft niet verder eruit kan...toch?

Bedoel je met shockshaft en piston hetzelfde? Vind een piston niet terug in de manual, alleen pistonheadset...en piston betekent zuiger, toch?
En wth staat CoG voor?:(
 
Maar PK racing zegt trouwens dat er met een 3S lipo niet te rijden is met de Rustler VXL.
Voor de mensen die met een 3S lipo rijden: in hoeverre klopt dit?
 
Maar PK racing zegt trouwens dat er met een 3S lipo niet te rijden is met de Rustler VXL.
Voor de mensen die met een 3S lipo rijden: in hoeverre klopt dit?

Nee joh, met wat ervaring is er goed mee te rijden. aan mijn broertje van 11 zal ik de zender maar niet geven. Maar ik kan er gewoon goed mee rijden hoor, juist beter dan met een NiMh vind ik, je kan VEEL harder en langer dan je met zo'n 8,4 volt NiMh kan dus als je even een speedrun wilt doen is dat zo gedaan. Ik vind het alleen maar fijner.
 
Nee joh, met wat ervaring is er goed mee te rijden. aan mijn broertje van 11 zal ik de zender maar niet geven. Maar ik kan er gewoon goed mee rijden hoor, juist beter dan met een NiMh vind ik, je kan VEEL harder en langer dan je met zo'n 8,4 volt NiMh kan dus als je even een speedrun wilt doen is dat zo gedaan. Ik vind het alleen maar fijner.
Raar dat er dan staat dat zij er mee gereden hebben en het daar haast niet mogelijk mee was.
 
Springt hij dan niet steeds met zijn voorwielen de lucht in?
Ik kreeg een mail terug van PK en ze raden de 3S echt af, behalve als je er spectaculair mee wilt rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top