MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

ja volgens mij had ik toen de eerste bocht te krap genomen waardoor ik door het gras de kantinebocht werd ingeslingerd? Weet het niet meer exact. Tijdens het rijden ontgaan mij de specifieke situaties vrij snel.:rolleyes:
 
Toen mijn lager kapot ging ben ik heel langzaam nog wat rondjes blijven rijden

Beter is het vaak inderdaad om de baan te verlaten, eventueel binnen laten brengen door de baaninzet.

Tijdens het rijden ontgaan mij de specifieke situaties vrij snel.:rolleyes:

Mij niet, weet nog precies hoe het klonk toen Tim in de zijkant klapte. :mrgreen:
ook lullig voor hem weer, want door die klap had hij ook iets krom/kapot aan de voorkant en dus ging zijn auto linksaf (geloof ik) niet lekker meer...
 
2 filmpjes van de 1ste en 2de A finale pro10 modified tijdens de 5de ZAC.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje jammer dat de filmer geen oog heeft voor de nr 1 en 2, die wel goed konden rijden.
De snelheid (acceleratie) was indrukwekkend om te zien, alleen het rijders niveau zo af en toe... Maar verder is het een mooie klasse, als je het mij vraagt rijden we volgend jaar allemaal zo :wink:
Maar goed, ik vraag me af of mijn CRC zulk motorvermogen aankan, of trek dan meteen de achterpod krom.. :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
klopt Martin....het rijders niveau was af en toe zoeken.

Maar relativerend .....rij eens 300-500km naar een vreemd circuit in het oosten waar je 1 dag de tijd hebt om je auto af te stellen aan het circuit en grip. Tegelijkertijd moet je het circuit ook nog leren rijden waarbij je dezelfde dag 2 kwalificaties en 2 finales in de avond uren rijd als de grip al weer afzakt.

Als ik naar mijzelf kijk dan zal ik waarschijnlijk ook wel moeite hebben om echt snel en goed rond te komen op een circuit waar ik nooit kom. De thuisrijders (wij) zijn dan altijd in het voordeel en kijken dan toch een beetje door een gekleurde bril (heb ik eerlijkheidshalve zaterdag ook wel gedaan). Dit is al als je op HFCC in den haag gaat rijden terwijl de MACH je thuisbasis is.

Op Velp bijvoorbeeld moet ik een 1/8 nog de tijden zien maken die zij maken (komt de rclemans wat vaker). Idem in Oberhausen. In Oberhausen werd Salven door mod pro10 rijders om z'n oren gereden en dat is toch geen slechte 1/8 rijder.

Desalniettemin is het inderdaad zo dat er rijders zijn die met een 10.5t net zo snel zullen zijn als met de mod maar goed.... die vinden het leuk om hard te gaan en de rest zien ze wel. Ik denk dat je in alle klasse wel mindere rijders hebt.

Je kunt met je CRC modified rijden maar of die het lang zal volhouden weet ik niet. De crc is toch wat "lichtjes" gebouwd maar dat is mijn mening.... De auto met de roze kap die in het filmpje gevolgd wordt (heeft behoorlijk last van de langzamere rijders) rijd een crc maar die heeft zelf een achterpod gefreesd uit 1 blok aluminium. Tevens heeft die verschillende zaken aangepast en verstevigd. Je hebt echt een stevige achterpod en bodemplaat nodig wil je in modified wat langer plezier hebben van je auto.

Ik weet niet of je de speedlines of rc-devil auto's hebt gezien maar voor wekelijkse modified rijden moet je daar ongeveer aan denken. De corally is ook een auto die modified kan hebben trouwens. Voor mijzelf is mod wel leuk om een keer te rijden maar meer niet. Als ik voor mijzelf spreek/schrijf dan kan ik dat in competitieverband niet volhouden en heb ik de handen vol aan een 10.5t. :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zondag nog met de duitse jongens zitten praten en die hadden een vooras opzet stukje waardoor je met 1/10 banden kon rijden. Heeft iemand daar het bestel nummer van? Mathijs weet jij dat? Ben het vergeten te vragen , stom van me.:confused: Scheelt weer in de voorbanden want die heb ik dan genoeg van de 1/10 na de finales en trainingen. Hoef je alleen de achterbanden te kopen.;)
 
Mod lijkt me leuk om een keer te proberen, maar ik vind 10.5 idd ook snel genoeg gaan, en het verschil op het rechte eind vond ik mee vallen.
Daarnaast word de slijtage volgens mij een stuk hoger, zeker als je er dan nog eens regelmatig afgaat.
Ik ga iig deze winter mbv oa Joost een andere de motorpod breder maken, zodat deze echt 235 is, en volgend seizoen weer lekker knallen en 16ers proberen te rijden. :lol:

Moeten jullie natuurlijk niet stiekem 15ers gaan rijden :lol:
 
Ik begreep dat ze deze zelf gedraaid hadden.
mss even op moosi-masters vragen.

