Team Associated SC10 4X4

Ik heb de 4.5t, ik heb nu ook een 4.5t ezrun in de slash en dat bevalt goed.

Word net blij verrast door de postbode, de sc10 is binnen, supersnel vrijdag besteld bij modelsport, knutseltijd is aangebroken.
 
je shocks zijn al pre-build. maar ik zou adviseren om ze zelf opnieuw in elkaar te zetten.
het schroefje waarmee je piston vast zit aan je demperstang moet je ff met loctite vastzetten

diffs zou ik ook zelf opnieuw vullen. er zit bar weinig olie in vanuit de fabriek
 
je shocks zijn al pre-build. maar ik zou adviseren om ze zelf opnieuw in elkaar te zetten.
het schroefje waarmee je piston vast zit aan je demperstang moet je ff met loctite vastzetten

diffs zou ik ook zelf opnieuw vullen. er zit bar weinig olie in vanuit de fabriek

Dank je voor de bouwtips, ben vandaag al wat begonnen ben aanbeland bij de voor draagarmen, heb de diffs dus al ingebouwd.Denk dat ik dat even laat voor wat het is, maar de shocks ga ik zeker even naar kijken.
Wat voor olie had je in de diffs gedaan, heb voor de shocks alleen 30 liggen ga hier wel even mee aan de gang.
Bouw en gaat goed alles past mooi en materialen zien er degelijk uit, ben benieuwd hoe hij rijd:)
 
Dank je voor de bouwtips, ben vandaag al wat begonnen ben aanbeland bij de voor draagarmen, heb de diffs dus al ingebouwd.Denk dat ik dat even laat voor wat het is, maar de shocks ga ik zeker even naar kijken.
Wat voor olie had je in de diffs gedaan, heb voor de shocks alleen 30 liggen ga hier wel even mee aan de gang.
Bouw en gaat goed alles past mooi en materialen zien er degelijk uit, ben benieuwd hoe hij rijd:)

5k achterdiff
7k voordiff ( er zijn er die ook dikker in het voordiff doen. 30K en meer. maar das niet geschikt voor mijn situatie)
30wt voordemper
25wt achterdemper

zelf heb ik swaybars gemaakt. erg belangrijk bij deze auto. 2mm verenstaal.

shocks heb ik gewoon volgens het bladder systeem ipv emulsie.

camberlinks zou ik " lang " houden.

voorkant iets meer toe-in ( rijd in het begin wat makkelijker )


kom je ook rijden op de shoot-out?
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag de motor en regelaar binnengekregen, erg mooi spul.
Nu nog de tijd om de auto af te maken.
De shoot-out word een erg lastig het zit net tussen mijn nachtdiensten in, maar ik ga zeker een keer die kant op voor een middagje de baan ziet er goed uit.

Gisteravond nog even verder gebouwd, de voor en achterkant zijn nu verenigd dus het begint op een auto te lijken, heb er erg veel schik in de bouw.

Ga nog even aan de slag met de camberlinks, vond het een beetje onduidelijk in de handleiding hoe ze te plaatsen het is gelukt naar mijn inzichten dus ik zie wel hoe het uitpakt.
Swaybars zijn een accessoire en wel noodzakelijk wat ik gelezen hebt, de auto helt erg over in de bochten.
Wat ik er alleen niet aan snap is dat het geen effect heeft op je verdere vering, je zou zeggen dat de swaybar ook ingedrukt moet worden en je vering daadoor stugger word?

Verder verloopt alles tot nu toe probleemloos, super.
 
Gisteren het laatste onderdeel binnengekregen een Spektrum dx3c, ik had mezelf voorgenomen dat na de verkoop van de Lipo's (ik luister wel hoor) en het niet hoeven betalen voor de import van de motor en de regelaar een nieuwe zender aan te schaffen.

Nadat ik alles had ingebouwd nog geconfronteerd met een grappig probleem.
Als ik maximaal naar links stuurde niets aan de hand maar naar rechts totale chaos.
Verlies van ontvangstsignaal en wild draaiende wielen, kreeg na 20x opnieuw binden en kijken of alles wel goed stond een helder moment, en besloot de maximale stuuruitslag naar rechts in te perken en daarna weer rustig te vergroten.

En ziedaar probleem verholpen, blijkbaar had de servo op het moment van maximale uitslag icm waarschijnlijk ergens mechanisch vastlopen een dusdanige trek in volts dat daardoor de spanning van de regelaar zo laag werd dat deze uitviel en de ingestelde failsafe netjes zijn werk deed.
Na enig speurwerk bleek ik niet de enige te zijn met dit probleem.

