Even jullie aandacht voor 26 juni in Saasveld.

Misschien wel handig om zelf een stoel mee te nemen. Ik heb in ieder geval een tafel en 4 kuipjes in de tent gezet.
Stroom is ook geregeld, er loopt een haspel tot in de tent en een doos met voldoende aansluitingen voor de laadapparaten.
Het terrein staat vol met oldtimer voertuigen e.d. maar dat staat allemaal achter ons. Voor ons is een zee van ruimte waar niets staat.
Ik heb even snel wat op de foto bijgekrabbeld, hoop dat het iets duidelijker is zo....
GroteFoto-SSZXOKQN.jpg


Tot morgen!!

Groeten,

Paul.

Oei Serge, da's inderdaad balen voor jou. Heb je geen collega die zo vriendelijk wil zijn?? Ikzelf draai dit soort diensten ook en kan altijd wel een collega vinden. Ik wil het niet erger voor je maken maar het word een hele mooie dag morgen..
 
Laatst bewerkt:
Is er ook een adres die ik in de tomtom kan zetten? En vanaf hoe laat ben je er Paul?



----------------------
Sent from iPhone.
Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :-)
 
Als je het adres ''Loodijk 9'' in Saasveld invoert moet het lukken. De borden geven je dan de route wel aan..
Het is wel een beetje in de rimboe maar prima te vinden. Vanuit Borne moet je Weerselo aanhouden en vice versa andersom :-).
Ik ga zo naar bed en ga er morgenvroeg om 7.30 uur uit, denk dat ik er om 8.00 a 8.30 uur al wel ben.
Mocht het met de route o.i.d. niet lukken kun je me bellen op 06-44555646.

Welterusten!!
 
Zo, ik ben weer thuis. Beetje verbrand en een geweldige dag gehad.
Het was erg gezellig en de baan was wat knollerig maar goed te vliegen. We hebben ook wel enorm mazzel gehad met het weer zeg!
Door het drukke vliegen weer eens geheel vergeten foto's of filmpjes te maken maar ik weet dat ze er moeten zijn, dus kom maar op :-)

Terug in de auto wat meer ruimte doordat Jaap mijn Cirrus over heeft genomen. Het veld was te klein om er mee te vliegen maar ik wens je alvast heel veel plezier Jaap!

En jammer dat Hendrik met z'n Kadett na de eerste mislukte sleepstart met mijn Starlight (klittebandje schoot los, ik ga er denk ik toch maar eens een sleepkoppeling zien in te wurmen) op de terugweg vergat zijn sleeplijn af te werpen. Die bleef dus prompt in het prikkeldraad hangen waarop de Kadett ineens op 5 meter hoogte stil stond. En daar zijn ze niet op gebouwd :(

Heb me dus moeten behelpen met een hele korte hoogstart (uitgerekt net 130 meter, ongeveer 50 meter lijn). Hoogte was daarmee 60 tot 80 meter, dan is het moeilijk weg komen. Wel 2x gelukt :-)

De Motorspatz had ook wat moeite met het hoge/hobbelige gras, de wind dwars op de baan en het iets kleinere propje wat ik heb gemonteerd. Alle ingrediënten voor spannende starts. Maar ook dat is allemaal goed gegaan.

Tot slot heb ik Hendrik z'n Huhntje twee sleepjes gegeven, dat ging uitstekend en Hendrik parkeerde z'n bonte kip keurig op het veld. Wat best een prestatie was, zonder remkleppen.

Verder veel gekletst, mensen leren kennen, zeer diverse vliegtuigen gezien (en die heli demo's waren écht gaaf!)....kortom; een dag om in te lijsten.

Mensen van Icarus en het oldtimerfestival; als jullie mee kijken, heel erg bedankt en hopelijk tot volgens jaar!
 
hoi

paul, nog bedankt dat ik nog even met de asw mocht vliegen ,blijft een geweldige kist om mee te vliegen (beetje spijt),jammer dat de kids al weer zo snel weg wilden gaan .
maar ik ga mijn best doen om er volgende week ook bij te zijn

gr paulus
 
Zo... Nick en ik zijn ook weer thuis.

WAT EEN GEWELDIGE DAG EN WAT ZIJN JULLIE GEWELDIGE MENSEN!!!!!!!

Het was in één woord af!

Ik zal proberen (een beetje moe maar erg voldaan) de dag samen te vatten.

