katana
Je moet de choke dicht doen om ervoor te zorgen dat je bij het primen de benzine doorzet (carb).
Er komt altijd lucht bij.
Gebruik je de choke niet, kan je aanslaan tot je geen arm meer over hebt.
Kijk even bij youtube, daar zal je zien dat nagenoeg iedere benzine kist gestart wordt door eerst de choke dicht te zetten, aantal keer primen (rondhalen) ontsteking aan, en aanslaan tot je motor start (kortstondig aanslaat).
Dan je choke open zetten en vervolgens zal hij na een paar keer aanslaan starten.
Vergeet niet dat je je prop op de juiste positie zet tov je ontsteking.
Hiermee bedoel ik dat je moet voorkomen dat de ontsteking pas vonkt als je prop beneden is.
Ik heb mijn prop iets voor het bovenste punt staan, op het moment dat ik hem aansla zal de ontsteking optreden nadat de prop voorbij het hoogste punt is (rechtomhoog).
Is ook wat veiliger voor je vingers.
ps de laatste choke dicht was een tikfout, heb ik aangepast.
TIP VAN FLIP: mocht je problemen hebben met starten kijk dan of er in je choke plaatje een gaatje zit.
Deze kan je dichtsolderen, hierdoor zal er een betere aanzuiging naar je carberateur zijn bij het choken.
Gr Sas