@Johnbob,
Het verbeteren van de onderdelen van de HPI baja die ik opsomde is geen feit omdat ik ze opsom, maar omdat dat de realiteit is. En als je daar aan twijfelt kun je dat gewoon nagaan. Staat allemaal op de HPI site, als er weer een verbetering is. En het niet goed vinden van het monteren van aftermarket onderdelen is helemaal geen feit, dat schrijf ik ook nergens, ik schrijf zelfs dat ik ze zelf ook gebruik, kijk even deze link, alleen kom ik er achter dat ik steeds vaker terug val naar HPI delen.
Ik heb geen aandelen van HPI, ik rijd met o.a HPI en meer verschillende autootjes. Maar ik vind het niet passen als je een nep/namaak auto koopt die goedkoper is en die vervolgens vergelijkt met het origineel omdat het leuk is om het origineel ook maar even af te kraken. Ik lees overal op de fora: "ik heb nu dat en dat gemonteerd op mijn roval/kingkongmotors want dat was afgebroken, maar ja dat breekt bij een HPI ook altijd af". Of zoiets van deze strekking. Dat vind ik een scheve vergelijking en brengt de waarde van het origineel omlaag. Daarom reageer ik graag op dit soort opmerkingen.
Daarnaast word er veel ophef over gemaakt als mensen niet met echte Adidas of Vans lopen. Zo heb je echte en nep Rolexen. En Ik weet niet of ik de kopers van nep Rolexen onder dezelfde categorie moet scharen als de kopers van nep baja's, maar ik krijg er wel zo'n gevoel bij.
Ik ken vele HPI bezitters en heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze bij HPI arrogant zijn. Dat is nu de eerste keer, wat natuurlijk erg jammer is, maar volgens mij nog geen aanleiding om dan maar een neppert te kopen die kwalitatief niet aan een HPI Baja kan tippen?
Ik begrijp dat je weet waar je het over hebt, inzake een rechtzaak. Dan weet je ook dat jou idee van een simpele rechtzaak alleen maar opgaat als er een octrooi is aangevraagd in de landen waar het over gaat. Ik, en ik neem ook aan jij, weet niet of dit het geval is. Maar aangezien dit een kostbare zaak is wereldwijd, en de omzet per land geen miljoenen is, denk ik niet dat dit het geval is, en dat dat ook meteen de reden is dat er clonen zijn, helaas.
De laatste regel die je schrijft is puur 'gis' werk, jij weet helemaal niet of HPI iets aan onderdelen verkoopt aan een B merk. Ik denk wel dat het leuk is om te schrijven dat dat zo is, als je een nep baja hebt. Maar helaas weten doe je dat niet. En ik ga er dus nog gewoon vanuit dat dat niet zo is.
Dan nog deze: Stel dat iedereen een HPI baja kocht in plaats van een neppert, dan zou HPI meer winst maken en is de kans groot dat er nieuwe ontwikkelingen komen, waar wij als hobyisten weer gebruik van kunnen maken. Als we allemaal Nepperts kopen dan denk ik dat HPI niks meer fabriceert en komt er dus ook niks nieuws meer. Want de nepperts die ik zie zijn 1 op 1 namaak HPI en kunnen alleen maar namaken.
Geen goede zaak zou ik zeggen.
@paul,
Ik heb al eerder gelezen dat je inderdaad wat problemen had met je ontsteking en dat je cilindertje wat zand gehad had.
Dat is inderdaad heel vervelend en zoals je schrijft zijn die hoezen een mooie verbetering, maar staar je daar niet op blind, ook door die hoezen komt nog duinzand. Natuurijk lang niet zoveel en is je probleem met je ontsteking daar mee verholpen. Het is alleen jammer dat je dat wegschrijft als een probleem van HPI. Alle bigscale merken maken gebruik van dezelfde ontstekingen en motoropbouw, waar verschil in zou kunnen zitten is de maatvoering/passing en het mateiaal. Zo ook de koppeling, die zit standaard op 99% van alle bigscale merken. Alleen eclon gebruikt standaard een andere koppeling. Ik rijd bijna ieder weekend met een van mijn autootjes en rijd denk ik zeker 25 liter weg voordat ik uberhaupt iets doe aan mijn blokje, zowel CY als zenoah. Natuurlijk controleer ik wel vaak of alles nog dicht is en er nergens speling op zit. Ook verschoon ik iedere keer mijn luchtfilter.
Kom anders een keer kijken in bv. Helmond of bij een HBC als die weer georganiseerd word. Kun je zien wie en wat er gereden word met HPI baja.