Had het toch niet helemaal goed begrepen met de camberlinks ik had een camber van ongeveer 45 graden negatief, en met het aansluiten van de dx3 is blijkbaar ook de middenstand van de servo veranderd, had de middenstandmet mijn "oude" zender ingesteld met alle trims op nul. Maar tijdems het aansluiten van de dx3 versprong de middenstand een aardig stukje, weer bijgesteld en verder geen probleem.

Gisteravond in de tuin een klein rondje gedaan en ben zeker niet ontevreden over de eerste indruk. Ik vind de auto ers stil ben een slash gewend maar dit klinkt allemaal wat relaxter en voldoende power.
Heb een 14t pinion op de motor gezet ga misschien van het weekeind even in het wild kijken hoe het gaat.
Volgende stap de kap spuiten , zwart wit groen en een silver randje gaat het worden.

Word allemaal steeds mooier, heb alleen een beetje spijt dat ik niet direct de diffs het negekeken en gevuld met olie als ik nu zien hoe de behuizingen in het chassis zitten en hoeveel sleutelwerk het denk ik is om dit alsnog te doen..... Oeps
 
Afgelopen weekend heb ik de SC10 4x4 voor het eerst in het echt gezien.
Een Duitse concurrent reed ermee in Dortmund (NRW-Offroad-Cup).
Resultaat elke finale reed ie mij op een rondje achterstand, dus meer dan een 2e plaats zat er voor mij helaas niet in.
ik ben nu wel overtuigd dat het een goeie auto is, al vond ik em wel een beetje zenuwachtig rijden, iets minder spoorvast, maar wel veel stuur!!
 
Afgelopen weekend heb ik de SC10 4x4 voor het eerst in het echt gezien.
Een Duitse concurrent reed ermee in Dortmund (NRW-Offroad-Cup).
Resultaat elke finale reed ie mij op een rondje achterstand, dus meer dan een 2e plaats zat er voor mij helaas niet in.
ik ben nu wel overtuigd dat het een goeie auto is, al vond ik em wel een beetje zenuwachtig rijden, iets minder spoorvast, maar wel veel stuur!!

vertel nog even wat over die wedstrijd de 17de
is er een link?
 
Hier een link naar de site van de NRW-Offroad-Cup>>NRW Offroad Cup - 1:10 Elektro Offroad - von Fahrern für Fahrer!
Hier een link naar de site van Mach-One en de inschrijving>>- MACH-ONE
De deelnemers tot nu toe>>- MACH-ONE
Ik moet wel eerlijk zeggen dat er weinig animo is de laatste wedstrijden, ingeschreven mensen komen gewoon niet opdagen, eigenlijk wat weinig inschrijvingen, mensen willen niet echt een eind rijden om ergens een wedstrijdje mee te doen, in Dortmund keken ze mij ook een beetje aan van "je spoort niet" toen ik zei dat ik anderhalf uur had gereden om er te komen.
Zoals je ziet zijn er tot nu toe maar 2 modified SC deelnemers waarvan ik er 1 ben en die andere is nog lang niet zeker dat ie komt.
Populairste klasse is tot nu toe steeds de SC-stock klasse met RTR motor of brushless 17.5t speedpassion zonder vertiming, met maximaal 16 deelnemers!!
 
Laatst bewerkt:
tja, de afstand is toch lastig voor velen. kijk ook maar naar no-nitro.

ik denk dat als je 6 circuits in de randstand zou leggen, dat ze elk weekend prop vol zouden zitten

tis maar net waar je aan gewend bent. als je in een uitegstrekt gebried woont is het normaal dat je een uur of 2 uur ergens voor moet rijden.

hier is alles max 30 minuten weg.

maar een wedstrijdje rijden in helmond kost je ook nog een 50 euro brandstof voor de 1:1 denk ik. dat zal ook veel mensen tegen houden
 
tja, de afstand is toch lastig voor velen. kijk ook maar naar no-nitro.

ik denk dat als je 6 circuits in de randstand zou leggen, dat ze elk weekend prop vol zouden zitten

tis maar net waar je aan gewend bent. als je in een uitegstrekt gebried woont is het normaal dat je een uur of 2 uur ergens voor moet rijden.

hier is alles max 30 minuten weg.

maar een wedstrijdje rijden in helmond kost je ook nog een 50 euro brandstof voor de 1:1 denk ik. dat zal ook veel mensen tegen houden

Idd, is voor mij ook de reden dat ik nog geen no nitro wedstrijd gereden heb. dichtstbijzijnde wedstrijd was 130km rijden.
 
Hier even wat foto's feest der herkenning denk ik maar goed.
Moet de kap nog spuiten dus dat volgt nog en nog wat andere kleine klusjes.

_MG_2450.jpg

_MG_2461.jpg

_MG_2456.jpg

_MG_2455.jpg

blijft leuk spatlappen!
_MG_2447.jpg

_MG_2445.jpg

_MG_2435.jpg
 
Back
Top