Nissan GT-R, 308 Km/h op provinciale weg + een na-aper!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er derden bij betrokken zijn in de vorm van schade en/of letsel en er is aangifte gedaan kan een dergelijk filmpje mee helpen. Een filmpje op zich heeft een aanleiding tenzij een openbare aanklager de zaak verder aanslingert. (als ik het goed heb)

Maar nu we het toch over onverantwoord racen hebben, op het water kan het ook:
GeenStijl : Stoer! Racen in de sloot met speedboat
Zie 3 filmpjes.....
 
Die jongens met die speedboat hebben dus wel een bekeuring gehad.. op basis van een youtube filmpje..
 
Als je 270 moet rijden om de drukte voor te zijn ben je te laat de deur uit gegaan en heb je gewoon pech!
Een Hayabusa hebben betekent niet meteen dat je weet hoe je met hoge snelheid om kan gaan en een GTR is ook een sportwagen.
Er is echt geen enkel excuus om 270 op de openbare weg te rijden!

Geen enkel? Stel je eens een lege Duitse autobaan voor, een paar kilometer lang geen één auto te bekennen, geen op- of afritten en 2 mensen op een motor die gewoon plezier in hun leven willen en graag een adrenaline kick krijgen. Er was totaal geen sprake van gevaar voor anderen omdat er niemand op die hele autobaan zat. Ik zie het probleem niet. 273 was het trouwens...

Ik vraag me echt af hoeveel typische 'Nederlandse 120km/h linksrijders' hier zitten te posten, zullen er wel een paar zijn als ik het zo lees.
 
Die jongens met die speedboat hebben dus wel een bekeuring gehad.. op basis van een youtube filmpje..

Dat klopt bijna, de boete in onderweg en het wordt geen kleintje!

Oorspronkelijk afkomstig van Woerden TV:
In het kader van film je eigen overtreding. Vandaag een instructie video, hoe je een boete van vele honderden euro’s kan krijgen, je vaarbewijs kan verliezen en een groepje kano toeristen (1:04minuten) het leven zo zuur kan maken met je 20ft. 300 pkl Optimax dat ze zich drie dagen moeten afdrogen. Let dus even op als u dit weekend ergens tussen Montfoort en Oudewater dobbert.

Het filmen van je eigen overtreding kan weldegelijk een proces-verbaal opleveren. Tegen de 23-jarige jongen uit Oudewater met zijn Phantom Optimax van 300 pk is een hele mooie opgemaakt voor het in gevaar brengen van het waterverkeer en vernieligen.

De man voer in zijn opvallende speedboot op zaterdag 4 juni met zeer hoge snelheid over de Hollandsche IJssel tussen De Meern en Oudewater. Hierbij raakten diverse goederen, waaronder boten, beschadigd. Daarnaast passeerde en haalde hij andere bootbestuurders met zeer hoge snelheid in en bracht hen met deze manoeuvres in gevaar. Opvarenden in de speedboot filmden deze acties en plaatsten de beelden op internet. Naar aanleiding van deze beelden en binnengekomen tips kwam de politie op het spoor van de bestuurder/eigenaar van de speedboot. Het door het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) opgemaakte dossier is aangeboden aan het Openbaar Ministerie voor verdere behandeling.
 
Nee niet in china, maar in NL en wel degelijk op basis van youtubefilmpje maar niet voor verkeersovertreding, maar dat is verder niet van belang, er is gewoon jurisprudentie dat youtubefilmpjes als bewijs kunnen dienen... dus het argument dat dat niet zou kunnen, of echtheid 'forensisch aangetoond' moet kunnen worden, is gewoon niet waar.

En ja, met youtube als enig bewijs.
Dat klopt bijna, de boete in onderweg en het wordt geen kleintje!
Zou het dan niet zo zijn dat er eerst iemand aangifte heeft gedaan tegen die persoon/personen in kwestie en dat een dergelijk filmpje als extra bewijslast geldt?

