Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oow, ja ik heb natuurlijk wel eens een bandit gezien en, wat xray truggy's . Maar dat was niet naast elkaar. Dus dat is wat moeilijker te onderscheiden. Behalve de bandit, dat was wel duidelijk maar dat komt vooral door de kap.De buggy is (een stuk) kleiner dan een truggy in alle dimensies (lengte, breedte, hoogte). Kan me voorstellen dat het moeilijk is voor te stellen wanneer je nog nooit zo'n auto hebt gezien, maar als je ze eenmaal hebt gezien is het verschil direct duidelijk.
Indigo, zoek eens een afbeelding / specs op van de Mugen MBX6 en MBX6T (T = Truggy).
Truggy:
![]()
Buggy:
![]()
Met die shock tube mod zorg je er voor dat de shock niet zo ver uit kan veren, dus de shock blijven altijd ingeduwt dus de wagen ligt lager. Dat is, naar wat ik lees, precies wat je wilt.
darkfire, waar haal je die wijsheid uit? Mijn spoiler zit vast aan de spoiler brace welke vast zit aan de shocktower/bulk head, de bulk head zit aan het chassis. Heb ik dan een truggy of niet?
Dat dacht ik ook al ja.. Door dat stukje fuel tube wordt de shock afgeremd als hij te laag komt.T kan altijd aan mij liggen, maar die stukjes fueltube in t hpi-filmpje zorgen er alleen maar voor dat die niet verder kan inveren; zoals t al zegt ..een bump-stop.
Zodat die juist niet te ver inveert/verlaagt dus. Of ben ik nu gek?
De shock veert minder in, maar de lengte blijft hetzelfde. De bodyposts wordt sowieso ook verlaagd , dan nog een rustler body er op ( als dat past) en dan is het wel goedkez, ik kon het filmpje niet afspelen (nu nog steeds niet) maar jullie zullen wel gelijk hebben, dan heb ik het verkeerd herinnert.
Ik heb inderdaad 15mm fuel tube gebruikt per shock. Dit plaatst je onder de piston, zodoende kan de piston niet compleet naar onder / de shockshaft komt niet compleet uit de shock body. Van oog tot oog is de shock dus korter en een kortere shock betekend lager CoG.
Wat er nog meer nodig is ... denk dat je met een body en wellicht andere wielen al een heel eind komt.
eBay?Nu nog wachten op een goedkopere stampede 4x4 chassis.
Zijn er nog upgrades voor later die de snelheid van de Rustler verder kunnen toenemen behalve lipo's?
Volgens mij zit het de materialen en de motor van de auto wel snor alhoewel alles altijd beter kan.
Wat doe je precies bij de fuel tube mod?Een zware gearing, 3S, fuel tube mod, goede bandjes en je gaat zonder problemen richting de 100...
kez, ik kon het filmpje niet afspelen (nu nog steeds niet) maar jullie zullen wel gelijk hebben, dan heb ik het verkeerd herinnert.
Ik heb inderdaad 15mm fuel tube gebruikt per shock. Dit plaatst je onder de piston, zodoende kan de piston niet compleet naar onder / de shockshaft komt niet compleet uit de shock body. Van oog tot oog is de shock dus korter en een kortere shock betekend lager CoG.
Wat er nog meer nodig is ... denk dat je met een body en wellicht andere wielen al een heel eind komt.
Kan het ook met de gearing die er nu op zit?hoezo zou de gearing zwaarder gemaakt moeten worden ?
Welke veranderingen?Ze bedoelen hiermee dat de auto dan zo hard gaat dat de auto niet meer te handlen is.?niet zonder een boel veranderingen
Maar PK racing zegt trouwens dat er met een 3S lipo niet te rijden is met de Rustler VXL.
Voor de mensen die met een 3S lipo rijden: in hoeverre klopt dit?
Raar dat er dan staat dat zij er mee gereden hebben en het daar haast niet mogelijk mee was.Nee joh, met wat ervaring is er goed mee te rijden. aan mijn broertje van 11 zal ik de zender maar niet geven. Maar ik kan er gewoon goed mee rijden hoor, juist beter dan met een NiMh vind ik, je kan VEEL harder en langer dan je met zo'n 8,4 volt NiMh kan dus als je even een speedrun wilt doen is dat zo gedaan. Ik vind het alleen maar fijner.
Dat vind ik zelf ook raar idd...dan hebben hun een heel andere rijstijl..Raar dat er dan staat dat zij er mee gereden hebben en het daar haast niet mogelijk mee was.