Traxxas Rustler op zoek naar de 160 km/h

nee, uit de Erbe is gewoon een Castle met een zwart verfje. een Neu wordt alleen op bestelling (hand)gemaakt in San Diego i.p.v. Massageproduceerd in China. het kwaliteitsverschil wat daar uit voortvloeit is aanzienlijk te noemen. De Castle is in feite een goedkoop afgietsel van de Neu
 
De prijzen op eBay zijn aardig omhoog gegaan geloof ik, ik dacht dat ik een maand of twee geleden wel een 2200Kv + v3 ESC heb zien staan voor $260 maar die prijzen kan ik nu niet meer vinden... :confused

De prijzen voor motoren stijgen omdat het uitgangsmateriaal voor de magneten enorm is gestegen. Het afgelopen jaar 700 tot 1000%. Dit geldt niet alleen voor de castle motoren.
 
nee, uit de Erbe is gewoon een Castle met een zwart verfje. een Neu wordt alleen op bestelling (hand)gemaakt in San Diego i.p.v. Massageproduceerd in China. het kwaliteitsverschil wat daar uit voortvloeit is aanzienlijk te noemen. De Castle is in feite een goedkoop afgietsel van de Neu

Kwaliteitsverschil wel, maar als het goed is prestatieverschil nihil.
Ik heb met castle kontakt gehad, en ze vertelde mij dat er geen prestatieverschil is tusen de groene en zwarte 2200kv motoren, alleen dat de zwarte gemaakt is voor de traxxasmodellen, en de groene los voor de losse verkoop is.
 
Kwaliteitsverschil wel, maar als het goed is prestatieverschil nihil.
Ik heb met castle kontakt gehad, en ze vertelde mij dat er geen prestatieverschil is tusen de groene en zwarte 2200kv motoren, alleen dat de zwarte gemaakt is voor de traxxasmodellen, en de groene los voor de losse verkoop is.
Dat klopt idd. Maar verwar de zwarte (HPI) Castle motoren niet met de handgemaakte Neu motoren! Daar zit een heel groot kwaliteits en prestatie verschil tussen!
 
Ik ga voorlopig nog geen spoilers gebruiken, alleen lood voorin de auto.

Zelf schat ik, als ik de boel heel hou, dat ik ergens ga stranden in de 140 km/h range met deze ESC/motor combinatie op 4S.

Ik denk dat dat met 3 cellen nog wel te halen is ,ik zat met 6 oude nicad cellen en een 4,5 t in een tamiya 103gt op 100kmh.
Dat is een heel andere wagen natuurlijk .
Maar de hedendaagse mod touring wagens zitten ook ver over de 100 op een baan met een beetje een recht eind en dat met 2 cellen lipo en een begrensde ruimte [het rechte eind ]

Heb je een lang recht stuk om op te rijden dat was voor ons nog een zoektocht .

Groeten Wiebe.
 
Da's inderdaad een hele andere wagen maar dat is ook deel van de uitdaging (om het met een Rustler te proberen ;)). Op het Traxxas forum is er een gast die het gelukt is (met een MMM 2200 Kv op 6S), anderen, met dezelfde setup, blijven steken rond de 80 mph en die krijgen hem niet sneller.

Tot de 120 a 130 km/h is het kinderspel, daarboven wordt het lastiger...

Je hebt inderdaad een geschikte plek nodig want met deze snelheden maak je aardig wat meters. Het liefst zonder stoepranden, lantarenpalen en het asfalt zo glad mogelijk. Een (verlaten) vliegveld zou mooi zijn maar helaas moet ik het in Zwolle doen met het industrieterrein :D.

Ik denk dat dat met 3 cellen nog wel te halen is ,ik zat met 6 oude nicad cellen en een 4,5 t in een tamiya 103gt op 100kmh.
Dat is een heel andere wagen natuurlijk .
Maar de hedendaagse mod touring wagens zitten ook ver over de 100 op een baan met een beetje een recht eind en dat met 2 cellen lipo en een begrensde ruimte [het rechte eind ]

Heb je een lang recht stuk om op te rijden dat was voor ons nog een zoektocht .

Groeten Wiebe.
 
Ik denk dat dat met 3 cellen nog wel te halen is ,ik zat met 6 oude nicad cellen en een 4,5 t in een tamiya 103gt op 100kmh.
Dat is een heel andere wagen natuurlijk .
Maar de hedendaagse mod touring wagens zitten ook ver over de 100 op een baan met een beetje een recht eind en dat met 2 cellen lipo en een begrensde ruimte [het rechte eind ]

Heb je een lang recht stuk om op te rijden dat was voor ons nog een zoektocht .

Groeten Wiebe.

