HPI, rovan, KingMotor, Shenq

HPI, Rovan, KingMotor, Shenq


  • Total voters
    213
@Johnbob,
Het verbeteren van de onderdelen van de HPI baja die ik opsomde is geen feit omdat ik ze opsom, maar omdat dat de realiteit is. En als je daar aan twijfelt kun je dat gewoon nagaan. Staat allemaal op de HPI site, als er weer een verbetering is. En het niet goed vinden van het monteren van aftermarket onderdelen is helemaal geen feit, dat schrijf ik ook nergens, ik schrijf zelfs dat ik ze zelf ook gebruik, kijk even deze link, alleen kom ik er achter dat ik steeds vaker terug val naar HPI delen.
Ik heb geen aandelen van HPI, ik rijd met o.a HPI en meer verschillende autootjes. Maar ik vind het niet passen als je een nep/namaak auto koopt die goedkoper is en die vervolgens vergelijkt met het origineel omdat het leuk is om het origineel ook maar even af te kraken. Ik lees overal op de fora: "ik heb nu dat en dat gemonteerd op mijn roval/kingkongmotors want dat was afgebroken, maar ja dat breekt bij een HPI ook altijd af". Of zoiets van deze strekking. Dat vind ik een scheve vergelijking en brengt de waarde van het origineel omlaag. Daarom reageer ik graag op dit soort opmerkingen.
Daarnaast word er veel ophef over gemaakt als mensen niet met echte Adidas of Vans lopen. Zo heb je echte en nep Rolexen. En Ik weet niet of ik de kopers van nep Rolexen onder dezelfde categorie moet scharen als de kopers van nep baja's, maar ik krijg er wel zo'n gevoel bij.

Ik ken vele HPI bezitters en heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze bij HPI arrogant zijn. Dat is nu de eerste keer, wat natuurlijk erg jammer is, maar volgens mij nog geen aanleiding om dan maar een neppert te kopen die kwalitatief niet aan een HPI Baja kan tippen?

Ik begrijp dat je weet waar je het over hebt, inzake een rechtzaak. Dan weet je ook dat jou idee van een simpele rechtzaak alleen maar opgaat als er een octrooi is aangevraagd in de landen waar het over gaat. Ik, en ik neem ook aan jij, weet niet of dit het geval is. Maar aangezien dit een kostbare zaak is wereldwijd, en de omzet per land geen miljoenen is, denk ik niet dat dit het geval is, en dat dat ook meteen de reden is dat er clonen zijn, helaas.
De laatste regel die je schrijft is puur 'gis' werk, jij weet helemaal niet of HPI iets aan onderdelen verkoopt aan een B merk. Ik denk wel dat het leuk is om te schrijven dat dat zo is, als je een nep baja hebt. Maar helaas weten doe je dat niet. En ik ga er dus nog gewoon vanuit dat dat niet zo is.

Dan nog deze: Stel dat iedereen een HPI baja kocht in plaats van een neppert, dan zou HPI meer winst maken en is de kans groot dat er nieuwe ontwikkelingen komen, waar wij als hobyisten weer gebruik van kunnen maken. Als we allemaal Nepperts kopen dan denk ik dat HPI niks meer fabriceert en komt er dus ook niks nieuws meer. Want de nepperts die ik zie zijn 1 op 1 namaak HPI en kunnen alleen maar namaken.
Geen goede zaak zou ik zeggen.