Uit eigen ervaring weet ik dat zelf opgenomen filmpjes (bewakingscamera) niet rechtsgeldig zijn indien het bewakingssysteem niet aangemeld is bij de registratiekamer, ook al kom je met de oorspronkelijke harddiskrecorder aanzetten. Uiteindelijke bewijslast was dat de gebruikte afbijt op de auto dezelfde was als die persoon in zijn schuur had staan, sporen hiervan op zijn kleding zijn aangetroffen, hij geen sluitend alibi had en een aangifte van bedreiging. Het filmpje zorgde er alleen voor dat de advocaat van de tegenpartij er weinig in te brengen had.
 
Nee, daar hoeft niet persé afzondelijk aangifte voor gedaan te worden, het OM kan ook zelf besluiten tot vervolging over te gaan.

Echt, het hele concept dat men van filmpjes moet aantonen dat ze niet nep zijn, of dat filmpjes niet als bewijslast kunnen dienen, is nonsense. Wat dit geval glashelder bewijst.

Dus die man met handelaarsplaten in het 2e filmpje heeft geluk als ze er niets mee doen, máár als het OM tot vervolging besluit, gaat hij gewoon bikkelhard voor de bikkels.

Filmpjes van een bewakingscamera zijn wel degelijk rechtsgeldig en worden bijna dagelijks gebruikt in rechtzaken.

Waarom in jouw specifieke geval het filmpje kennelijk niet voldoende was, is niet duidelijk. NIET omdat het een filmpje is van een ongeregistreerde camera, er moet meer geweest zijn.

Het probleem kán bijvoorbeeld zijn dat een filmpje niet rechtstreeks laat zien wie de overtreder is; bv. de auto staat er wel op, en het kenteken, maar de persoon achter het stuur niet, of niet tijdens de overtreding.

Dat is in dit geval niet van belang, want het zijn handelaarsplaten, dus de handelaar moet OF kunnen overleggen wie er reed (logboek) OF hij gaat voor de bikkels omdat hij dat niet kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt, het hele concept dat men van filmpjes moet aantonen dat ze niet nep zijn, of dat filmpjes niet als bewijslast kunnen dienen, is nonsense. Wat dit geval glashelder bewijst.
Ach, een beetje handig iemand kan met Adobe after Effects hetzelfde bereiken alleen is het niet gebeurd. Gelukkig zijn de meeste mensen die dergelijk special effects beheersen slim genoeg om er niet mee op te gaan scheppen.

Filmpjes van een bewakingscamera zijn wel degelijk rechtsgeldig en worden bijna dagelijks gebruikt in rechtzaken.

Waarom in jouw specifieke geval het filmpje kennelijk niet voldoende was, is niet duidelijk. NIET omdat het een filmpje is van een ongeregistreerde camera, er moet meer geweest zijn.

Het probleem kán bijvoorbeeld zijn dat een filmpje niet rechtstreeks laat zien wie de overtreder is; bv. de auto staat er wel op, en het kenteken, maar de persoon achter het stuur niet, of niet tijdens de overtreding.
Op twee meter afstand van de camera was de persoon heel duidelijk te zien. Dat vond ook de politie en ook de rechter. Desondanks is het filmpje nooit als officiële bewijslast aangedragen omdat het een niet erkend systeem was.

Soortgelijk geval weet ik van een klant van mij die grondverzetmachines verhuurd waar ze 's nachts een shovel hebben weggehaald. Justitie weigerde de beelden te accepteren als bewijsmateriaal. Ook hier waren overduidelijk de twee personen op te zien. Gelukkig kon de eigenaar ze via zijn eigen klantenkring achterhalen (met de daders is het minder goed afgelopen maar iets van een ander meenemen zullen ze waarschijnlijk minder snel doen).

Uit het hele verhaal van onze advocaat:
Voor rechtsgeldig cameratoezicht is vereist dat het vooraf kenbaar is. Vaste jurisprudentie is dat wederrechtelijk verkregen bewijs toch toelaatbaar kan zijn als bewijs in een civiele procedure. De rechter toetst dan of voldaan is aan de eisen van subsidiariteit (zijn andere middelen beschikbaar waarbij minder inbreuk op de privacy wordt gemaakt?) en proportionaliteit (is de inbreuk evenredig in verhouding tot het daarmee te bereiken doel?).