Het verbeteren van de onderdelen van de HPI baja die ik opsomde is geen feit omdat ik ze opsom, maar omdat dat de realiteit is. En als je daar aan twijfelt kun je dat gewoon nagaan. Staat allemaal op de HPI site, als er weer een verbetering is. En het niet goed vinden van het monteren van aftermarket onderdelen is helemaal geen feit, dat schrijf ik ook nergens, ik schrijf zelfs dat ik ze zelf ook gebruik, kijk even deze link, alleen kom ik er achter dat ik steeds vaker terug val naar HPI delen.
Ik heb geen aandelen van HPI, ik rijd met o.a HPI en meer verschillende autootjes. Maar ik vind het niet passen als je een nep/namaak auto koopt die goedkoper is en die vervolgens vergelijkt met het origineel omdat het leuk is om het origineel ook maar even af te kraken. Ik lees overal op de fora: "ik heb nu dat en dat gemonteerd op mijn roval/kingkongmotors want dat was afgebroken, maar ja dat breekt bij een HPI ook altijd af". Of zoiets van deze strekking. Dat vind ik een scheve vergelijking en brengt de waarde van het origineel omlaag. Daarom reageer ik graag op dit soort opmerkingen.
Daarnaast word er veel ophef over gemaakt als mensen niet met echte Adidas of Vans lopen. Zo heb je echte en nep Rolexen. En Ik weet niet of ik de kopers van nep Rolexen onder dezelfde categorie moet scharen als de kopers van nep baja's, maar ik krijg er wel zo'n gevoel bij.
Ik ken vele HPI bezitters en heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze bij HPI arrogant zijn. Dat is nu de eerste keer, wat natuurlijk erg jammer is, maar volgens mij nog geen aanleiding om dan maar een neppert te kopen die kwalitatief niet aan een HPI Baja kan tippen?
Ik begrijp dat je weet waar je het over hebt, inzake een rechtzaak. Dan weet je ook dat jou idee van een simpele rechtzaak alleen maar opgaat als er een octrooi is aangevraagd in de landen waar het over gaat. Ik, en ik neem ook aan jij, weet niet of dit het geval is. Maar aangezien dit een kostbare zaak is wereldwijd, en de omzet per land geen miljoenen is, denk ik niet dat dit het geval is, en dat dat ook meteen de reden is dat er clonen zijn, helaas.
De laatste regel die je schrijft is puur 'gis' werk, jij weet helemaal niet of HPI iets aan onderdelen verkoopt aan een B merk. Ik denk wel dat het leuk is om te schrijven dat dat zo is, als je een nep baja hebt. Maar helaas weten doe je dat niet. En ik ga er dus nog gewoon vanuit dat dat niet zo is.
Dan nog deze: Stel dat iedereen een HPI baja kocht in plaats van een neppert, dan zou HPI meer winst maken en is de kans groot dat er nieuwe ontwikkelingen komen, waar wij als hobyisten weer gebruik van kunnen maken. Als we allemaal Nepperts kopen dan denk ik dat HPI niks meer fabriceert en komt er dus ook niks nieuws meer. Want de nepperts die ik zie zijn 1 op 1 namaak HPI en kunnen alleen maar namaken.
Geen goede zaak zou ik zeggen.
@paul,
Ik heb al eerder gelezen dat je inderdaad wat problemen had met je ontsteking en dat je cilindertje wat zand gehad had.
Dat is inderdaad heel vervelend en zoals je schrijft zijn die hoezen een mooie verbetering, maar staar je daar niet op blind, ook door die hoezen komt nog duinzand. Natuurijk lang niet zoveel en is je probleem met je ontsteking daar mee verholpen. Het is alleen jammer dat je dat wegschrijft als een probleem van HPI. Alle bigscale merken maken gebruik van dezelfde ontstekingen en motoropbouw, waar verschil in zou kunnen zitten is de maatvoering/passing en het mateiaal. Zo ook de koppeling, die zit standaard op 99% van alle bigscale merken. Alleen eclon gebruikt standaard een andere koppeling. Ik rijd bijna ieder weekend met een van mijn autootjes en rijd denk ik zeker 25 liter weg voordat ik uberhaupt iets doe aan mijn blokje, zowel CY als zenoah. Natuurlijk controleer ik wel vaak of alles nog dicht is en er nergens speling op zit. Ook verschoon ik iedere keer mijn luchtfilter.
Kom anders een keer kijken in bv. Helmond of bij een HBC als die weer georganiseerd word. Kun je zien wie en wat er gereden word met HPI baja.