Remaiden KDS 450S

Maar om de motor los te koppelen, zijn dat die 3 zwarte draden onder de heli die van de speedcontroller naar de motor gaan? ja zeker ? ;)

Maar om de motor los te koppelen, zijn dat die 3 zwarte draden onder de heli die van de speedcontroller naar de motor gaan? ja zeker ? ;)

ja let wel op dat je deze merkt (met bv kleuren tyrips) zodat je ook weer hoe je ze weer terug moet steken
zeker niet onbelangrijk:p
je hoeft er maar 2 los te maken

Ten eerste schuift de tailrotor te ver over het asje, dit heet binding. Hij mag de uiteinden net raken, of beter niet. dit kan je regelen op de gyro met het limit schroefje, en anders een ander gaatje op het servo armpje, of bij de tail arm.
Ten tweede zitten de rotorblaadjes veel te los, los is goed, maar ze moeten wel blijven plakken (staan)

Probeer ook een filmpje te maken van de swashplate als je de control sticks beweegt. Dan kunnen wij zien of hij goed reageert, omdat je zei dat hij voorover duikt.

Verder ziet het er goed uit.. :D

Laatst bewerkt:
maar wat doet je heli nu precies?
voordat je optoert eerst de staartbladen recht zetten deze staan meestal in een hoek als je de heli neerzet.(gewoon met de linker stick dus niks verstellen)
dan optoeren en proberen te hooveren,de heli wil meestal een kant uit draaien met opstijgen maar zo gauw hij van de grond komt moet deze blijven staan.
maak hier anders een filmpje van;)

Zitten er geen gekleurde stekkertjes aan?

Ten eerste schuift de tailrotor te ver over het asje, dit heet binding. Hij mag de uiteinden net raken, of beter niet. dit kan je regelen op de gyro met het limit schroefje, en anders een ander gaatje op het servo armpje, of bij de tail arm.Ten tweede zitten de rotorblaadjes veel te los, los is goed, maar ze moeten wel blijven plakken (staan)

Probeer ook een filmpje te maken van de swashplate als je de control sticks beweegt. Dan kunnen wij zien of hij goed reageert, omdat je zei dat hij voorover duikt.

Verder ziet het er goed uit.. :D

Dat limit schroefje op de gyro staat nu op iets boven de 90, moet ik dat dan op 80 ofzo zetten?

Ik dacht dat de tailblades zo los moesten staan omdat toen ik hem binnenkreeg stonden die ook zo los ;) Ik heb ze nu vast gezet zodat als je ze recht zet ze niet meer omvallen maar als je er aan komt kan je ze nog makkelijk bewegen.

Ik zal later ook nog wel een filmpje daarvan maken ;)

Thx!

maar wat doet je heli nu precies?
voordat je optoert eerst de staartbladen recht zetten deze staan meestal in een hoek als je de heli neerzet.(gewoon met de linker stick dus niks verstellen)
dan optoeren en proberen te hooveren,de heli wil meestal een kant uit draaien met opstijgen maar zo gauw hij van de grond komt moet deze blijven staan.
maak hier anders een filmpje van;)

Ik zet idd eerst de bladen recht, ik toer rustig op. Maar de heli staat in het gras dus hij begint pas te draaien als hij uit het gras komt..

Mvg,
Jelle

Dat limit schroefje op de gyro staat nu op iets boven de 90, moet ik dat dan op 80 ofzo zetten?

Ik dacht dat de tailblades zo los moesten staan omdat toen ik hem binnenkreeg stonden die ook zo los ;) Ik heb ze nu vast gezet zodat als je ze recht zet ze niet meer omvallen maar als je er aan komt kan je ze nog makkelijk bewegen.

Ik zal later ook nog wel een filmpje daarvan maken ;)

Thx!

Ik zet idd eerst de bladen recht, ik toer rustig op. Maar de heli staat in het gras dus hij begint pas te draaien als hij uit het gras komt..

Mvg,
Jelle

ik zou dan toch eens de gyro reversen ;)

op jou gyro zit een schakkelaar dir. switch deze omzetten
de ds schakkelaar op on ;)
als je met de linker stick na rechts stuurt moet de staart servo trekken(na de neus toe bewegen)

DS staat op on, en DIR op off.. Ik heb de DIR al eens op ON gezet maar dat veranderde niks.

Ik ontdek net dat als ik de linker stick bv naar links doe, dat de servo niet trg naar neutraal gaat maar blijft steken :confused: als ik naar rechts dan doe gaat hij helemaal naar rechts en blijft daar dan weer steken.. dit lijkt me toch niet normaal..

DS staat op on, en DIR op off.. Ik heb de DIR al eens op ON gezet maar dat veranderde niks.

Ik ontdek net dat als ik de linker stick bv naar links doe, dat de servo niet trg naar neutraal gaat maar blijft steken :confused: als ik naar rechts dan doe gaat hij helemaal naar rechts en blijft daar dan weer steken.. dit lijkt me toch niet normaal..

zou het toch weer eens proberen DIR omzetten
dat de servo blijf steken is normaal
heb je niks veranderd in zender SUBTRIMS?
vind het wel vreemt dat je alleen de linkjes van de swash versteld hebt en de heli opeens begint met draaien zie hier geen logica:p
waar staat je gain op?

zou het toch weer eens proberen DIR omzetten
dat de servo blijf steken is normaal
heb je niks veranderd in zender SUBTRIMS?
vind het wel vreemt dat je alleen de linkjes van de swash versteld hebt en de heli opeens begint met draaien zie hier geen logica:p
waar staat je gain op?

Ik zou nog niet eens weten hoe je de subtrims veranderd, of ik zou het perongeluk moeten veranderd hebben.. Maar voordat ik de linkjes vd swash versteld heb helde de heli te ver naar voren dus kwam ik ook nooit vd grond, dus het kon zijn dat het probleem van het ronddraaien er toen al was maar ik het gwn niet merkte doordat ik niet vd grond kwam..
Wat is de gain?

Ik zou nog niet eens weten hoe je de subtrims veranderd, of ik zou het perongeluk moeten veranderd hebben.. Maar voordat ik de linkjes vd swash versteld heb helde de heli te ver naar voren dus kwam ik ook nooit vd grond, dus het kon zijn dat het probleem van het ronddraaien er toen al was maar ik het gwn niet merkte doordat ik niet vd grond kwam..
Wat is de gain?

de DIR switch probeerd?
de Gain is de gevoeligheid van de gyro
deze kun je instellen door de zender aan te zetten en de linker 2 knopjes tegelijk indrukken(de UP en DN) dit zo vaak doen tot er G1 in beeldscherm komt hier staat een waarde achter deze kun je verhogen of verlagen met de INC en de DEC toetsen.
voor de SUBTRIM doe je hetzelfde UP en DN toetsen tegelijk indrukken dit herhalen tot er R1 in beeldscherm komt
dan de DN toets indrukken tot er R4 in beeldscherm komt deze moet op 0 staan.

op jou gyro zit ook een potmeter limit en delay de delay moet ook op 0 staan;)

de DIR switch probeerd?
de Gain is de gevoeligheid van de gyro
deze kun je instellen door de zender aan te zetten en de linker 2 knopjes tegelijk indrukken(de UP en DN) dit zo vaak doen tot er G1 in beeldscherm komt hier staat een waarde achter deze kun je verhogen of verlagen met de INC en de DEC toetsen.
voor de SUBTRIM doe je hetzelfde UP en DN toetsen tegelijk indrukken dit herhalen tot er R1 in beeldscherm komt
dan de DN toets indrukken tot er R4 in beeldscherm komt deze moet op 0 staan.

op jou gyro zit ook een potmeter limit en delay de delay moet ook op 0 staan;)

De DIR switch heb ik al eens op on gezet en proberen te hoveren maar veranderde niks.
De gain staat op 65
R4 staat op 0
De delay staat ook op 0, en de limit staat op iets van een 93..

De DIR switch heb ik al eens op on gezet en proberen te hoveren maar veranderde niks.
De gain staat op 65
R4 staat op 0
De delay staat ook op 0, en de limit staat op iets van een 93..

gewoon nog een keer proberen verder ziet er alles goed uit.
staan de tail bladen nu recht als je de heli aansluit.
en de esc het sigaal geeft dat hij klaar is (de 3 beebs)

heb je toevallig de riem los/vervangen gehad?
mischien dat deze verkeerd zit (3x getwist) al lijkt me dat sterk

Jelle,

Volgens mij mis ik in het filmpje een schroefje, on een van de swashservo's. Linke soep...:( . Check altijd of alles klopt en goed vast zit, het is en blijft een vliegende gehaktmolen....

Voor je begint: KOPPEL DE MOTOR LOS

De tail.
Je zet je zender in rate-mode. Als het lampje op de gyro uit is, verschuif je de tailservo over de tailboom tot de tailbladen recht staan (plat) als je van boven kijkt. Dan haal je de rudderstick op jou zender heen en weer, en kijk je op de staart, of hij tegen de uiteinden aan komt. Vervolgens draai je de schroefpot op de gyro, waar limit bij staat zo dat er geen binding meer is. Zet de delay op 0. Check de spanning van de belt.

De swashplate.
Zet op je zender alle trims op 0, dus geen trim.. Zet de zender in idle up met de motor los en de gasstick op de helft .Zet alle servo armpjes op 90 graden klik Zet nu de swashplate recht, door de stangetjes te verstellen van de servo naar de swash. er is een tooltje voor, maar het kan ook op het oog.

De hoofdbladen.
Er van uit gaande dat de motor los van de esc is zet je de heli in idle up, op de zender is ingesteld throtle curve 0-25-50-75-100, en pitch curve 0-25-50-75-100. Dit kan je later naar jouw wensen weer veranderen. Zet de throtlestick op de helft. Pak nu de pitchguage, of doe het op het oog, door een liniaal op het blad te leggen. en zet de bladen op 0 graden, gelijk met de flybar. verstellen doe je met de lange stangetjes, de korte stangetjes zijn altijd even lang.

Check de hele helikopter op los zittende schroefjes, of andere rariteiten, je zit er nu toch met je neus bovenop. :D

Dit is een algemene check, voor het vliegen, of na het herstellen van een crash.

Suc6 :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Back