@paul,

Ik heb al eerder gelezen dat je inderdaad wat problemen had met je ontsteking en dat je cilindertje wat zand gehad had.
Dat is inderdaad heel vervelend en zoals je schrijft zijn die hoezen een mooie verbetering, maar staar je daar niet op blind, ook door die hoezen komt nog duinzand. Natuurijk lang niet zoveel en is je probleem met je ontsteking daar mee verholpen. Het is alleen jammer dat je dat wegschrijft als een probleem van HPI. Alle bigscale merken maken gebruik van dezelfde ontstekingen en motoropbouw, waar verschil in zou kunnen zitten is de maatvoering/passing en het mateiaal. Zo ook de koppeling, die zit standaard op 99% van alle bigscale merken. Alleen eclon gebruikt standaard een andere koppeling. Ik rijd bijna ieder weekend met een van mijn autootjes en rijd denk ik zeker 25 liter weg voordat ik uberhaupt iets doe aan mijn blokje, zowel CY als zenoah. Natuurlijk controleer ik wel vaak of alles nog dicht is en er nergens speling op zit. Ook verschoon ik iedere keer mijn luchtfilter.
Kom anders een keer kijken in bv. Helmond of bij een HBC als die weer georganiseerd word. Kun je zien wie en wat er gereden word met HPI baja.
 
hahaha,beste Wil maak je toch niet druk joh? wat kan jou het rukken wie wat koopt,ik heb ook een baja 2e hands ingeruild\ gekocht onder het mom van,,( heb wel een echte mcd ingeruild) maar alles wat er kapot aan ging heb ik rpm draagarmen phatdad braces gh shoktowers voor en de hubs met schroef want c clips schoten er steeds af .maar ik heb ook zo goed als alles ontdaan van de kleur oranje,maar wat ik eigenlijk wil zeggen is ,met de hop ups is het eigenlijk ook niet meer origineel? toch?
Ennuh ,die dichte bak heb je die op de rand van je buro gebogen?strak hoor ,ben ik ook van plan,maar is niet origineel;)

als je een keer een meeting heb deponeer het hier ff ,kom ik ook met me bastaard.
mzzl Danny
 
Naar mijn weten is het concept niet eens van HPI, maar goed, dat ter zijde.

Ik heb nu ong.2 jaar een Shengqi Baja en ben er uiterst tevreden over.
De wagen heeft dezelfde klachten en goede punten als zijn mede merken.

De motor is op zich goed, allen hebben ze de motor tammer gemaakt door oa een volle krukas met 2mm langere drijfstang (Stroker crank +2) Als je hierbij een extra pakking plaatst, of de poorten verhoogt, is hij net zo goed als CY / Zenoah. Bij deze motor zit ook een stale starterkrans gemonteerd, en niet net als bij zijn mede merken een plastieken die stuk gaat bij niet goed gebruik.

Voor de rest is het kunststof meer dan voldoende, en vind ik het zelfs iets beter dan een HPI. De rolkooi van een HPI is enorm zacht en zal dus bij een rol de motor en andere delen niet goed beschermen.
Ook een HPI draagarm breekt bij het raken van een object, net als van de Shengqi, rovan, MCD ;)

Ik adviseer dan ook als je het budget hebt voor een HPI, een Shengqi te nemen en dan direct de std. Mod's te doen en hier en daar delen te vervangen voor alu delen.
Daarmee heb je voor het bedrag van een HPI een wagen die kwalitatief veel beter is dan een HPI.

Het enige minpunt vond ik de eerdere zender en gasservo... maar dat is bij de huidig modellen aangepast er zit nu een 2.4Ghz zender bij.

Kortom, Je kan prima een Shengqi kopen... maar net als alle andere BigScale's merken, je moet ze bij en onderhouden.
 
Laatst bewerkt:
@Johnbob,

Ik ken vele HPI bezitters en heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze bij HPI arrogant zijn. Dat is nu de eerste keer, wat natuurlijk erg jammer is, maar volgens mij nog geen aanleiding om dan maar een neppert te kopen die kwalitatief niet aan een HPI Baja kan tippen?

De rest van de discussie laat ik terzijde zoals ik al eerder aangegeven heb maar hier wil ik toch even op reageren.
Arrogantie kan en zal aanleiding geven tot overstap naar de concurrent, ik moet er niet aan denken dat als ik een HPI aanschaf en er zijn problemen ik een bijdehandte of arrogante support-medewerker aan de telefoon krijg die alles maar van tafel veegt en zodoende alle garantie voorwaarden in de grond boort.
Geloof mij en velen zullen dit standpunt ondersteunen "dan was dit de laatste keer dat HPI een euro aan mij verdient heeft".