Vanmorgen waren Nick en ik om half 9 op het terrein en we zagen tot onze schrik dat er niet gemaaid was. Snel het een en ander geregeld en 10 minuten later was de tractor op het veld. Toen hij halverwege klaar was hoorden we een stoomfluit en er kwam een hele oude stoomwals van Reef aan. Hij heeft de strip gewalst wat een erg mooi gezicht was.
Dezelfde tijd kwamen de eerste piloten ook al binnen en iedereen zocht zijn stekkie. Nadat de meesten er waren een korte briefing gehouden onder het genot van koffie en Twentse krentewegge.
Al voor 10 uur gingen de eerste toestellen de lucht in en ik heb niet gezien dat het anders werd, werkelijk de hele dag waren er toestellen vliegend te zien.

Alles verliep op rolletjes en iedereen ging prima om met het beperkte veldje dat we ter beschikking hadden.

Ik was de vorige week al druk doende geweest om ook een helikopter te regelen maar tot gisteravond leek dit niet te lukken. Er was gisteren en vandaag een wedstrijd en meeting in Venlo en daardoor was er niemand te krijgen... Maar tot mijn verbazing kreeg ik tegen de middag een telefoontje dat er toch iemand onze richting op kwam met een heli. Het was Frank uit Hengelo, die ook al een indrukwekkende show op onze eigen open dag had gevlogen.
Frank liet vervolgens een aantal demonstraties zien die iedereen met open mond deed staan kijken, echt heel mooi. Frank bedankt !!

In de loop van de middag kwamen er nog meer piloten bij en op een gegeven moment waren we met 18 man en ik geloof wel 50 toestellen. Er werd naar hartenlust gevlogen en mede door het schitterende weer ging het geweldig.
Er was genoeg thermiek voor de zwevers en daar onderdoor gingen de snelle f3j zwevers en de hotliners.
Er werd met een grote verscheidenheid aan toestellen gevlogen, van zowat alles was er wel één.
Hendrik met zijn Bunte Huhn (wat een mooi ding), Arjan met zijn Motorspatz (ook erg mooi), een naburige club met bungee en f3j zwevers, 50 jaar oude Taurus motortoestellen, onze eigen mensen van Ikarus Tubbergen met mooie kisten en ga zo maar door... teveel om op te noemen.

De hele dag is er bijzonder verantwoord en veilig gevlogen, er is op geen enkel moment enig risico voor publiek en piloten geweest. Mannen, jullie zijn echte prof's !

Toen iedereen meest vertrokken was en wij alles opgeruimd hadden heb ik nog even met de organisatie gesproken. Ze waren unaniem erg enthousiast en willen ook heel graag dat we de volgende jaren terug komen. Wij hebben er een echte show van gemaakt en op een gegeven moment hebben er rijen mensen staan te kijken naar ons, dit hadden ze nog nooit meegemaakt!

Rest mij alleen nog om iedereen die de oldtimerdag en mij geholpen hebben, heel, heel erg te bedanken. Jullie waren kanjers !!!
Toch mooi om te zien dat mensen elkaar belangeloos op zo'n manier helpen, klasse!

Ik zal er volgend jaar op letten dat de catering iets beter gaat, daar was wel wat op aan te merken terwijl mij beloofd was dat het in orde zou zijn. Mijn excuses daarvoor...

Tot de volgende keer !!!

Groeten,

Paul.
 
Laatst bewerkt:
mooi om te horen/lezen .zoals eerder gezegd ,jammer dat ik er niet bij kon zijn .
ben zelf in elten op mijn club wezen vliegen (ivm pechdienst is dit wel in 45 minuten te bereizen).geef het volgend jaar door , roggel ik hier nog meer fladderaars .
 
Rest mij alleen nog om iedereen die de oldtimerdag en mij geholpen hebben, heel, heel erg te bedanken. Jullie waren kanjers !!!
Toch mooi om te zien dat mensen elkaar belangeloos op zo'n manier helpen, klasse!

Geen dank. ;) Toch mooi dat je mensen kunt helpen. Heb er zelf een geweldige vliegdag aan overgehouden.

Ik zal er volgend jaar op letten dat de catering iets beter gaat, daar was wel wat op aan te merken terwijl mij beloofd was dat het in orde zou zijn. Mijn excuses daarvoor...

Wat was er mis dan :confused:
Heerlijke bak koffie, frisdrank en hamburger. Wat wil een mens nog meer :cool:

Paul en de rest bedankt.
ik heb genoten.

Groet, Gerhard
 
Na al deze mooie woorden kan ik alleen maar zeggen: organisatie en medevliegers: Bedankt voor deze mooie dag!!

Tja, de Kadett, dat was gewoon dom van me. De laatste tijd vlieg ik alleen op grote velden waar geen prikkeldraad heiningen staan. Daar kun je rustig met lijn landen. Ik was zo stom om het hier niet te doen, dus kwam het lijntje in de prikkeldraad. Schade valt mee: alleen het landingsgestel eronder uit. Probeer het van de week gelijk te repareren (zie draadje sleepvliegtuigen), is goed te repareren.
 