Neu 1515 zag ik op de castlesite staan voor 299 dollar...

spects en mogelijkheden:
Castle Creations | Neu Motors 1500 Series (nieuwe lijn)

Castle Creations | Monster Motors (oude bekende lijn)

Voor de doeleinden die jij wilt halen is een mamba monster 2200kv meer dan genoeg, en kost bijna 3x goedkoper....en ze zijn gabaseerd op de oude neu motors.

Nog een leuk feitje is dat de mamba monster uit china ook hand gemaakt is, alleen dan door een chinees hahaha.
 
Laatst bewerkt:

hmm, er is geen nieuwe of oude lijn. Je hebt gewoon 2 merken, Castle en Neu. Toevallig heeft Castle de toko van Steve Neu overgenomen. Zodoende hebben ze zijn ontwerp kunnen overnemen en bouwen ze die in goedkope versie na in China. Tevens kan je via Castle de echte Neu motoren kopen. Maar die kan je ook gewoon in Duitsland kopen hoor. Mijn 1515 was 200 euro en ik heb er daarna nog voor 40 euro aan keramische lagers in gestopt ( en wat gaas)

check dit draadje maar eens:
neu-lehner-motoren-ervaringen

De ideale motor voor deze doeleinden zou een Lehner 1900 motor zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net even een RC calculator ingevuld (R/C Calculations) en theoretisch zou ik het moeten kunnen halen:

theoretical_max_speed.png
 
Yep, het is nog even wachten op een wheelie bar en dan gaan we het proberen :D.

Op het Traxxas forum kreeg ik de tip om bij die R/C Calclator 3.2v te gebruiken in plaats van 3.7v, dit zou aardig het effect van de luchtweerstand op de (theoretische) snelheid aangeven. Alleen als ik dat doe dan blijf ik steken op 99.87 mph :rolleyes:.

115 mph.....was het maar zo makkelijk als dat program het zegt.....

douwe er is dus werk aan de winkel :-)
 
Yep, het is nog even wachten op een wheelie bar en dan gaan we het proberen :D.

Op het Traxxas forum kreeg ik de tip om bij die R/C Calclator 3.2v te gebruiken in plaats van 3.7v, dit zou aardig het effect van de luchtweerstand op de (theoretische) snelheid aangeven. Alleen als ik dat doe dan blijf ik steken op 99.87 mph :rolleyes:.

Op 6s en 3.2 volt kom ik uit op 125 Mph, dus dravens set up is gewoon goed genoeg.
met gigalipo,s en windje mee zou de 100 mph zelfs met je huidige set moeten kunnen lukken. de mmm combo maakt het alleen iets makkelijker.
 
Ik zou, ipv zoveel aandacht aan de setup te besteden, veel meer aandacht besteden aan de aerodynamica. Er staat genoeg info hierover op diverse rc fora, welke dingen te gebruiken voor stabiliteit, down force etc. Feit is dat bij hoge snelheden 100+ kmh aerodynamica een hele, hele grote rol begint te spelen.

Ik wens je iig veel succes met je project, erg leuk om te doen is het zeker, en je wordt er een stuk wijzer van!
 
Ik heb nog geen probleem gehad maar ik heb ook nog maar nauwelijks gereden.

Veel mensen die problemen hebben laten dat ding met de 2650Kv motor op 5S of 6S draaien en er staat duidelijk in de handleiding dat wanneer de motor een Kv > 2200 heeft dat je dan maximaal een 4S lipo mag gebruiken.

heb je geen problemen met de esc, want ik wou hem ook kopen maar door de slechte reviews zal ik toch iets anders nemen.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy TrackStar 150A 1/8th Scale Brushless Car ESC
 
Ik zou, ipv zoveel aandacht aan de setup te besteden, veel meer aandacht besteden aan de aerodynamica. Er staat genoeg info hierover op diverse rc fora, welke dingen te gebruiken voor stabiliteit, down force etc. Feit is dat bij hoge snelheden 100+ kmh aerodynamica een hele, hele grote rol begint te spelen.

Ik wens je iig veel succes met je project, erg leuk om te doen is het zeker, en je wordt er een stuk wijzer van!

Dat aerodynamica verhaal zit wel in de planning maar ik ga eerst eens kijken hoever ik met een standaard body kom. Het zal wel nodig zijn omdat ik vermoed dat ik met m'n huidige motor/ESC combinatie ergens ga stranden in de buurt van de 130 a 140 km/h.
 
Ik zou wel eff je eigen wheelybarwielen op de swamibar zetten, een van die amerikanen is hard gecrashed zeg! Zijn swami-wiel kwam los.
 
Mijn MRS4 werd gewoon omhoog gezogen bij 100km/u, een kleine aanpassing hield hem op de baan:

speed10.jpg
 
Back
Top