HPI, rovan, KingMotor, Shenq

HPI, Rovan, KingMotor, Shenq

• Total voters
    213
Realiseer je wel (gezien je leeftijd) dat de aanschaf van een Bigscale niet het einde is van je investering, elke bigscale kost redelijk geld qua onderhoud en onderdelen.

Maar mocht je toch doorzetten zou ik persoonlijk gaan voor een tweedehandse originele HPI.

Ja. Dat weet ik. Mijn vader vind het geen probleem een beetje sleutelen. En ik ook niet. Na ruzie met de buitenboordmotor uit 1970 heb ik ook wel.zin in bigscale. Maar ik kan beter geen nitro doen denk ik.

Omdat na al die verhalen over die bigscales. Begon ik toch tetwijfelen over een rovan en kingmotor.
Jammer dat de hobby zo duur is.. Haha

Er zijn ook "neppe" baja 5T´s , deze kunnen gewoon een kap van een originele HPI 5T hebben maar ik denk niet dat jij het verschil op zou kunnen merken.
Een beetje ervaring is wel een vereiste .;)

de 5T en de 5B zijn exact hetzelfde ook de SS en de RTR allemaal dezelfde autlo met wat kleine aanpassingen.

Maar misschien heb je nog niet op de HPI site gekeken, daaar staat wel alles over HPI baja's.

Ech irritant dat ze die zooi verkopen. Nu weet je moeilijk of je een echte hpi koopt op marktplaats. als de hpi baja goedkoper hadden gemaakt. Hadden de clone modellen veel minder kans gemaakt. Dat zou op dit moment een groot voordeel voor hpi zijn. Als hpi de prijs naar beneden gooit. Moeten de clone modellen ook goedkoper worden. Dan denken mensen het is maar een bepaald bedrag duurder. Hpi maakt volgens mij genoeg winst. Met al die onderdelen.

Denk ik.. :D

nou manta. dit lijkt me zeker een goede koop... maar ik moet eerst geld hebben en dat ik pas na 3 maart.. maar ik ben zo veel mogelijk informatie aan het vragen. om een beetje te begrijpen wat een bigscaler moet begrijpen :) maar misschien in begin februari kan ik wel even kijken... 575 euro wil me vader wel voorschieten!...
dat kan ik makkelijk terug betalen... ik kan hier volgens mij beter kijken dan op marktplaats?..

nou manta. dit lijkt me zeker een goede koop... maar ik moet eerst geld hebben en dat ik pas na 3 maart.. maar ik ben zo veel mogelijk informatie aan het vragen. om een beetje te begrijpen wat een bigscaler moet begrijpen :) maar misschien in begin februari kan ik wel even kijken... 575 euro wil me vader wel voorschieten!...
dat kan ik makkelijk terug betalen... ik kan hier volgens mij beter kijken dan op marktplaats?..

Ja ik zou eerder hier kijken dan op MP, maar sommige verkopers hier plaatsen ook wel op MP hoor.

en dit nou een echte baja 5b?..

Dat denk ik wel in dit geval ja.

Als je voor een 5b gaat ga dan voor versie 2.0 ofwel een Baja 5b 2.0. Deze is ten opzichte van de eerste versie voorzien van wat upgrades. Vraag mij niet welke aangezien ik zelf de v2.0 had en niet de verschillen weet. Anderen hier kunnen je daarover beter wat vertellen.

Kleur van het aluminium is denk ik wel een verschil al, paars ten opzichte van oranje/gun metal.

Dit was mijn 5B v2.0, je kunt hier zien dat het chassis, de shocks etc. de kleur gunmetal hebben, tevens zit hier een ss uitlaatje op, die zit standaard niet op een standaard 5b maar alleen op de ss uitvoering.

dsc8219.jpg

Als verkoper van de bewuste baja zal ik het meteen maar even zeggen, dit is absoluut een echte hpi.
Ik heb alleen de kleur van het chassis en een paar andere onderdelen eraf gehaald omdat ik dat mooier vond.
Als ik het goed heb zit er niet veel verschil tussen een 2.0 RTR en een SS.
Deze is een SS met dus de alu diffcase en de dikkere schokbrekerstangen.

Back