Het waas inderdaad erg leuk! Veel mooie kisten en vluchten gezien. Ikzelf heb met de mentor ook nog enkele vluchtjes gemaakt. De wind en de grootte van het veld maakten wel dat ik me niet zeker genoeg voelde om vaker te vliegen, of om een voor mij nieuwe kist, de cirrus van Arjan, uit te proberen. Maakt niets uit, heerlijk zitten in het zonnetje en genieten van de F3J kisten, de bungee kisten en natuurlijk ook van alle andere kisten. Zeer geslaagd!

Hier nog wat videobeelden. Ik heb er niets aan gestabiliseerd of bewerkt hoor, gewoon even achter elkaar gezet. Verwacht dus geen knetterspectaculaire video :-)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig! We dachten al dat er niemand gefilmt had, maar toch! Dit geeft een heel mooi beeld van de dag, super!
 
Het Hoentje achter de Taxi...ik blijf dat een prachtige combinatie vinden.
Hele goede impressie van de dag Jaap, je hoort ook dat er veel gelachen en gekletst werd. Echt een topdag.
 
Errug jammer dat ik er niet bij kon zijn, al mijn hoop is nu gevestigd op de komende zondag: andere locatie, gelijke Twentse sfeer!

Jacob
 
Errug jammer dat ik er niet bij kon zijn, al mijn hoop is nu gevestigd op de komende zondag: andere locatie, gelijke Twentse sfeer!

Jacob
inderdaad daar staat mijn hoop ook op ,voorlopig volgens windfinder nog steeds goede hoop.twenste sfeer die kan nooit stuk;)
 
Het weer lijkt inderdaad perfect: weinig wind, de goede temperatuur, nu is het te warm . .

En weer terug on-topic!

Groet,

Jacob
 
:pPffffffff.Mooi filmpje van Jaap:D.Leuk ook dat heli'tje (zelf heb ik eigenlijk niks met heli's,maar goed).Op de film is het net of die manier van helivliegen wat bijzonders is.Valt nog wel mee.Toen ik voor het eerst een vliegtuigje -zonder begeleiding en totaal onervaren- bestuurde,ging dat Chartertje dezelfde vliegbewegingen maken.Alleen neem ik aan dat deze helipiloot duidelijk minder stress had dan ik destijds:rolleyes:.Aangezien bij hem het de bedoeling was en bij mij destijds absoluut niet.De reacties lezende was het een geslaagde dag.Super opgepakt door Paul om de leegte van het modelvliegen op te vullen.Mooi gedaan allemaal dat jullie zo'n goede indruk hebben achtergelaten.
 
Hallo heren,

Het doet goed om al jullie reacties te lezen, ben blij dat iedereen genoten heeft. Ik heb er best wat uren regelen in moeten stoppen en als zo'n dag dan zo geslaagd uitpakt dan doe je het ook ergens voor :-).

Mooi filmpje Jaap, geeft inderdaad een goede indruk hoe gezellig het was.
Ik heb zelf nog 3 filmpjes vanuit de Amigo gemaakt maar helaas is er niet één gelukt, word misschien toch tijd voor een iets beter cameraatje :-(.
Een clublid van mij heeft wel veel foto's gemaakt. Zo gauw ik die heb plaats ik ze wel ergens.

Paulus,
geen dank. Het minste dat ik voor je kon doen. Ik zag je met weemoed naar de kist kijken en baalde daar zelf ook best wel van. Maar zoals ik je al had beloofd, zondag is ie voor jou. Vlieg er maar zo vaak mee als je wilt !

Gerhard,
mag ik de tekening van dat kleine snelheidsmonster van jou? Wat een ding zeg, en wat een snelheid. Nick is er helemaal weg van en die moeten we maar eens gaan bouwen...

Jacob en Serge,
echt jammer dat jullie er niet bij waren maar we doen het zondag even dunnetjes over :-).
Ik ben er vandaag nog even langs gereden en het gras groeit me eigenlijk veels te hard.. Maar... een weiland verderop dat niet minder mooi is, is vandaag net gemaaid, perfect!
Nadeel is dat dit stuk van een andere eigenaar is die ik niet zo goed ken als de ander. Toch wil ik er morgen even heen rijden om te vragen of we daar mogen vliegen. Ik houd jullie via het andere draadje wel op de hoogte.


Groeten,

Paul.
 
op de film is het net of die manier van helivliegen wat bijzonders is.

Je had er misschien bij moeten zijn om het te waarderen. Het was zó precies en gecontroleerd, dat ik na alle 4 de demo's hard heb geklapt. Ook ik heb niks met helies maar dit was echt wel erg fraai.....
 
Back
Top