Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Hallo ik heb een e-revo vxl gekocht een half jaar geleden.
De elektronica is het stilletjes aan het begeven.
Dus is de vraag terug de vellion kopen of een ander setje?
En hoe stel je een slipperclutch corect af?

Grts Toon
 
Hallo ik heb een e-revo vxl gekocht een half jaar geleden.
De elektronica is het stilletjes aan het begeven.
Dus is de vraag terug de vellion kopen of een ander setje?
En hoe stel je een slipperclutch corect af?

Grts Toon

Zoals je al weet rij ik de sidewinder Sct met de neu castle 1410-1y combo, ben er zelf heel tevreden over, zeker de esc is stukken beter dan de originele. Er zijn van esc ook andere (mss goedkopere) oplossingen, er is iemand die met een ezrun esc rijd d8 ik, en als ik mij goed herinner waren ook hier de verschillen groot met de originele esc, Nard reed de originele motor met een mamba max esc (kijk maar in de te koop sectie, zijn volledige revo staat er te koop).
Ik zou allesinds een andere esc nemen, de originele motor is wel ok tenzij je meer power wilt...

EDIT: slipperclutch is volledig vastdraaien en dan 1/4 of 1/2 losdraaien d8 ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ik heb een e-revo vxl gekocht een half jaar geleden.
De elektronica is het stilletjes aan het begeven.
Dus is de vraag terug de vellion kopen of een ander setje?
En hoe stel je een slipperclutch corect af?

Grts Toon

Rij je op LiPo's dan?

Volgens mij rij je de auto eerder stuk met LiPo accus :P, Traxxas staat toch wel bekend om zijn "goede" elektronica en degelijke auto's.
 
Rij je op LiPo's dan?

Volgens mij rij je de auto eerder stuk met LiPo accus :P, Traxxas staat toch wel bekend om zijn "goede" elektronica en degelijke auto's.

Lipo's hebben er nix mee te maken, trouwens ESC en motor mogen tot 3s! Ik heb zelf zeer veel gereden met 2s en 3s op originele setup, op 2s heb je er zelden problemen mee (temps) op 3s moet je de temps goed in de gaten houden. Trouwens de Merv op Nimh is maar nix, 2x vol doortrekken en je nimh is eraan voor de moeite, vermogen zakt in elkaar en als je kalm rijd heb je misschien 10min rijtijd per batterij... Op lipo is hij tenminste fun, en mijn ESC en motor werken zelfs nog steeds perfect, de originele VXL combo zit nu op mijn Firestorm 10t (was nitro, omgebouwd naar electro) en werkt daarin op 3s perfect... En zoals ik al zei, is de originele motor vrij goed, alleen denk ik dat je in dit forum genoeg Merv rijders gaat vinden die allemaal vinden dat de originele ESC bagger is.
 
Hallo,

Om effie te zeggen ik rij nog niet met lipo's heb nog maar pas een lipo lader gekocht voor mijn vliegtuigen maar nog geen lipo's voor de MERV.
Nu ik het daar toch in een keer over heb welke lipo's zouden er in passen want mijn zippy 2s past er juist niet in dus welke zou ik moeten gaan halen doe er wel in kan?
Ik denk dat ik vanaf nu maar telkens ook 1 batterij per keer ga rijden laten afkoelen en terug gaan en niet meer de nimh in parrallel dan zal hij wel niet meer te warm worden.
Alvast badankt voor de hulp.
Grts Toon
 
Denk dat het al een keer of 100 hier ergens vermeld staat laatste keer één pagina terug. Maar dit zijn de 2S lipo's welke bijna iedereen gebruikt:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 2S 20C Lipo Pack

Hallo,

Om effie te zeggen ik rij nog niet met lipo's heb nog maar pas een lipo lader gekocht voor mijn vliegtuigen maar nog geen lipo's voor de MERV.
Nu ik het daar toch in een keer over heb welke lipo's zouden er in passen want mijn zippy 2s past er juist niet in dus welke zou ik moeten gaan halen doe er wel in kan?
Ik denk dat ik vanaf nu maar telkens ook 1 batterij per keer ga rijden laten afkoelen en terug gaan en niet meer de nimh in parrallel dan zal hij wel niet meer te warm worden.
Alvast badankt voor de hulp.
Grts Toon
 
mijn banden van de e-revo zijn vanbinnen nat hoe kan je die het beste drogen??

en

kan je met een snellader de accu's in serie zetten op de lader?

dan hoef je ze niet te verwisselen.
 
mijn banden van de e-revo zijn vanbinnen nat hoe kan je die het beste drogen??

en

kan je met een snellader de accu's in serie zetten op de lader?

dan hoef je ze niet te verwisselen.

Gewoon een dagje bij verwarming :confused:. Niet in serie zetten gewoon apart opladen. Is het zo'n een moeite om de accu's te wisselen?
 
waarom rijst??

en het zijn nimh van traxxas en de seriekabel van traxxas met een vector nx80 fusion oplader warom zou dat niet kunnen
 
Als je de accu's in serie of parallel gebruikt in de auto, dan mag je ze zonder problemen laden in serie op de lader. De reden waarom ik zeg dat je ze samen moet gebruiken is vrij simpel. Het laden van een accu die 20% vol en bv 40% is gaat dikke problemen geven bij serie laden, maar omdat je ze samen gebruikt in auto zouden ze altijd gelijk moeten blijven.

Er zijn personen die ze parallel doen laden, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van, aangezien de delta-piek van een NiMh zowiezo al vrij kritisch is, met een pack parallel zul je zien dat de lader vaak niet zal 'afslaan' als het pack vol is. Een Lipo daarintegen kan weer wel zonder problemen parallel, daar kijkt de lader nml alleen naar het voltage. Toch ook daar vind ik het 'zien' van alle losse cellen genoeg voordeel om alleen serie te laden.

Zelf doe ik dit ook met Lipo's, gebruik ze parallel(Merv) of serie(Vorza), laadt ze beide in serie.

Yep rijst werkt echt heel goed hoor, zul je verbaast van staan te kijken. Ik gebruik het meestal voor het redden van bv een natte ontvanger of regelaar, maar zal ook prima werken met bandjes. Gewoon in een pot doen en de spullen erbij, rijst kost geen drol en na een nachtje zijn de spullen ook van binnen echt geheel droog. Geen deksel op de pot doen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Twee dagen geleden had ik wat raad gevraagd over mijn Merc die overhit geraakte.
Na lang zuchten en puffen heb ik hem totaal uiteen gehaald tot het laatste stukje en had ik al rap het probleem gevonden.
Door hem de laatste keer uiteen te halen had ik een schroef niet goed genoeg aangedraait en was mijn achterste diff helemaal vol geraakt met zand en dat tussen de olie was een grote opstopping ook had ik een steentje zitten aan de middenste as van de wagen nu ik hem helemaal heb nageken op enige openingen (wat niet was) ben ik er terug mee op straat gegaan.
Op straat was er totaal geen overhittings probleem (beetje warm meer niet).
En vanachter op het zelf aangelegde parkour ook niet.
Dus voor degene die ook overhittings problemen hebben diff's nakijken ;)

Grts Toon
 
Ik heb me Merv nu ongeveer 2 a 3 maanden.
Moet je er nu al beetje met onderhoud beginnen? Heb hem namelijk nog nooit uitelkaar gehaald ofzo.
Moet je ook olie (WD40 ofzo) in de motor spuiten of wielen?
 
Back
Top