My 2cts.:sleeping:
 
Even off-topic,

Mijn ervaring met HPI /Merit is arrogant is en ze van mening zijn dat ze niet hoeven te reageren.
Dit omdat ik een nieuwe HPI MT had gekocht waarvan de eerste motoren niet goed waren en ook bekend was bij Merit Racing. Ik heb Emails gestuurd, Faxen, maar word gewoon niet gereageerd op mijn vraag.
 
@ Dahoe, Ik maak me niet druk, ik houd wel van wat leven in de brouwerij.
En als er weer een HBC is laat ik het zekers weten zodat iedereen kan komen racen en hobbyen.

@Fuzzie@ Welk concept is niet van HPI? Ik denk dat je aan het gissen bent maar ik ben benieuwd.
De motor is op zich goed, allen hebben ze de motor tammer gemaakt door oa een volle krukas met 2mm langere drijfstang (Stroker crank +2) Als je hierbij een extra pakking plaatst, of de poorten verhoogt, is hij net zo goed als CY / Zenoah. Bij deze motor zit ook een stale starterkrans gemonteerd, en niet net als bij zijn mede merken een plastieken die stuk gaat bij niet goed gebruik.
Dus, als je een volle krukas en een 2mm langere drijfstang monteerd dan word de motor tammer? Dat moet je me toch eens uitleggen. Er word bij nagenoeg geen merk een stalen "starterkrans" geleverd omdat die vaak de nokken aan het vliegwiel beschadigd.
Ik adviseer dan ook als je het budget hebt voor een HPI, een Shengqi te nemen en dan direct de std. Mod's te doen en hier en daar delen te vervangen voor alu delen.
Daarmee heb je voor het bedrag van een HPI een wagen die kwalitatief veel beter is dan een HPI.
Alleen je leverancier word hier wijzer van, die levert al dat spul. Ook is dat diegene die deze fabels de wereld in helpt en zoals ik al eerder aangaf de vergelijking van HPI en de neppers gaat niet op, ze gebruiken ander materiaal en dat gaat dus niet zo lang mee. Het breekt veel eerder en het alu buigt veel eerder. Ik riijd veel ook op meetings en wedstrijden waar ik dit vaak heb gezien, ik heb ook sommige onderdelen gewoon 1 op 1 vergeleken en het is gewoon belachelijk hoe veel vlugger het kapot gaat.

@Predator-X Je hebt gelijk als ze je ergens niet goed behandelen moet je je maatregelen nemen, maar wat ik bedoel is, dat het geen optie is om een neppert te kopen. Je spreekt zelf van een concurent en dat zijn die neppers niet, die maken alleen alles na. Ik zie een concurent als een op zichzelf staand merk zoals FG, Horman, Elcon, MCD en noem ze maar op. En daar is totaal niks mis mee.

@Fuzzie, Het is inderdaad jammer dat Merit de importeur is van HPI. Ik heb daar ook geen hoge pet van op. Maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit van HPI en de prul van de namaak/nep auto's
 
@Fuzzie@ Welk concept is niet van HPI? Ik denk dat je aan het gissen bent maar ik ben benieuwd.

Dat is geen giswerk..de man die de wagen bij een (nu kloonbedrijf) ontwikkeld cq bedacht heeft is naar HPI gegaan en het concept meegenomen.

Dus, als je een volle krukas en een 2mm langere drijfstang monteerd dan word de motor tammer? Dat moet je me toch eens uitleggen.

Dat door de 2mm hogere / langere slag de poorten eerder sluiten. Strokers worden alleen gebruikt als de poorten meegenomen cq verhoogd worden met tuning.
Zelf heb ik (nog) niet aan de poorten gezeten, maar wel een dubbele pakking gebruikt.
Met de 1mm pakking (is 10 graden op de poort(en)) loopt de motor veel feller dan zonder de pakking.