Ik heb zondag nog met de duitse jongens zitten praten en die hadden een vooras opzet stukje waardoor je met 1/10 banden kon rijden. Heeft iemand daar het bestel nummer van? Mathijs weet jij dat? Ben het vergeten te vragen , stom van me.:confused: Scheelt weer in de voorbanden want die heb ik dan genoeg van de 1/10 na de finales en trainingen. Hoef je alleen de achterbanden te kopen.;)
 
Die kun je hier kopen:
C. Andy's RC-Car Prototypes







Je moet nog wel een groter gat boren in de velg om de hulpstuk erin te zetten.

Wellicht weet mathijs of het uberhaupt wel fijn rijdt want ik zie niet iedereen daarmee rijden maar het zal allicht wel wat schelen kwa kosten. Ik weet alleen niet of die wielen wel onder een pro10 kap passen maar dat is even navragen.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm die hobbywing regelaars hebben maar een matige kwaliteit hoor. Echt chinese brol. Ik zou garantie claimen want dit slaat echt nergens op. :bad-words: ;)





 
foto van de zelfgemaakte achterpod van de crc. De hubs zijn volgens mij ook niet standaard.


Wat ik hoorde van Mathijs heeft deze achterpod zelfs een 10mm dikke (!!!) achteras. Alles is super-solide gebouwd om het geweld te kunnen weerstaan...
 
Die kun je hier kopen:
C. Andy's RC-Car Prototypes







Je moet nog wel een groter gat boren in de velg om de hulpstuk erin te zetten.

Wellicht weet mathijs of het uberhaupt wel fijn rijdt want ik zie niet iedereen daarmee rijden maar het zal allicht wel wat schelen kwa kosten. Ik weet alleen niet of die wielen wel onder een pro10 kap passen maar dat is even navragen.

Ik heb er 1 keer mee test gereden. Was voor mij geen succes. De grip is totaal anders. Je setup moet dan helemaal om.
Als je goed naar de modified auto's in de filmpjes kijkt zie je de auto's met 200mm nitro voorbanden heel aggressief insturen en dan ineens veel onderstuur krijgen en snelheid verliezen. De auto's met originele Pro10 banden gaan wat "ronder" de bocht om.
Is waarschijnlijk een kwestie van de goede setup vinden.
 
Ik zou garantie claimen want dit slaat echt nergens op.

Ik ben ermee bezig uiteraard, slaat nergens op, troep is het!.

Zo ziet hij er trouwens momenteel weer uit...
GroteFoto-PPOF7XGS.jpg
 
zo martin, heb je weer netjes in elkaar gezet hoor. Zwart ziet er toch net iets mooier uit bij het chassis vind ik.
 
Thx Martin,

Het was wel de bedoeling, maar het gaat helaas niet lukken.

Na mijn vakantie wil ik het graag een keer proberen, wil nieuwe banden hebben dus mooi om ff te testen.:p

ff een ouder bericht gezocht.

Ben je er Woensdag?...
Moet je echt ff 1 setje proberen, achterbanden heb ik het dan over.
Ga je blij van worden denk ik. ;)
 
zo martin, heb je weer netjes in elkaar gezet hoor. Zwart ziet er toch net iets mooier uit bij het chassis vind ik.

Yep, deze regelaar had ik al liggen om weer in de 1/12 te stoppen. (ja, ik had hem beter Zaterdag bij me kunnen hebben.. maar goed, als, als, als...)
Maar zwart staat idd beter, ben ff aan het denken om wellicht een beschermbeugeltje eromheen te fabriceren.

De kapotte regelaar, daar heb ik contact over met Stuart (Cherry2blost) om te kijken of dat nog te maken is, of dat hij economisch total loss is. :p


Thx Martin,

Het was wel de bedoeling, maar het gaat helaas niet lukken.

Na mijn vakantie wil ik het graag een keer proberen, wil nieuwe banden hebben dus mooi om ff te testen.:p
Komt wel goed.
Vakantie is ook leuk!
 
Back
Top