Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

En vandaag blij verrast door mn schoonpa! Hij had gehoord dat ik een keyboardstandaard zocht. Dus hij had wat rondgevraagd; voila:

bdcc750c.jpg


Eerst op een lekkere werkhoogte gezet, afstelmechanisme afgetekend en toen op de juiste plaats wat schuimblokjes gemaakt in de vorm van de romp, staat als een huis:

cc013da5.jpg


Ook is de pcm ontvanger binnen, voor een prikkie via marktplaats.
Dat ie voor weinig was is de reden dat k m toch gekocht heb, mijn gevoel is dat ik toch maar eens moet overgaan naar een wat uitgebreidere 2,4 GhZ zender.
 
En de gasstartbus is ook gemodificeerd naar 4 mm festo!

b6d0f34f.jpg


f768fccd.jpg


Lekker bezig, volgende week een drukke week maar daarna weer verder met de vleugels coveren!
 
Zo, even begonnen aan t coveren van de vleugels... Nou, dat even viel vies tegen!

Omdat de rolroeren en flaps keurig geborgt zitten wilde ik ze er perse niet afhalen, zie het maar weer netjes terug te krijgen!

Kortom, om de scharnieren heen coveren is erg lastig en erg tijdrovend: 4 uur gedaan over een flap en een rolroer..

Maarja, ben wel pietje precies, wil dat t er strak op zit en dat is in ieder geval gelukt!

fbcb9661.jpg
 
Nog 1 nachtje slapen!!!! :yes: :banana:

En dan de hele dag nog werken, naar huis rijden, eten, kleine op bed, douchen....
PFFFFFFFF duurt me veeeel te lang hahaa!
 
Zo, t turbinetje opgehaald, kan denk ik al take-off met de restdruk hahaha:

e5bf929f.jpg


12500 KG stuwdruk met max naverbrander...
 
24 juli post berto dat het sparen voor een turbine soms sneller gaat als verwacht....

En hij had gelijk......!!!!!

Vanavond, een krappe 2 maanden later, heb ik mijn allereerste Jetcat P80 aangeschaft!! :banana: :yes:

1a143c4c.jpg


Helemaal heppie!!!

Het gaat om een vroege p80 welke van ongeveer 2005 is. De persoon waar ik m van heb gekocht heeft hem overgenomen van een vliegmaatje in 2007 welke hem nieuw had gekocht en al twee jaar op de plank had liggen zonder hem te laten lopen. Vervolgens is hij door zijn vorige eigenaar opgestuurd naar jetcat voor een upgrade naar V5 ecu... Dit houdt een heleboel wijzigingen in, eigenlijk alles behalve het draaiende gedeelte.
Vervolgens wederom op de plank beland en nooit gedraaid..

Mijn motor heeft dus twee starts in de fabriek en looptijd van 10 minuten of zo...:-)

Reden waarom ik toch niet voor een P80SE ben gegaan???
Dit was zon superprijs, voor een motor met 0 uren, dat ik van het geld wat ik nu uitspaar mooi een nieuwe 2,4 ghz zender kan gaan halen!!

Maar, het was heel gezellig, lekkere koffie, veel ouwehoeren, kisten kijken, ervaringen delen, kortom een geslaagde avond en met een P80 rijker naar huis!! Top!!

Thuis nog even gauw passen en kwijlen, mooi he!!!

f2f46f44.jpg


9f481bf6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank u!

Dank u heren! Ben er super wijs mee! Zo meteen in de pauze eens een 4mm boroscoop in de gloeiplug hole steken, ff rondkijken ;-)

Heb nog wat vragen:

Zojuist even de Upgrade nota van jetcat vertaald naar wat er allemaal vervangen/gedaan is:

-Turbine gedemonteerd en gereinigd
-Temperatuursensor vervangen
-Diode vervangen (waarvan??? iemand een idee??)
-Startmotor vervangen
-Oliedosering vervangen (zal wel inwendig zijn??)
-Kogellagers vervangen
-Behuizing vervangen
-Inspuitring (ik neem aan van de fuel, de sticks genaamd??)
-Olie/Hulpgasleiding vervangen
-Verbrandingskamer vervangen
-Lagervoorspanning gecontroleerd
-verdichtermutter vervangen (google vertaling geeft: inheemse compressor, is dit dan een nieuw compressorwiel?)
-Leitsysteem (google vertaling geeft: Controlesysteem???)
-ECU vervangen voor ECU v5.
 
diode kan van de toerental sensor zijn. Zit optisch in jetcats dacht ik.
verdichtermutter = compressor moer denk ik

Is een aardig nieuwe motor :)
 
Back
Top