Het kan dus, maar is niet per definitie het geval. En alleen in een civiele procedure, iemand zal die dus moeten starten en dat mag niet het OM zijn. Als de verdachte zich beroept op privacyschending of zelfs portretrecht (reden om het bij YouTube te laten verwijderen en weg is het bewijs!) dan wordt het een hele touwtrekkerij.

Zelfs de overheid heeft met zijn eigen regeltjes te maken: Camerabeelden A28 niet toegestaan als bewijs | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl.
 
Overigens ben ik erg voorstander om sites als GeenStijl goed aan te pakken. Dat zijn onvergetelijke aandachtshoeren (excusez le mot) die labiele jeugd aansporen om juist dit soort stupiditeiten te doen.

Veel van dit soort absurde gedrag is te wijten aan de media die op sensatie belust zijn.

/moraalridder ;)
 
[..]Voor rechtsgeldig cameratoezicht is vereist dat het vooraf kenbaar is.[..]

Kijk, daar komt de aap uit de mouw. Het ging bij jou om wederechtelijk verkregen materiaal. Als je iemand filmt, moet je dat aangeven, er moet een bord hangen dat men gefilmd wordt.

Het ging er dus niet om dat dat filmpje niet geldig was, maar dat er gefilmd is zonder medeweten van de gefilmde.

Hier heeft het al dan niet geregistreerd staan van een camera dus helemaal NIETS mee van doen, en het is ook NIET van toepassing voor waar we het hier over hebben, immers MEN FILMT HET ZELF ;)

Je hebt het dus over iets totaal anders, en trekt daar verkeerde conclusies uit.

De context is totaal anders. Jij hebt het over camerabeelden van camera's die als permanente bewaking opgehangen zijn. Daarvoor gelden inderdaad een hele trits regels, zoals dat het kenbaar gemaakt moet worden dat er gefilmd wordt.

De filmpjes uit dit topic zijn eigen producties, gemaakt en gepubliceerd door de overtreder zelf. Daar zijn al die regels dus niet op van toepassing.

De hele discussie is ook een beetje onzinnig geworden, het filmpje van de boot en de er op volgende boete, bewijzen gewoon glashard dat je boetes kunt krijgen op basis van dit soort filmpjes. Punt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, daar komt de aap uit de mouw. Het ging bij jou om wederechtelijk verkregen materiaal. Als je iemand filmt, moet je dat aangeven, er moet een bord hangen dat men gefilmd wordt.

Het ging er dus niet om dat dat filmpje niet geldig was, maar dat er gefilmd is zonder medeweten van de gefilmde.

Hier heeft het al dan niet geregistreerd staan van een camera dus helemaal NIETS mee van doen, en het is ook NIET van toepassing voor waar we het hier over hebben, immers MEN FILMT HET ZELF ;)
Onwaar. De dienstdoende agent heeft ons zelfs expliciet gewezen op het feit dat het kenbaar gemaakt moest worden. Een bord van 30x20cm stond achter het raam, met goedkeuring van de agent. Dit staat ook in het arrest. Desondanks dus geen bewijsmateriaal. Het is net hoe de rechter oordeeld, het kan gebruikt worden maar is niet noodzakelijk. Al sta je er met naam, toenaam en ID-kaart duidelijk op. :yes:

Anyway, laten we inderdaad met deze offtopic discussie stoppen. ;) :yes:
 
Je quote is glashelder. Het filmmateriaal is niet afgewezen omdat het filmateriaal is, maar omdat het wederechtelijk verkregen is. Hoe je het ook wendt of keert, dat is bij de filmpjes uit dit topic niet van toepassing.