Er word bij nagenoeg geen merk een stalen "starterkrans" geleverd omdat die vaak de nokken aan het vliegwiel beschadigd.

Bij de boot motoren zoals Zenoah en RCMK zitten ze gemonteerd.
Maar zoals ik zei, bij niet goed gebruik kan het idd schade opleveren!
Maar dat is eerder ondeskundigheid van de gebruiker dan dat het materiaal slecht is.

Alleen je leverancier word hier wijzer van, die levert al dat spul. Ook is dat diegene die deze fabels de wereld in helpt en zoals ik al eerder aangaf de vergelijking van HPI en de neppers gaat niet op, ze gebruiken ander materiaal en dat gaat dus niet zo lang mee. Het breekt veel eerder en het alu buigt veel eerder. Ik riijd veel ook op meetings en wedstrijden waar ik dit vaak heb gezien, ik heb ook sommige onderdelen gewoon 1 op 1 vergeleken en het is gewoon belachelijk hoe veel vlugger het kapot gaat.

Het materiaal is niet slecht, het is anders.
Zoals ik al zei is de rolkooi van een HPI tamelijk zacht en daardoor zou je eerder schade maken dan als het materiaal net iets harder is zoals bij de Shengqi.
Er zijn niet echt slechte materialen meer, het is ook aan de gebruiker om goed met het materiaal om te gaan... want ook een HPI maar ook de klonen gaan stuk bij sprongen van 5 meter ver en 3 meter hoog...
Ik kan natuurlijk de gehele discussie begrijpen over origineel of kloon.. ik zou me ook niet lekker voelen als ik 1100 piek moet uitgeven en ik zie iemand met een kloon van 500 hetzelfde doen als ik!.
En het is ook deels de schuld van HPI zelf dat mensen naar een kloon gaan.. Velen heb ik zien kijken naar BigScale's maar vinden 1100 piek teveel geld om uit hun zak te trekken om te kijken wat en of ze het echt leuk vinden. 500 is dan een veel acceptabelere prijs om mee te starten.
Daarbij is het hier in Nederland schreeuwend duur... velen met mij bestellen dan ook de onder delen in de US of elders via Ebay... puur omdat het met hier de helft (of soms meer) scheelt met de prijzen die hier geboden worden.... Dus HPI Prijst zichzelf helemaal de markt uit.
De reden dat ze nog verkopen is van wegen dat het een "bekend" merk is.

En ik word geen handelaar...Ik adviseer enkel en alleen omwille van de liefde voor de hobby. ;)

@Predator-X Je spreekt zelf van een concurent en dat zijn die neppers niet, die maken alleen alles na. Ik zie een concurent als een op zichzelf staand merk zoals FG, Horman, Elcon, MCD en noem ze maar op. En daar is totaal niks mis mee.

Een concurrent is iemand of bedrijf die hetzelfde cq nagenoeg hetzelfde verkoopt als jezelf..Dus ook de Klonen zijn concurrenten.

@Fuzzie, Het is inderdaad jammer dat Merit de importeur is van HPI. Ik heb daar ook geen hoge pet van op. Maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit van HPI en de prul van de namaak/nep auto's

Dat was ook een nare ervaring.. Maar dan snap ik niet dat HPI zelf niet ingrijpt, ze zullen het dan wel prima vinden dat Merit Racing hun naam en producten te grabbel gooien.

Maar kortom, de klonen zijn op zich helemaal niet verkeerd, en natuurlijk is het voor HPI niet leuk dat hun idee nagemaakt word, maar dat maakt nog niet dat de spullen van de concurrenten troep is... alhoewel dat wel heel hard geroepen word hier in NL ;)
 
Als je een 2mm langere drijfstang monteert dan wordt de slag toch niet groter? De grote van de slag wordt toch bepaald door de krukas, dus je maakt volgens mij alleen de verbrandingskamer kleiner (vandaar misschien tammer)of heb ik het nu mis? En als je dan een extra pakking gebruikt hef je daarmee 1mm op, en is je verbrandingskamer alsnog kleiner als orgineel?? Als ik het mis heb hoor ik het graag!!
 
