Remaiden KDS 450S

Jelle,

Volgens mij mis ik in het filmpje een schroefje, on een van de swashservo's. Linke soep...:( . Check altijd of alles klopt en goed vast zit, het is en blijft een vliegende gehaktmolen....

Voor je begint: KOPPEL DE MOTOR LOS

De tail.
Je zet je zender in rate-mode. Als het lampje op de gyro uit is, verschuif je de tailservo over de tailboom tot de tailbladen recht staan (plat) als je van boven kijkt. Dan haal je de rudderstick op jou zender heen en weer, en kijk je op de staart, of hij tegen de uiteinden aan komt. Vervolgens draai je de schroefpot op de gyro, waar limit bij staat zo dat er geen binding meer is. Zet de delay op 0. Check de spanning van de belt.

De swashplate.
Zet op je zender alle trims op 0, dus geen trim.. Zet de zender in idle up met de motor los en de gasstick op de helft .Zet alle servo armpjes op 90 graden klik Zet nu de swashplate recht, door de stangetjes te verstellen van de servo naar de swash. er is een tooltje voor, maar het kan ook op het oog.

De hoofdbladen.
Er van uit gaande dat de motor los van de esc is zet je de heli in idle up, op de zender is ingesteld throtle curve 0-25-50-75-100, en pitch curve 0-25-50-75-100. Dit kan je later naar jouw wensen weer veranderen. Zet de throtlestick op de helft. Pak nu de pitchguage, of doe het op het oog, door een liniaal op het blad te leggen. en zet de bladen op 0 graden, gelijk met de flybar. verstellen doe je met de lange stangetjes, de korte stangetjes zijn altijd even lang.


Check de hele helikopter op los zittende schroefjes, of andere rariteiten, je zit er nu toch met je neus bovenop. :D


Dit is een algemene check, voor het vliegen, of na het herstellen van een crash.

Suc6 :mrgreen:

Ik keek net eens op het filmpje en ik merkte ook dat dat schroefje op een vn de swash servo's er precies niet op zat.. Maar dit is gwn gezichtsbedrog ;) dat schroefje zit er wel degelijk alleen moeilijk te zien op het filmpje.

Derest ga ik eens nakijken :D

Bedankt!
 
Dus het maakt niet uit of je je zender in dual rate zet? Maar hoe doe je dat dan om je zender in rate mode te zetten?
 
De swashplate.
Zet op je zender alle trims op 0, dus geen trim.. Zet de zender in idle up met de motor los en de gasstick op de helft .Zet alle servo armpjes op 90 graden klik Zet nu de swashplate recht, door de stangetjes te verstellen van de servo naar de swash. er is een tooltje voor, maar het kan ook op het oog.

Ook de servo voor naar voor en achteren? die staat nl helemaal niet in een hoek vn 90 graden, hoe moet je er dan voor zorgen dat ie wel in en hoek vn 90 graden staat?
 
heb je geen handleiding? daar staat in hoe hij hoort te staan. Ik heb dit geschreven, om ook na te kijken, je hoeft het niet te veranderen, je kan ook kijken of de swash met deze servo stand recht staat.

Handleiding
 
Laatst bewerkt:
Ik heb proberen te doen wat je zei en daarjuist proberen te hoveren maar nu doet de motor niets meer, hij zit gewoon heel de tijd te biepen. Het kan zijn dat de batterij niet genoeg is opgeladen maar daar ben ik niet zeker van.. Of zou ik perongeluk de draadjes vd motor omgewisselt hebben :confused: maar dat betwijfel ik toch..
 
Ik heb proberen te doen wat je zei en daarjuist proberen te hoveren maar nu doet de motor niets meer, hij zit gewoon heel de tijd te biepen. Het kan zijn dat de batterij niet genoeg is opgeladen maar daar ben ik niet zeker van.. Of zou ik perongeluk de draadjes vd motor omgewisselt hebben :confused: maar dat betwijfel ik toch..

Idle-up terug? gas dicht?
 
Beste Jelle,

Ik zou als ik jou was naar een club, winkel, of iemand bij jou in de buurt langs gaan met jouw heli. Ik krijg sterk de indruk dat jij niet goed weet wat je doet.

Dat ding is levensgevaarlijk, je moet echt weten wat je doet. Als er iets fout gaat richt dat ding veel schade aan.
 