Agree to disagree dan maar :)
 
Sleurhutje wat je daar verteld over die camerabeelden die niet gebruikt kunnen/mogen worden als bewijs is ook een keer gebeurt bij een bedrijf in Haarlem waar ik gewerkt heb. Daar was een paar maal ingebroken. Aan de overkant van de straat hadden we ook een kantoor en boven achter het raam is toen een camera gezet.
Toen er weer werd ingebroken is daar een hele reeks foto's van gemaakt (om de 10 seconden). De daders stonden daar duidelijk herkenbaar op.
Helaas mocht de politie geen gebruik maken van die beelden omdat er geen waarschuwingsborden waren geplaatst dat er met camera's werd "gewaakt".
De inbrekers waren toen echter wel "gewaarschuwd" en zijn niet meer terug geweest. Dat was een magere troost want er was voor een flink bedrag aan elektronica gejat.
 
Geen enkel? Stel je eens een lege Duitse autobaan voor, een paar kilometer lang geen één auto te bekennen, geen op- of afritten en 2 mensen op een motor die gewoon plezier in hun leven willen en graag een adrenaline kick krijgen. Er was totaal geen sprake van gevaar voor anderen omdat er niemand op die hele autobaan zat. Ik zie het probleem niet. 273 was het trouwens...

Ik vraag me echt af hoeveel typische 'Nederlandse 120km/h linksrijders' hier zitten te posten, zullen er wel een paar zijn als ik het zo lees.

Ik was op vakantie dus beetje laat:
Je laat hier wel een mooi probleem zien van zulke gekke acties...."SHIIIIIT....die blijft links rijden!..het lijkt wel alsof hij/zij helemaal niet verwacht met 270 ingehaald te worden!.....REMMEN!!!!......"

Hoe weet je dat er een paar kilometer verderop niet een auto met caravan rijdt, die toevalling net een vrachtwagen aan het inhalen is? Sta jij eerst een uur te posten voordat je het gas open trekt?
Wil je adrenaline? Ga dan op een circuit rijden!
Als ik een rondje in een Kart rijdt (wat ik zelden doe) sta ik helemaal stijf van de adrenaline, de spanning, de snelheid......en die kick is groter dan 240 rijden.

ook die lege snelweg van jou is geen excuus.......echt niet!
 
Ik vraag me echt af hoeveel typische 'Nederlandse 120km/h linksrijders' hier zitten te posten, zullen er wel een paar zijn als ik het zo lees.

Ik vraag mij op mijn beurt dan af of jij zo iemand bent die zichzelf belangrijker vind dan de rest van het verkeer.. zo iemand die inhaalt via tankstations, rechts inhaalt, uitvoegstroken gebruikt om in te halen, allemaal onder het mom van 'ik gebruik de ruimte die er is'..

De linksplakkers zijn ook irritant bij tijd en wijle, maar het zijn de bovenstaande figuren die de files veroorzaken (continu wisselen van baan) en de ongelukken.

Ik hou ook wel van stevig doorrijden, zeker op de snelweg, voor zover dat gaat in een Smart ForFour, maar ik ga er niet over huichelen, als iemand zegt 'je rijdt 140, en dat is te hard en asociaal' kan ik zo iemand alleen maar gelijk geven.
 
Geen enkel? Stel je eens een lege Duitse autobaan voor, een paar kilometer lang geen één auto te bekennen, geen op- of afritten en 2 mensen op een motor die gewoon plezier in hun leven willen en graag een adrenaline kick krijgen. Er was totaal geen sprake van gevaar voor anderen omdat er niemand op die hele autobaan zat. Ik zie het probleem niet. 273 was het trouwens...

Ik vraag me echt af hoeveel typische 'Nederlandse 120km/h linksrijders' hier zitten te posten, zullen er wel een paar zijn als ik het zo lees.

Als je véél rijd, merk je idd snel welke automobilist niet zo vaak bij de weg is en welke wel. En ik kan je slechts gelijk geven over bijvoorbeeld de Zondagochtend op de 3 banen weer terug van Berlijn, met géén enkele "langzame" mede weggebruiker... dat betekend trappen tot de begrenzer ;) .
En dan mag er best geregeld één of twee aanhaken, hun eigen keuze!