Het materiaal is niet slecht, het is anders.
Zoals ik al zei is de rolkooi van een HPI tamelijk zacht en daardoor zou je eerder schade maken dan als het materiaal net iets harder is zoals bij de Shengqi.
Er zijn niet echt slechte materialen meer, het is ook aan de gebruiker om goed met het materiaal om te gaan... want ook een HPI maar ook de klonen gaan stuk bij sprongen van 5 meter ver en 3 meter hoog...

Het is zeker anders.

5meter ver en 3 meter hoog?
Gouda Gouwepark 05-07-2009 on Vimeo
moet je dat filmpje maar eens kijken, we hebben alleen 1 spur gestript die dag

En nog 1 met wat mooie crashes, ook niets gebroken
Pinksteren Bash 31-05-2009 on Vimeo
De blauwe baja rijdt met stock voor ophanging


Ik rij nu ruim 3 jaar met de zelfde baja, in het begin veel gebashed en nu vooral wedstrijden. Ik zou voor geen goud een kloon kopen want ik weet wat een HPI baja kan hebben. Ik ben in die 3 jaar tijdens meetings en wedstrijden klonen tegen gekomen, en nee dank je.

Kan me nog een leuke dag herinneren dat iemand een kloon ombouw set had gekocht van de 5b naar 5t (200 euro totaal) Alle kloon onderdelen die op die baja zaten waren na 3 rondjes rijden op de baan van raco2000 allemaal kapot. En die gozer is echt geen slechte rijder.
 
Zo kan ik er ook een paar... maar dan van HPI Baja's die ik gerepareerd heb voor mensen.. Wielen die er af vallen, velgen die naar buiten ploppen, lekkende schokbrekers, buckels die breken door een putje, trekkoorden die breken, spurs die tandloos zijn, kappen die scheuren, kromme isolators, gas/ rem dat niet meer functioneert ect ect....
Dan vind ik voor 1100 euro het waardeloos, je MOET Mod's uitvoeren voordat de wagen normaal is.. dit zou je eerder van meer dan de helft kostende kloon verwachten toch?

Maar dit is een eindeloze discussie, ik wilde aangeven dat klonen niet slecht zijn, zeker niet voor een beginnende BigScaler.
 
Laatst bewerkt:
luistert,,een maat van me rijd met een carson gas devil ding ,het is zijn eerste benzine auto om te kijken of het leuk is ,nu wil hij een baja kopen ,omdat ik er ook 1 heb, en het verschil is voor hem duidelijk ,MAAR hij heeft niet de centen ervoor om een rootje neer te leggen,dus 3 keer raden waar hij naar kijkt...juist een tjeng wie ,ik zeg nee doet ut niet verkoop je carson en koop dan de hpi baja of minimaal de rovan en dan de goedkoopste? ik denk dat dat juist het probleem is ,,dat neerleggen van die duizend euro,,niet iedereen kan dat natuurlijk zomaar ff doen?ja word het meestal optie 2.correct me if i wronk !
 
@ Fast wil
quote Je hebt gelijk als ze je ergens niet goed behandelen moet je je maatregelen nemen, maar wat ik bedoel is, dat het geen optie is om een neppert te kopen.

Wat voor u geen optie is kan voor anderen wel een optie zijn.
Ik vind dat u een beetje aan het pushen bent tegen iedereen om geen kloon te kopen.
Het is iemands goed recht om een kloon te kopen het is tenslotte zijn eigen geld.

Lobbyen voor hpi is tot daar aan toe maar de mensen moeten zelf weten wat ze kopen.

Een rovan met mods is toch echt een betere dan een standaard dure hpi baja.