Ik weet echt wel wat dat ding aan kan richten hoor, ik heb de stekkertjes dan ook met een gekleurde rekker aangeduid welke bij welke hoort.. Een club is helaas niet dichtbij in de buurt. Ik heb net de heli volgens mij tamelijk goed afgesteld alleen komt dit probleem weer opdagen.. Ik denk toch dat het iets met de batterij te maken heeft want daarjuist toen ik de motor los had gekoppelt dan biepte de heli niet constant
 
Ik weet echt wel wat dat ding aan kan richten hoor, ik heb de stekkertjes dan ook met een gekleurde rekker aangeduid welke bij welke hoort.. Een club is helaas niet dichtbij in de buurt. Ik heb net de heli volgens mij tamelijk goed afgesteld alleen komt dit probleem weer opdagen.. Ik denk toch dat het iets met de batterij te maken heeft want daarjuist toen ik de motor los had gekoppelt dan biepte de heli niet constant

als de heli blijft piepen dan heeft hij geen contact meer met zender
je zou deze dan opnieuw moeten binden.
of kun je je heli gewoon nog bedienen met je zender?
 
Ik denk toch dat het iets met de batterij te maken heeft want daarjuist toen ik de motor los had gekoppelt dan biepte de heli niet constant


Dit klopt, de heli piept niet maar de regelaar laat de motor piepen. Dus als als je de motor loskoppelt dan kan de 'heli' niet meer piepen. Maar het lijkt me inderdaad erg verstandig om iemand te zoeken met verstand van zaken voordat er ongelukken gebeuren.

Werner
 
Ik heb daarnet gevlogen, het bleek dat ik perongeluk iets in de instellingen vn de zender heb verandert. Ik heb dit trg op normaal gezet en daarnet naar de wei gegaan. Ik heb goed gevlogen, een tiental keer tien seconden ofzo gehovert maar alleen blijft de heli nog steeds lichtjes ronddraaien naar rechts. Hetzelfde als ervoor maar nu dus in veel mindere maten :) ik heb proberen weg te trimmen maar dat lukte niet.. Aan wat kan dit nog schelen?

Mvg,
Jelle
 
Ik heb daarnet gevlogen, het bleek dat ik perongeluk iets in de instellingen vn de zender heb verandert. Ik heb dit trg op normaal gezet en daarnet naar de wei gegaan. Ik heb goed gevlogen, een tiental keer tien seconden ofzo gehovert maar alleen blijft de heli nog steeds lichtjes ronddraaien naar rechts. Hetzelfde als ervoor maar nu dus in veel mindere maten :) ik heb proberen weg te trimmen maar dat lukte niet.. Aan wat kan dit nog schelen?

Mvg,
Jelle

ga na de instellingen in zender met de up en dn tegelijk in te toeten zolang tot er cn in beeld scherm komt
dit is voor het toerental(headspeed)
zet dit vervolgens op
CN 0 = 0
CN 1 = 60
CN 2 = 80
CN3 = 80
CN4 =80


C1 1=80
C1 2=80
C1 3=80
C1 4=80
C1 5=80

rest zo laten staan
op deze manier heb je een constant toerental wat ook beter is voor je gyro;)
en zet de GAIN G1 op je zender eens op 70 deze stond toch op 65 geloof ik?
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt iedereen!! Daarnet nog eens een batterij gevlogen en het ging goed! De staart draait nog lichtjes naar rechts maar dat stoort niet zo heel erg want dan moet ik gwn een beetje tegensturen. Ik kon het nog niet aan om een 2de batterij te vliegen omdat ik een beetje teveel bibberde ;) Morgen waarschijnlijk ng 1 of misschien zelfs 2 batterijtjes opvliegen!

Iedereen bedankt dat heeft meegeholpen!

Thx!

Jelle
 
Vandaag al 3 lipo'tjes opgevlogen ZONDER brokken!! :D:D:D

Maar het is toch nogal ambetant dat de staart nog lichtjes naar rechts draait.. Men vingers verkrampen vn dat ik de hele tijd moet tegen sturen.. Zou dit probleem opgelost kunnen worden door de DIR schakelaar eens op ON te zetten? Of ligt het probleem ergens anders?

Alvast bedankt!

Jelle
 
Misschien heb je aan deze video wat. Hier wordt de mechanische afstelling van je staart besproken. Het is wel voor een ander merk gyro maar de fijn afstelling van je staart werkt het zelfde.

Erik
 
Men engels is alleen niet zo goed ;) Ik zie dat hij de servo iets verschuift, verschuift hij die naar voor of naar achteren ? En waarom doet hij dat dan?
 
Men engels is alleen niet zo goed ;) Ik zie dat hij de servo iets verschuift, verschuift hij die naar voor of naar achteren ? En waarom doet hij dat dan?

volgens mij zet hij de gain in de - byv -5
-1=normal mode
+1 = hh mode heading hold

je moet je staart servo zo verschuiven dat hij op gain -1 blijft recht staan(staart niet weg draait althans zo min mogelijk) dan gain weer in de + zetten (hh mode) whala staart blijf staan:p
 
Back
Top