Update
inmiddels heeft tie gevlogen,en hij vliegt perfect,de vision van herman heb ik zien vliegen,daar hoef je geen zorgen om te maken,de kist vliegt mooi strak.
Kijk, dat is leuk om te horen!
inmiddels e.e.a veranderd,meer gewicht in de neus,en verende poten in de vleugels gebouwd.
Daar wordt ik nieuwsgierig van! Hoe zit dat? Retracts ook toevallig?
als je er een jetcat inzet zal je er een hoop vliegplezier aan beleven.
veel sucses met de afbouw,ben benieuwd,hoe je eerste vlucht zal gaan,maaar dat gaat goedkomen.
gr,henk
Dat gaat zeker goedkomen, kan eigenlijk niet wachten!
UPDATE:
Gisteravond even wezen OH'en (zoals hij dat zo mooi noemt) bij Berto.
Was weer leuk en leerzaam!
Veel gepraat over de kist, hoe je je opsteld als jetvlieger binnen een club, de vooroordelen, welke club te kiezen enz enz...
Ook hebben we het gehad over de startkist en Berto heeft mijn jet even aan een grondige inspectie onderworpen. Ziet er allemaal goed uit volgens de ervaringsdeskundige! (niet dat ik eraan twijfelde hoor Herman ;-) gewoon leuk om het bevestigd te krijgen, alle credits zijn dus voor jou!!)
Allereerst Berto's startkist eens bekeken, die moet nl ook gemaakt worden, als ik prop ga vliegen wil ik niet al t jet spul ook mee hebben en andersom, dus er komt voor de jet een aparte startkist.
Gasstart bus; In eerste instantie wil ik hiermee te wachten tot de turbine hier op de werkbank ligt.
Je weet immers nooit of je er een op de kop tikt met kero-start. Al werd mij dat wel ontraden, en dat advies neem ik ter harte.
Maargoed, het voorwerk is gedaan, berto heeft simpelweg een gasbrander voor het solderen van koperen leidingen omgebouwd. Nozzle eraf, verloopbusje gedraaid en een 4 mm festo koppeling erin geschroefd. Ideaal, spul is dus totaal incl gas 2 x zo goedkoop als een
complete koppeling met kraan van 28 euries.
Verder het remsysteem even op druk gezet en de remservo even afgesteld, het systeem lekt niet, maar daar was ik bij Herman al achter.
Verder zit er geen drukmeter op het remsysteem, en nu is hij lekvrij, maar als er in de toekomst lekkage ontstaat of ik wil testen of hij zn druk vast houd dan kan dat nu niet, misschien toch maar een drukmetertje bestellen
(en ik vindt t stiekum wel gaaf, zon metertje in de kist hahaha ;-))
Om het systeem op druk te zetten heb je natuurlijk een compressor nodig, Tja, hoe moeilijk kan het zijn:
Kijkshop.nl - Proplus Luchtcompressor met manometer
Compressor van de kijkshop voor 13 Euro en aansluiten op een 12v loodaccu in je startkist.
Wel even een verloop maken naar 4mm festo leiding.
Eerst maar eens kijken naar een mooie startkist en dan dit spul maar eens gaan aanpassen.
Zal nu eerst eens gaan uitzoeken welke festo koppelingen ik allemaal nodig heb en deze bestellen.
Nu nog even wat schuim ritselen om een bokkie te maken om de kist in de auto te vervoeren, met zn neus staat hij tussen de voorstoelen klem maar zn staart komt dan omlaag.
Met de negatieve v-stelling van de hoogteroeren komt hij dan op zn hoogteroeren te rusten, niet echt gezond.
Morgen moet hij mee naar t werk, collega/jetter wil m even zien....
Straks ook nog even marktplaats op voor een keyboard standaard! ;-)