3 keer een rtr hpi gezien van vrienden die zaten baggggger slecht inelkaar.
Alles nalopen elke schroef die erin zat zat wel los. bij 3 autos
Schokbrekers die lekken. bij 1 auto
gas rem servo die blijft hangen. bij 2 autos
1 keer aantrekken en de trekkoord eraf . bij 1 auto
1 keer een rtr rovan gezien er was nog geen schroefje die strakker kon die zat echt perfect in elkaar.
Kan toeval zijn maar denk het niet

Begrijp me niet verkeerd maar iedreen koopt wat zijn portomonee toelaat.

Anders moeten we hpi maar eens met elcon gaan vergelijken:)
Is niet dezelfde auto maar de materialen kunnen wel vergeleken worden en dan druipt hpi tog af
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad zo dat iedereen zelf bepaald waar ie zijn geld aan uitgeeft.
En ook iedereen bepaald zelf wat hij pusht of niet pusht.

luistert,,een maat van me rijd met een carson gas devil ding ,het is zijn eerste benzine auto om te kijken of het leuk is ,nu wil hij een baja kopen ,omdat ik er ook 1 heb, en het verschil is voor hem duidelijk ,MAAR hij heeft niet de centen ervoor om een rootje neer te leggen,dus 3 keer raden waar hij naar kijkt...juist een tjeng wie ,ik zeg nee doet ut niet verkoop je carson en koop dan de hpi baja of minimaal de rovan en dan de goedkoopste? ik denk dat dat juist het probleem is ,,dat neerleggen van die duizend euro,,niet iedereen kan dat natuurlijk zomaar ff doen?ja word het meestal optie 2.correct me if i wronk !
Kijk eens op marktplaats, staan er zat voor onder de 1000,=

Dat is geen giswerk..de man die de wagen bij een (nu kloonbedrijf) ontwikkeld cq bedacht heeft is naar HPI gegaan en het concept meegenomen.
Dus met deze regel dacht je mijn twijfel weg te nemen? Lijkt me nog steeds gissen. Je kent die man niet en weet ook niet bij welk bedrijf hij wegging en wat hij nu eigenlijk ontwikkeld heeft?
Dat door de 2mm hogere / langere slag de poorten eerder sluiten. Strokers worden alleen gebruikt als de poorten meegenomen cq verhoogd worden met tuning.
Zelf heb ik (nog) niet aan de poorten gezeten, maar wel een dubbele pakking gebruikt.
Met de 1mm pakking (is 10 graden op de poort(en)) loopt de motor veel feller dan zonder de pakking.
Ik weet niet hoor maar ik denk dat het wat anders in elkaar zit dan wat je hier opschrijft. Maar een vraagje waarom gebruiken de meeste mensen een "stroker" zoals jij ze noemt?

Ik hoor alleen reacties dat HPI rotzooi en er word door iedereen gereageerd op de vergelijking van HPI en de neppers. En ook iedereen weet zeker dat een HPI uit de doos niks waard is.
Hoe kan het dan dat ieder jaar met standaard HPI baja's een wedstrijd gereden word met 12 teams en 1 auto per team 12 uur nonstop geraced kan worden?

En ook word er niet gereageerd op de stelling die ik zowat iedere post herhaal: wat nou als we allemaal een neppert kopen en HPI niks nieuws meer ontwikkelt?
Ik adviseer enkel en alleen omwille van de liefde voor de hobby.
Is dat dan goed omwille van de liefde voor de hobby?? Wat rijden we dan over 10 Jaar?
Mensen die op een gemakkelijke manier geld willen verdienen door andermans idee te stelen en zonder ontwikelingskosten en marketingskosten en met goedkope materialen iets compleet namaken het daarna voor de helft (wat nog steeds veel te duur is) verkopen zijn voor mij geen knip voor de neus waard en daar koop ik dus niks van, ik vind dat zeker zo erg als arrogant zijn.
 