Willen ze boete's uitdelen, dan mag dat van mij zeker aan de overbodig linksrijders, die dat vaak nog eens (ruim) beneden de 120km/h doen. Of met 90-100 km/h héél ruim voor die vrachtwagen je links even snijden (plat op de rem), dat is asociaal weggedrag en de grootste oorzaak van de file's (en ongelukken).

Verder is het een kwestie van fatsoen en gezond verstand.



Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Ik vraag mij op mijn beurt dan af of jij zo iemand bent die zichzelf belangrijker vind dan de rest van het verkeer.. zo iemand die inhaalt via tankstations, rechts inhaalt, uitvoegstroken gebruikt om in te halen, allemaal onder het mom van 'ik gebruik de ruimte die er is'..

De linksplakkers zijn ook irritant bij tijd en wijle, maar het zijn de bovenstaande figuren die de files veroorzaken (continu wisselen van baan) en de ongelukken.

Ik hou ook wel van stevig doorrijden, zeker op de snelweg, voor zover dat gaat in een Smart ForFour, maar ik ga er niet over huichelen, als iemand zegt 'je rijdt 140, en dat is te hard en asociaal' kan ik zo iemand alleen maar gelijk geven.

Henri je moet eens rondje komen rijden in de spits op de A2 tussen amsterdam en utrecht dan kun je echt lachen...

Mensen rijden gewoon kilometers lang op de 4de rijstrook terwijl 1-3 totaal leeg is. Die mensen slapen al sinds dat ze bij maarsen de 5 banen weer bij elkaar komen. En hebben voor hun idee het gevoel dat ze op de 2de strook rijden.
Dit doen ze dan ook rustig met een gangetje van 90km/h

Nou sorry die mensen mogen ze van mij een fikse bon geven! Onnodig links rijden zorgt net zo goed voor files als mensen die afsnijden aso inhalen etc.

Ik rij stevig door maar zit vaak geneog op de meest rechte baan.
Ben dan ook een nederlander die geen moeite heeft met de duitse snelweg.

Nog een mooi voorbeeld over de zondags rijder uit nederland die in duitsland rijdt.

Ik rijdt met het verkeer in duitsland mee 180km/h
Komt er een of andere *PIEP* vlak voor mij achter een vrachtwagen vandaan. Die gozer heeft absoluut niet gespiegeld niet gekeken of wat dan ook. laat staan rekening gehouden met ander wegverkeer.

gevolg was een bijna aanrijding. Als het een duitser was geweest was het nooit gebeurt want die zijn er bekend en rijden wel met het verkeer mee.
 
Henri je moet eens rondje komen rijden in de spits op de A2 tussen amsterdam en utrecht dan kun je echt lachen...

Aangezien ik in Vleuten woon, kom ik daar wel eens.

Mensen rijden gewoon kilometers lang op de 4de rijstrook terwijl 1-3 totaal leeg is. Die mensen slapen al sinds dat ze bij maarsen de 5 banen weer bij elkaar komen. En hebben voor hun idee het gevoel dat ze op de 2de strook rijden.
Dit doen ze dan ook rustig met een gangetje van 90km/h

Wat ook de daar geldende maximumsnelheid is. Dus of ze nu links of rechts rijden, maakt eigenlijk niet uit, je kunt/mag ze toch niet inhalen ;)

Nou sorry die mensen mogen ze van mij een fikse bon geven! Onnodig links rijden zorgt net zo goed voor files als mensen die afsnijden aso inhalen etc.

