heb je al enig idee waarmee je het gaat aandrijfen?
Niet 100%... er is wel een Turnigy 180A Marine ESC onderweg, ik veronderstel dat ik op 5S of 6S LiPo ga varen, de motor weet ik nog niet helemaal... misschien wel eentje van Leopard, misschien zo'n watergecooled ding van bij MHZ. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit...
Ondertussen weer wat verder gedaan met de bouw.
Aan de opening waar de canopy komt, een flensrand ingewerk. Eerst de huidige spanten iets verlaagd:
Vervolgens een mooie flensrand ingewerkt, het hoogteverschil tussen het uiteindelijk dek en de flens zal 3mm bedragen. Ik hoop hiermee een systeem te kunnen maken dat ik in combinatie met een canopy van zo'n 1,5mm nog 1,5mm over heb voor een rubber dichting.
Vervolgens werk gemaakt van het "staartje" (hoe noemt dit ding achteraan waar het roer aankomt?) Vermits er hier volgens mij toch aardig wat krachten op komen van zowel schroef als roer, is dit gemaakt van 4mm vliegtuigtriplex, achteraan zelf 8mm voor extra sterkte voor de schroefbevestiging.
Even "droog" passen:
Vervolgens de "machinekamer" verzien van schuine kanten zodat het lamineren beter wil lukken in de hoeken, en de volledige binnenkant van de boot ingesmeerd met 2 lagen G4. De eerste laag G4 is 30% verdund zodat deze goed in het hout trekt, de tweede laag is onverdund en sluit alles helemaal af. (G4 is een PU-vernis voor wie het niet kent)
Even alle spullen klaarleggen om de machinekamer met enkele glasmatjes te bekleden:
Resultaat, machinekamer verstevigt met 3 x 160grams glasvezel:
Deze ochtend stond DHL hier ook aan de deur met een pakketje van Hydro&Marine, levering van m'n roer + strut + flex: