Jelle,
Volgens mij mis ik in het filmpje een schroefje, on een van de swashservo's. Linke soep.... Check altijd of alles klopt en goed vast zit, het is en blijft een vliegende gehaktmolen....
Voor je begint: KOPPEL DE MOTOR LOS
De tail.
Je zet je zender in rate-mode. Als het lampje op de gyro uit is, verschuif je de tailservo over de tailboom tot de tailbladen recht staan (plat) als je van boven kijkt. Dan haal je de rudderstick op jou zender heen en weer, en kijk je op de staart, of hij tegen de uiteinden aan komt. Vervolgens draai je de schroefpot op de gyro, waar limit bij staat zo dat er geen binding meer is. Zet de delay op 0. Check de spanning van de belt.
De swashplate.
Zet op je zender alle trims op 0, dus geen trim.. Zet de zender in idle up met de motor los en de gasstick op de helft .Zet alle servo armpjes op 90 graden klik Zet nu de swashplate recht, door de stangetjes te verstellen van de servo naar de swash. er is een tooltje voor, maar het kan ook op het oog.
De hoofdbladen.
Er van uit gaande dat de motor los van de esc is zet je de heli in idle up, op de zender is ingesteld throtle curve 0-25-50-75-100, en pitch curve 0-25-50-75-100. Dit kan je later naar jouw wensen weer veranderen. Zet de throtlestick op de helft. Pak nu de pitchguage, of doe het op het oog, door een liniaal op het blad te leggen. en zet de bladen op 0 graden, gelijk met de flybar. verstellen doe je met de lange stangetjes, de korte stangetjes zijn altijd even lang.
Check de hele helikopter op los zittende schroefjes, of andere rariteiten, je zit er nu toch met je neus bovenop.
Dit is een algemene check, voor het vliegen, of na het herstellen van een crash.
Suc6![]()
Ik keek net eens op het filmpje en ik merkte ook dat dat schroefje op een vn de swash servo's er precies niet op zat.. Maar dit is gwn gezichtsbedrog

Derest ga ik eens nakijken

Bedankt!