Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed afspoelen, wd40 erover heen, en na uurtje droogwrijven.

Dan komt het allemaal wel goed

ja ik heb zon bashmuts liggen die ik via ebay heb gekocht maar het probleem is dat de motor redelijk heet word onder zon muts.

Hoe zit het met truggy wielen voor een Rustler VXL.
Zijn die beter dan de standaard wielen en kunnen die beter bochten nemen?
Een rustler is een truggy dus dat zou moeten lukken, bij conrad hebben ze ook hele goedkope wielen die ook passen. Let op, de rustler heeft een 12 mm wielmeenemer met 6 kanten.

En even over iets anders, ik zat er over na te denken om een 4wd Rustler te maken. Door een 4x4 stampede chassis te kopen en die te verlagen en te modificeren tot een Rustler. Denken jullie dat dit wel zal lukken? En wat zal er precies voor nodig zijn om het zo ver te verlagen, of gaat dat gewoon lukken door de shocks te verplaatsen?

:nooo::nooo::nooo::nooo:

Om toch nog iets bij te dragen in mijn eigen topic:

Shock tube mod.
Stadium truck is toch een truggy? Als je het googelt bij afbeeldingen krijg je ongeveer dezelfde foto's. correct me if i'm wrong.

En ik heb gezocht in dit topic of er al iets van een shock tube mod stond, niks gevonden. Zou je het even uit kunnen leggen?

Een rustler is een truggy dus dat zou moeten lukken, bij conrad hebben ze ook hele goedkope wielen die ook passen. Let op, de rustler heeft een 12 mm wielmeenemer met 6 kanten.

En even over iets anders, ik zat er over na te denken om een 4wd Rustler te maken. Door een 4x4 stampede chassis te kopen en die te verlagen en te modificeren tot een Rustler. Denken jullie dat dit wel zal lukken? En wat zal er precies voor nodig zijn om het zo ver te verlagen, of gaat dat gewoon lukken door de shocks te verplaatsen?

Geen truggy...maar wat t dan wel is...:rolleyes:

Iig... 4wd, daar denk ik ook al langer over, dan ben ik tevreden en hoef ik in principe ook nog maar 1 auto..ga me er ook eens wat meer in verdiepen.....in dat chassis waar jij het over hebt..

Verder...euh...shock tube...?

Correction: Een stadium truck (zoals de Rustler) is geen truggy.

Geloof het of niet, maar er zijn meer auto's dan enkel de Rustler en de MOD kan dus ook op meerdere wagens worden toegepast. Ik heb het zelf ook gedaan met mijn Savage Flux, zie het filmpje hieronder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah ok, weet ik dat ook weer, het verschil is dus dat een truggy 4wd is en dunnere banden heeft? ( een tussenstap tussen een stadium truck en een buggy? )

En hoe maak je hem dan breder/lager? zo'n shock tube mod zorgt er alleen voor dat hij minder hard neer komt als hij verkeerd neer komt lijkt mij.

En die savage is goed gelukt! Ziet er nice uit!

Indigo, zoek eens een afbeelding / specs op van de Mugen MBX6 en MBX6T (T = Truggy).

Truggy:
mugenmbx6t-1.jpg

Buggy:
mbx-6.jpg

Met die shock tube mod zorg je er voor dat de shock niet zo ver uit kan veren, dus de shock blijven altijd ingeduwt dus de wagen ligt lager. Dat is, naar wat ik lees, precies wat je wilt.

darkfire, waar haal je die wijsheid uit? Mijn spoiler zit vast aan de spoiler brace welke vast zit aan de shocktower/bulk head, de bulk head zit aan het chassis. Heb ik dan een truggy of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back