Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

@ Stewie waar blijven die fotos van je MBX6 ??? :D

@ Snellehenk heb je het probleem gevonden?

Ps niemand een mooie MBX6t body kopen?

p1010451ql.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Snellehenk heb je het probleem gevonden?

Vanmiddag ga ik eerst even de koppeling bekijken en daarna het achterdiff.
Als het daarin niet zit moeten het voordiff en middendiff er ook aan geloven.

Voordiff is net een nieuwe pinion en ring gear in gegaan, dus dat kan het niet zijn.
Middendiff ziet er van buiten goed uit en kan ik me ook niet voorstellen dat het daarin zit.

Achterdiff zat een redelijk versleten ring gear in maar daar is wel een nieuwe pinion in gegaan dus daar heb ik het meeste twijfel over.

Koppeling heeft nog maar 1 liter gehad dus dat is het denk ik ook niet.
 
Controleer vooral de lagers! Daar zou er wel eens eentje de boosdoener kunnen zijn! Misschien zit er eentje een beetje scheef of dat er iets vast zit...
 
Haal het middendiff er eens uit en draai met de hand aan de voor en achteras en voel als deze soepel lopen.

Maar volgens mij gaat je motor niet hoog in toeren lopen als de aandrijving stroef loopt. Enkel lager in toeren maar wel warm. Zeker dat motor gewoon niet te arm staat?
 
Achterdiff er zojuist uit gehaald....ring gear was behoorlijk gestript en zal tijdens het rijden zijn gaan doorslippen. Nieuwe ringgear erop gezet en het voelde al een stuk beter.
Zal wel preventief ook de pinion nog vervangen, die heeft ook op zijn donder gehad.
 
Afgelopen weekend heb ik mijn mbx6 geprobeerd op onze nieuwe baan, met de setup van Jan voor de baan van ORMCO. Moet toch wel zeggen dat ik van de buggies veruit het meeste grip had. De ondergrond is erg hard en bied vrij weinig grip. De anderen reden allemaal met vrij dunne olie. Sommigen draaiden om de haverklap om hun as heen, mijn buggy was vrij goed handelbaar. Wel was het behoorlijk veel de achterkant omgooien om de bocht scherp te nemen maar hé dat is ook een kunst ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas werkt het bewerken op mijn telefoon niet dus excuus voor mijn dubbelpost. De ondergrond is trouwens zo hard dat je bij truggies de banden zijwaards hoorde schuiven/schrapen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen weekend heb ik mijn mbx6 geprobeerd op onze nieuwe baan, met de setup van Jan voor de baan van ORMCO. Moet toch wel zeggen dat ik van de buggies veruit het meeste grip had. De ondergrond is erg hard en bied vrij weinig grip. De anderen reden allemaal met vrij dunne olie. Sommigen draaiden om de haverklap om hun as heen, mijn buggy was vrij goed handelbaar. Wel was het behoorlijk veel de achterkant omgooien om de bocht scherp te nemen maar hé dat is ook een kunst ;-)

Maar dat is een astrobaan en die is totaal verschillend van setup als van een dirt baan. Setup kan zeker beter hoor :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dat is een astrobaan en die is totaal verschillend van setup als van een dirt baan. Setup kan zeker beter hoor :p

Uiteraard, maar ik wilde alleen maar zeggen dat de dikke diff olie (15/15/10) zeker een stuk beter werkt op de ondergrond dan de dunne olien die de anderen gebruikten :p Ik ga gewoon door puzzellen :D
 
Dat is helemaal verschillend wat voor rijstijl je fijner vind, Dikke olie bevalt mij juist minder als dunne olie (Van het midden diff uitgaand)
 
Ik ben voor de truggy cup van maandag a.s. hard op zoek naar een 10T bevel gear E0249, maar de diverse winkels hebben deze niet op voorraad en helaas is RC-Speedhouse ook niet aanwezig tijdens de race van aankomende maandag, anders hadden zij dit onderdeel ongetwijfeld mee kunnen nemen. The Border/Mugen Shop, AK Modelbouw en RC-Pitstop hebben dit onderdeel niet op voorraad.

Heeft er iemand nog een tip welke winkel in de buurt van Zuid-Holland dit wel op voorraad heeft? Of is er misschien iemand die dit onderdeel nog nieuw bij zijn reserve onderdelen heeft liggen...?

Aangezien dit topic wellicht door veel MBX6T rijders wordt gelezen:
Wie kan me uit de brand helpen? Vast bedankt!

PS: Ik woon in Zoetermeer...
 
Dit was ik afgelopen weekend. Let niet op de motor, de koppeling was aan gort en ik had een lek in het rubber van de gas schuif. Dat leverde me nogal wat problemen met afstellen op. Elke keer als ik de auto startte was de afstelling anders. De ene keer te rijk, de andere keer te arm. De koppeling grijpt ongelooflijk vroeg aan (kun je ook wel horen). De schoentjes waren op een of andere manier allemaal stuk.


Let ook niet te veel op de baan, die is namelijk (nog) niet af ... :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit was ik afgelopen weekend. Let niet op de motor, de koppeling was aan gort en ik had een lek in het rubber van de gas schuif. Dat leverde me nogal wat problemen met afstellen op. Elke keer als ik de auto startte was de afstelling anders. De ene keer te rijk, de andere keer te arm. De koppeling grijpt ongelooflijk vroeg aan (kun je ook wel horen). De schoentjes waren op een of andere manier allemaal stuk.


Let ook niet te veel op de baan, die is namelijk (nog) niet af ... :p

Met andere woorden, let niet teveel op deze post??? :rolling:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top