Is niet waar en ook gedocumenteerd als zijnde niet waar. Het onnodige linksrijden waar jij nu aan refereerde, is niet in een filegevoelige situatie. Juist bij een beginnende file zijn het de mensen die koste wat kost iedereen moeten inhalen, ook al moeten ze daarvoor 50 keer van baan wisselen, de mensen die voor files zorgen. Laat je al meer dan 1 wagenlengte ruimte, dan persen ze zich er tussen, of ze volgen gewoon de 'twee keer knipperen en gáán' techniek. Dát zijn de fileveroorzakers. Je kent ze wel, die files waar het ineens stil staat, dan weer even normaal rijdt, dan weer stilstaat.. die worden veroorzaakt door dat soort mensen. Die voegen in in een ruimte die daar niet voor is, met als gevolg dat de mensen er achter op de rem gaat staan, en zodra er één gaat remmen, volgt de hele bubs, en voor je weet staat het stil.

Dit alles neemt niet weg dat op een rustig moment het stuk snelweg waar jij het over hebt, wel een mooi voorbeeld is van linksplakkers inderdaad. En ja, linksplakken is irritant. Voornamelijk ook omdat het bewijst dat zo iemand totaal niet zit op te letten.

Linksplakken wordt overigens net zo goed bekeurd als rechts inhalen.

Ik rijdt met het verkeer in duitsland mee 180km/h
Komt er een of andere *PIEP* vlak voor mij achter een vrachtwagen vandaan. Die gozer heeft absoluut niet gespiegeld niet gekeken of wat dan ook. laat staan rekening gehouden met ander wegverkeer.

Komt mij bekend voor. Een paar jaar gingen wij (gezin) met regelmaat (elk weekend) naar de Eiffel, en toen was er nog veel meer onbeperkte snelheid daar, bv. het stuk rond keulen met die mooie kombochten, en er was toen ook de beschikking over een snelle auto (>250km/h) dus dat ging hard. Dat mócht ook gewoon daar.

Máár.... als jij met 180km/h een vrachtwagen passeert, ben jij gewoon fout. Goed, het is inderdaad typisch Nederlands om niet te spiegelen, maar elke Duitser remt dan ook af als hij een NL op de rechterbaan ziet, die anticipeert daarop. Zelfde als met vrachtwagens, je kunt een half uur 230km/h achter een Duitser rijden, zodra er een vrachtwagen in zicht komt, zul je zien dat ze afremmen. En ja.. de 'running gag' in duitsland is dat 'NL' staat voor "nür links".

Ik ben zelf een grote voorstander van het invoeren van 'keep your lane'. De nadelen die men in de USA eraan merkt, zijn er in NL niet, simpelweg omdat ons landje niet zo groot is, en het zou een hoop problemen in één klap oplossen.

Maar zolang het niet zo ver is, rijden we zoveel mogelijk rechts en halen we links in.

En in alle gevallen is over de 200 rijden in Nederland gewoon asociaal en gevaarlijk. Of je dat nu om 6 uur 's middags doet of om 3 uur 's nachts. Simpelweg omdat de gemiddelde Nederlandse chauffeur daar helemaal niet op ingesteld is. Jij kunt dat mss wel veilig, maar die persoon die jij met 200km/h passeert, schrikt zich een hartverzakking.

In Duitsland is men er meer op ingesteld, dus daar kan het dan al beter, maar ook daar is het niet meer wat het geweest is, en misschien maar beter ook. Als ik er aan terugdenk, met 230km/h bumperkleven (minder dan een meter) met de BMW voor je, met achter je weer een Porche die hetzelfde bij jou doet.. hele treintjes van tientallen auto's die op minimale afstand van elkaar met dat soort snelheden racen.. eigenlijk een wonder dat daar niet meer ongelukken gebeurden. Wel hele leuke spelletjes, dat zeker wel, maar achteraf bekeken..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...en zoals gewoonlijk mondt de discussie weer uit in het bekritiseren van (elkaars) rijgedrag en niet onderbouwde vooronderstellingen dat "de ander" een notoir maffende linksrijder is...
Niemand rijdt asociaal hard, iedereen rijdt "stevig door".:confused:
 
Ik probeer wel asociaal hard te rijden, maar ja, met 64 hele kilowatten en 1 paardenkracht in een auto van 980kg, gaat dat niet opschieten :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top