Dat is jou goed recht.. niemand verteld jou ook wat je wel en niet mag... dat laten we aan jou over, Echter heb jij dat niet naar anderen.. beetje jammer.

HPI is niet slecht, dat staat nergens beschreven, wel dat HPI ook dezelfde problemen kent als de klonen.
Ik denk ook niet dat er 3 a 4 bedrijven exact dezelfde machines, matrijzen ect. laat maken, maar dat of de producent van HPI, of HPI zelf een leuk achterdeurtje heeft voor onderdelen. Als je nou een kloonbedrijf bent en je laat speciaal machines en matrijzen maken, dan haal je de foutjes er uit om jouw product beter in de markt te krijgen en te houden. Nogmaals..achterdeurtje.

Het enige minpunt van mijn Shengqi is dat een aantal mensen je behandelen als een crimineel en minachtend aankijken!

Maar zoals ik al eerder schreef.. het is een eindeloze discussie!
Ieder koopt wat hij of zij denkt wat leuk is, en naar budget, en dat is geen delict!
 
Laatst bewerkt:
Hey Fuzzie, het is niet mijn bedoeling persoonlijk te worden. Maar ik probeer wel iedere keer een antwoord te geven op wat er gevraagd en/of gesugereerd word. Het jammere van diegene die de neppers verdedigen is, dat zij dat niet doen. Zo heb ik in mijn vorige post 2 vragen gesteld waar geen antwoord op gegeven word. Dat is jammer want nu lijkt het of de vragen te moeilijk zijn en dat is denk ik te kort door de bocht.

Ze zeggen wel eens van mij of ik HPI aandelen heb, maar je zou je af kunnen vragen of jij niet een baan hebt bij een van de clonen, omdat je het een en ander zegt te weten, die je eigenijk niet met zekerheid kunt weten.
 
Leuke discussie:D

Ik zweer bij HPI, bij mij geen kloon in huis. Maar dat is meer een principe kwestie. Heb totaal geen ervaring met klonen, dus kan er niet over oordelen.
Heb 4 verschillende auto's van HPI, allen tot volle tevredenheid.
En ja natuurlijk gaat er wel eens iets stuk, dat ligt niet aan de auto maar aan de bestuurder.:cool:
Vind het wel vreemd dat HPI geen actie onderneemd tegen het kopieërgedrag van concurenten. Maar dat zal wel te maken hebben met eurie's, heel veel eurie's.
En wat is goed en of slecht: alle waar naar zijn geld.
 
Hallo allemaal,

Ik ben een net beginnende Bigscaler en heb hiervoor nitro en electro 1:10 gehad van HPI.
HPI is zeker een heel goed merk maar met de bigscale heb ik een stap gemaakt naar Redcat (zie link) hugo-nl-stelt-zich-voor
Waarom Redcat?, gewoon omdat dit goedkoop op mijn pad kwam.
Kwaliteit, voor deze beoordeling heb ik hem nog te kort maar heb al wel 3x een draagarm kapot gehad, mijn eigen fout.... te veel objecten in de buurt.
En door deze vrij simpele buiteling aan het eind van dit filmpje

is dit blauw gespoten stuk aluminium toch één cm verbogen. (zegt genoeg over de kwaliteit wat Fast Wil in dit toppic aangeeft)


drhs15.jpg



Ik heb het met niet al te veel moeite met behulp van een baco weer terug kunnen buigen.


Voor de rest ben ik tot nu toe best te spreken over deze auto, zo af en toe wat kleine reparaties tussendoor mag de pret niet drukken, moet hem alleen op lage toeren nog bijstellen.

Heb nog 2 toppics staan met filmpjes van dit autootje

Groet Hugo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat moet... Ik nou doen ik heb geen geld voor een hpi baja. Moet ik een rovan of een king motor kopen? Ik heb al genoeg gezeur gehad.. Met me rustler vxl. Of een baja 5t op marktplaats kopen?
Dat vind ik ook wel wat..
 
Back
Top