Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Geen WD40!, gewoon ffe zand weg halen met een kwast (ook van je lagers), als je hoge druk spuit heb moet je die gebruiken. hij hoeft niet helemaal uit elkaar ofzo, dat doe je pas als je denkt dat het nodig is.

Ik neem aan dat je met hogedruk een luchtdrukspuit bedoeld en geen Karcher;)

Geen WD40!, gewoon ffe zand weg halen met een kwast (ook van je lagers), als je hoge druk spuit heb moet je die gebruiken. hij hoeft niet helemaal uit elkaar ofzo, dat doe je pas als je denkt dat het nodig is.

Als je de accu's in serie of parallel gebruikt in de auto, dan mag je ze zonder problemen laden in serie op de lader. De reden waarom ik zeg dat je ze samen moet gebruiken is vrij simpel. Het laden van een accu die 20% vol en bv 40% is gaat dikke problemen geven bij serie laden, maar omdat je ze samen gebruikt in auto zouden ze altijd gelijk moeten blijven.

Er zijn personen die ze parallel doen laden, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van, aangezien de delta-piek van een NiMh zowiezo al vrij kritisch is, met een pack parallel zul je zien dat de lader vaak niet zal 'afslaan' als het pack vol is. Een Lipo daarintegen kan weer wel zonder problemen parallel, daar kijkt de lader nml alleen naar het voltage. Toch ook daar vind ik het 'zien' van alle losse cellen genoeg voordeel om alleen serie te laden.

Zelf doe ik dit ook met Lipo's, gebruik ze parallel(Merv) of serie(Vorza), laadt ze beide in serie.

Yep rijst werkt echt heel goed hoor, zul je verbaast van staan te kijken. Ik gebruik het meestal voor het redden van bv een natte ontvanger of regelaar, maar zal ook prima werken met bandjes. Gewoon in een pot doen en de spullen erbij, rijst kost geen drol en na een nachtje zijn de spullen ook van binnen echt geheel droog. Geen deksel op de pot doen.

dus gewoon met velg en al in de rijst.

Ik heb mijn bestelling bij thetoyz.com binnen.

Ik heb de 8 rpm armen erop gezet, en de heatsink geinstalleerd. Ik moet de heatsink toch gewoon op een van de aansluitingen doen? Ik heb hem op channel 5 dacht ik. Is dat goed?

Ik wilde gaan rijden, gaf bijna vol gas(met 2 NiMH's in serie) maar de auto maakte geen wheelie of iets, hij ging redelijk sloom vooruit. Kan het dan zijn dat de slipper clutch niet goed staat? Ik heb daar nog nooit aangezeten...

Ik krijg binnenkort ook mijn hobbyking.com pakketje binnen met daarin 3 lipo's. Moet ik daarvoor nog iets veranderen aan mijn auto? Ik heb de 'speed pinion' er al op staan.

Ik heb mijn bestelling bij thetoyz.com binnen.

Ik heb de 8 rpm armen erop gezet, en de heatsink geinstalleerd. Ik moet de heatsink toch gewoon op een van de aansluitingen doen? Ik heb hem op channel 5 dacht ik. Is dat goed?

Ik wilde gaan rijden, gaf bijna vol gas(met 2 NiMH's in serie) maar de auto maakte geen wheelie of iets, hij ging redelijk sloom vooruit. Kan het dan zijn dat de slipper clutch niet goed staat? Ik heb daar nog nooit aangezeten...

Ik krijg binnenkort ook mijn hobbyking.com pakketje binnen met daarin 3 lipo's. Moet ik daarvoor nog iets veranderen aan mijn auto? Ik heb de 'speed pinion' er al op staan.

niet toevallig op trainings-mode staan? als het de slipper clutch is zou die veel toeren moeten maken.

als je met lipo's gaat rijden moet je hem in lipo-modus zetten, oftewel Voltage cuttoff om je lipo's heel te houden. (staat in handleiding)

niet toevallig op trainings-mode staan? als het de slipper clutch is zou die veel toeren moeten maken.

als je met lipo's gaat rijden moet je hem in lipo-modus zetten, oftewel Voltage cuttoff om je lipo's heel te houden. (staat in handleiding)

Hmm, ik heb hem niet op trainings-mode staan en je hoort hem wel volle toeren maken.. ik zal strax even kijken of het de trainings-mode is..

Ja okee, dat wist ik, verder hoef ik niks te doen?

koppeling lijkt mij dan wat te losjes afgesteld.

filmpje afstellen koppeling: [URL="
- ‪how to get the right slipper clutch adjustment‬‏[/URL]

edit: ...verder hoef je idd niks te doen ...voltage cutoff is gewoon heel belangrijk bij lipo

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was inderdaad de koppeling. Heb zoals in het filmpje afgesteld en hij gaat nu beter. Wel een ander ding, mijn gpm turnbuckle is gebroken. Het topje, waar het plastic gedeelde opzit is afgebroken. Geen sterk metaal dus.... Heb mijn oude er weer op gezet. als ik weer iets haal dan neem ik gelijk iets van die mee, ik denk die van traxxas zelf.

Verder wordt de motor met de heatsink helemaal niet meer heet, ik kon nooit mijn vinger er langer dan 2 seconden ophouden en nu kan ik hem er zo lang ophouden als ik wil. Echt een verbetering! De ESC is wel zoals normaal nog heel heet. Iemand daar een goede ventilator voor kunnen vinden?

Mijn lipo's zijn donderdag geland in Zurich, hoe lang duurt het nog voordat ze er zijn denken jullie?

Het was inderdaad de koppeling. Heb zoals in het filmpje afgesteld en hij gaat nu beter. Wel een ander ding, mijn gpm turnbuckle is gebroken. Het topje, waar het plastic gedeelde opzit is afgebroken. Geen sterk metaal dus.... Heb mijn oude er weer op gezet. als ik weer iets haal dan neem ik gelijk iets van die mee, ik denk die van traxxas zelf.

Verder wordt de motor met de heatsink helemaal niet meer heet, ik kon nooit mijn vinger er langer dan 2 seconden ophouden en nu kan ik hem er zo lang ophouden als ik wil. Echt een verbetering! De ESC is wel zoals normaal nog heel heet. Iemand daar een goede ventilator voor kunnen vinden?

Mijn lipo's zijn donderdag geland in Zurich, hoe lang duurt het nog voordat ze er zijn denken jullie?

bij mij duurde het toen nog een week. is te doen:p

Word de motor echt heet als je met LiPo's rijd dan?
Vind met de normale stock battery dat de motor helemaal niet heet (beetje warm) word.

Hoelang kun je gemiddeld op een LiPo accu rijden?

bij mij duurde het toen nog een week. is te doen:p

okee, dan komen ze dus rond donderdag :D Probleem is dan dat ik erg veel moet leren.. dus dan kan ik waarschijnlijk pas de week erop op vrijdag rijden. Het is dus niet erg als ze veel later komen.

Dan heb ik vakantie en dan ga ik lekker veel rijden :)

Ik rij met één MERV met de Castle Creations ESC en de andere met de orginele. Er zit verschil in maar zoveel dat ik de orginele zou gaan vervangen voordat deze stuk is, echt niet. Vind het het geld zeker niet waard. Gewoon rijden en als het stuk is vervangen.

ik wou een weten hoe snel de merv gaat 0p 4 cell lipo
en wat gebeurt er als je op 6 cell gaat rijden .
met 4 cell hoe moet je rijden zodat hij niet stuk gaat of verbrand.

Back