Afbouw verslag 2,10m Katana

zo nu kan ik weer in mijn handjes klappen:D moet ik heb helemaal in evenwicht laten liggen met het zwaartepunt of iets naar voren laten hangen
 
zo zwaartepunt gecontroleerd met pap,

Alexander, lood in de staart????? was je motor dan van beton;)
Ik moet 587gram lood op de neus plakken!!!!!!

zien jullie wel dat ik een lichte bouwer ben:rolleyes:

als ik ga vliegen is het al in de ochtend zodat ik in de middag wel een vlucht gemaakt heb beelden komen zeker hier te staan:D!
 
heeft er iemand tips voor de motor te starten(niemand heeft op onze club heeft bezine gevlogen) niemand weet er dus iets van af;) wel erg he
 
katana

1-Kist goed vast zetten.
2-ontsteking uit zetten
3-choke dicht (gas mag open)
4-een keer of 15 prop rondhalen (je voelt de druk opbouwen)
5-ontsteking aan
6- prop aanslaan (zou na een 3 tot 8 keer moeten aanslaan)
7- choke open.
8- gas iets openen
9-prop aanslaan (zou na een paar keer moeten starten)

Indien de motor niet wil starten nogmaals de kist goed primen (choke dicht)
Bij mij werkt dit uitstekent (turnigy hp50cc)

Succes met de maiden

Gr Sas
 
Laatst bewerkt:
katana

Je moet de choke dicht doen om ervoor te zorgen dat je bij het primen de benzine doorzet (carb).
Er komt altijd lucht bij.
Gebruik je de choke niet, kan je aanslaan tot je geen arm meer over hebt.
Kijk even bij youtube, daar zal je zien dat nagenoeg iedere benzine kist gestart wordt door eerst de choke dicht te zetten, aantal keer primen (rondhalen) ontsteking aan, en aanslaan tot je motor start (kortstondig aanslaat).
Dan je choke open zetten en vervolgens zal hij na een paar keer aanslaan starten.
Vergeet niet dat je je prop op de juiste positie zet tov je ontsteking.
Hiermee bedoel ik dat je moet voorkomen dat de ontsteking pas vonkt als je prop beneden is.
Ik heb mijn prop iets voor het bovenste punt staan, op het moment dat ik hem aansla zal de ontsteking optreden nadat de prop voorbij het hoogste punt is (rechtomhoog).
Is ook wat veiliger voor je vingers.

ps de laatste choke dicht was een tikfout, heb ik aangepast.
TIP VAN FLIP: mocht je problemen hebben met starten kijk dan of er in je choke plaatje een gaatje zit.
Deze kan je dichtsolderen, hierdoor zal er een betere aanzuiging naar je carberateur zijn bij het choken.

Gr Sas
 
Laatst bewerkt:
Ach, als Raoul er met zijn speed cobra kan starten en landen en ikke de hotliner er kan landen dan is er geen probleem. 70x100 meter is ruim genoeg voor starten en landen.

De meesten zijn het een beetje goed gewend met een veldmaat van 170x100 meter. Helaas nu door de kleiwinning dus tijdelijk maar 70x100 meter en er heeft nog maar eentje in het gat geland.

Zoals ook in de pb gezegd gewoon meenemen dat ding morgen :). Veld is welliswaar kleiner maar met goed mikken lukt het aardig. Dat heet dan gewoon landen kunnen. De cobra, hotliner, etc hebben een veel grotere landingsruimte nodig als jouw kist. Ben het met Theo eens, de meeste bij ons zijn verwend en lui geworden. Nu moet je echt goed binnen komen ipv gewoon je kist ergens neer te droppen. Bij twijfel de zender overgeven aan Theo of mij, landen we dat ding wel veilig voor je. Geen probleem.

Instructies staan er dus aan de slag morgen.

Ennuh, Theo, wie is er met wat over de rand gegaan? Ben nu wel benieuwd ;)
 
De ontsteking mag je ook aanleggen bij het choken, op die manier weet je dan wanneer hij benzine heeft. Hij gaat dan 2-3 seconden hoog op in toeren en dan valt hij stil. Dan de choke open zetten en starten...

Succes ermee
 
oke ik zal dit al onthouden.

ik heb zojuist 15KG lood gekocht ;) dat weegt de kist klaar nog niet eens:)

zometeen nog wat soldeerwerk en laden met die hap:D
 
Zei ik ook al. Lood is dood gewicht Kevin. Zeul je alleen maar mee. Dus altijd met de bestaande componenten proberen te schuiven voor zover mogelijk. Is vaak meer mogelijk als je denkt. Hoe lichter hoe beter te landen ;)
 
dat is inderdaad wel zo, soms is er nog iets ruimte en is wel een mooie oplossing als je daar de mogelijkheid voor hebt.
maar eerst accu,s en ontsteking naar voren.
 
hoeveel lood dan wel?
als het niet anders kan kan je natuurlijk niet alles, bij mijn Giles zit er zo een 150 gram in de staart, en hij vliegt perfect zo..
 
Back
Top